Jump to content

arreis 78

Gjest
  • Posts

    188
  • Joined

  • Last visited

About arreis 78

  • Birthday 07/11/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Aust agder
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Risør

Recent Profile Visitors

2565 profile views

arreis 78's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Takker for det mister, men 4,27 utveksling har jeg prøvd🙂
  2. Gir tråden en siste sjanse, i ettertid så viser det seg at det skal være en 4,09 utveksling. Kommer mest sannsynlig fra Scorpio 95-98 ish. 2,0l 8v. Håper noen kan bidra🙂
  3. He he. Da er jo alt som det skal være. Tallfeber virker som betyr mer enn god og lang momentkurve. Sendte en mail til STS forhøre meg om pris på en EFR7064, den kommer nå på 17.500 kr uten turbinhus.. Så må man tilpasse turbinhus i tillegg sjøl eventuelt, siden de ikke ville gjøre den jobben. Feil person som svarte på den mailen skjønner jeg😉 https://www.speeding.no/p/turbo-og-tilbehor/turbo/borg-warner/borg-warner-sx-e-turbo/borg-warner-sx-e-supercore/borg-warner-s200-sx-e-7670-s257-supercore.html?gclid=CjwKCAiAheacBhB8EiwAItVO2whEbiwR0HXjLkIftev9nUt5w8Hqhm9ibrXeq5wdKyddFqW5qdtGsxoC9TYQAvD_BwE Lurer på om det finnes noen praktiske resultater fra denne på en Cosworth med A/R0,63 turbinhus ish. som jeg ville valgt hvis jeg skulle kjøpt. Prisen på denne glidelager turboene er jo laangt unna 21.000 kr som man ser EFR7670 koster uten turbinhus.. Rart ikke flere har valgt denne til sitt prosjekt 🙂https://www.finn.no/280195598
  4. Hva har de gjort for å krype til korset? Hva er fokuset? Når jeg stopper filmen på 4000 o/min så ser jeg ca. utrolige 344 hk og KUN 445Nm. Er ikke det laaangt under 100Nm for å realisere så høyt hk tall på 4000 o/min?? Sluttresultatet viser 520 hk, er ikke det også spesielt høyt med kun 52mm inducer?
  5. https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=252239&dk=0772 Joa, men alt er 4,27 utvekslinger.. Ringte akkurat på en der nå. Uvanlige gode resultater krever uvanlig god innsats, ja ja, jeg vet det😄
  6. Alltid. Men finner forsatt ingen som har den aktuelle diffutvekslingen for salg..
  7. Hei. Gammel tråd, men prøver allikevel. Er på utkikk etter en 4,11 utveksling, så ser jeg i tråden her at du muligens har eller har hatt en? Ligger den under en bil og brukes eller står den fint på hyllen? Er det en 7,5" diff? Kan jeg eventuelt kjøpe den av den?
  8. Har du fått testet nå? Spent om du har funnet rette kombo som passer for deg🙂
  9. Jeg kan bare si om mine egne erfaringer og jeg deler synspunkt ditt at 4,27 diff med 0,82 på femte gir blir alt for masete. Det samme gjør det også med 3,91 utveksling og 0,82 på femte gir, her på Østlandet hvertfall. Jeg kjører Tremec TKO600 og byttet fra 0,82 på femte gir til 0,64, det ble som natt og dag. Jeg har 2600 o/min i ærlig 120 kmt. Så hvis 17765 kassa har 0,64 på femte gir så har du en pekepinn nå🙂 Det har blitt såpass overdrive gir at jeg ser etter en 4,11 utveksling for å prøve det.😁 Det er bare det at 4,11 er umulig å finne og jeg har tilgang på en 4,27, men jeg syntes nok 1,2,3 gir med 4,27 var noe kort, for min smak vel og merke. Det kan jo endre seg😉 Vil ikke frisk og fin T5 kassa holde greit hvis man viser litt hensyn og kanskje lar hver å clutch sparke i 4 gir f,eks? Christer Martinsen brukte jeg i vinter å kan anbefale han til en slik jobb.
  10. Ingen som kjenner noen eller har noe tips til hvor det skaffes?🙂
  11. Såpass ja, det er brukbart det altså. Tenker du da på 4 gir? Jeg klarte maks ladetrykk i Dynapack i 4 gir på 4000 o/min blank. 2.268 bar ladetrykk. Men på gata i 3 gir så er den fult med fra 3500 o/min😁 Du har jo kjørt 4x4 ekosmanifold selv i mange år, jeg også byttet til det fra grenrør for ca 5 år siden. Pratet litt med deg om det den gangen på Våler i 2016 var det vel😁 Det ble og er suksess. Kjører også milde kammer. Hva slags turbo kjøpte du igjen, og når har du fult ladetrykk da?
  12. https://www.pulsarturbo.com/ Er det noen som har testes en av disse? Eller finnes det en turbo her som kan gi suksess på en frisk Cosworth motor?
  13. Hei. Sjekker trøkket her om det er noen som har en nyoverhalt tannstang til 2wd Cosworth som de plutselig vil selge?? Sikkert ørkenvare, men prøver uansett. Jim
  14. Du er som meg du, blir aldri helt fornøyd 😁 Det er sykdom det, finnes ingen kur heller har jeg funnet ut av.. God lærdom å lese alle kombinasjoner du har vært igjennom. Mitt inntrykk er at jeg ikke kan skjønne at du skal bli fornøyd med 0.92 huset. Så... Kanskje like greit å bare gå rett til 0.48 huset som kommer til å være fasit🙂 Hørte du det @RS1000? Dieselbil😄 Ja ja, sånn går nu dagan. Skjønner hva du mener, er glad i momentet dieselmotorer gir selv, fordelen er at man har sære krav og bygger velfungerende Cosworthmotor deretter, har jeg erfart🙂 Unnskyld på forhånd.. Så til slutt i sommer fikk jeg ett drypp og bestilte meg en BMW i4 M50 😁 795Nm! Om jeg kommer til å beholde den, tvilsomt, slik det ser ut nå, skal heller bygge en Cosworth som går verre!😉
  15. Hoi! Er på utkikk etter en 4,11 utveksling til 7,5" diff, komplett hus uten sperre er mest interessant, åpen for løsninger. Har en 3,64 utveksling uten sperre hvis noen evt. vil ha det i bytte etc. Kontakt her eller pm evt tlf 47665149 Jim
×
×
  • Create New...