Jump to content

arreis 78

Klubbmedlem
  • Posts

    172
  • Joined

  • Last visited

About arreis 78

  • Birthday 07/11/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Aust agder
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Risør

Recent Profile Visitors

2307 profile views

arreis 78's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Har du fått testet nå? Spent om du har funnet rette kombo som passer for deg🙂
  2. Jeg kan bare si om mine egne erfaringer og jeg deler synspunkt ditt at 4,27 diff med 0,82 på femte gir blir alt for masete. Det samme gjør det også med 3,91 utveksling og 0,82 på femte gir, her på Østlandet hvertfall. Jeg kjører Tremec TKO600 og byttet fra 0,82 på femte gir til 0,64, det ble som natt og dag. Jeg har 2600 o/min i ærlig 120 kmt. Så hvis 17765 kassa har 0,64 på femte gir så har du en pekepinn nå🙂 Det har blitt såpass overdrive gir at jeg ser etter en 4,11 utveksling for å prøve det.😁 Det er bare det at 4,11 er umulig å finne og jeg har tilgang på en 4,27, men jeg syntes nok 1,2,3 gir med 4,27 var noe kort, for min smak vel og merke. Det kan jo endre seg😉 Vil ikke frisk og fin T5 kassa holde greit hvis man viser litt hensyn og kanskje lar hver å clutch sparke i 4 gir f,eks? Christer Martinsen brukte jeg i vinter å kan anbefale han til en slik jobb.
  3. Ingen som kjenner noen eller har noe tips til hvor det skaffes?🙂
  4. Såpass ja, det er brukbart det altså. Tenker du da på 4 gir? Jeg klarte maks ladetrykk i Dynapack i 4 gir på 4000 o/min blank. 2.268 bar ladetrykk. Men på gata i 3 gir så er den fult med fra 3500 o/min😁 Du har jo kjørt 4x4 ekosmanifold selv i mange år, jeg også byttet til det fra grenrør for ca 5 år siden. Pratet litt med deg om det den gangen på Våler i 2016 var det vel😁 Det ble og er suksess. Kjører også milde kammer. Hva slags turbo kjøpte du igjen, og når har du fult ladetrykk da?
  5. https://www.pulsarturbo.com/ Er det noen som har testes en av disse? Eller finnes det en turbo her som kan gi suksess på en frisk Cosworth motor?
  6. Hei. Sjekker trøkket her om det er noen som har en nyoverhalt tannstang til 2wd Cosworth som de plutselig vil selge?? Sikkert ørkenvare, men prøver uansett. Jim
  7. Du er som meg du, blir aldri helt fornøyd 😁 Det er sykdom det, finnes ingen kur heller har jeg funnet ut av.. God lærdom å lese alle kombinasjoner du har vært igjennom. Mitt inntrykk er at jeg ikke kan skjønne at du skal bli fornøyd med 0.92 huset. Så... Kanskje like greit å bare gå rett til 0.48 huset som kommer til å være fasit🙂 Hørte du det @RS1000? Dieselbil😄 Ja ja, sånn går nu dagan. Skjønner hva du mener, er glad i momentet dieselmotorer gir selv, fordelen er at man har sære krav og bygger velfungerende Cosworthmotor deretter, har jeg erfart🙂 Unnskyld på forhånd.. Så til slutt i sommer fikk jeg ett drypp og bestilte meg en BMW i4 M50 😁 795Nm! Om jeg kommer til å beholde den, tvilsomt, slik det ser ut nå, skal heller bygge en Cosworth som går verre!😉
  8. Hoi! Er på utkikk etter en 4,11 utveksling til 7,5" diff, komplett hus uten sperre er mest interessant, åpen for løsninger. Har en 3,64 utveksling uten sperre hvis noen evt. vil ha det i bytte etc. Kontakt her eller pm evt tlf 47665149 Jim
  9. Takker. Skal vurdere 4.11 utveksling siden jeg har girkassen ute for å oppgradere diverse snacks. Lurer bare på hvem som kan ha det liggende..
  10. Artig, blir spennende å forsette å følge med på delevalg og oppsett forøvrig. Du oppgraderer heftig her, dette kommer til å bli brutalt rett og slett hvis alt annet rundt harmonerer, kanskje jeg må oppgradere til 4,27 diff for å holde følge😁 Kjører BSRT7+ og BD8 sjøl ja. Det er en helt fantastisk motor blitt, syntes nå jeg. Mulig det, uten for mitt fagfelt, men jeg kjører Garrett turbinhus i A/R0.63 som fint kunne vært tilpasset EFR 7670 som har 68mm turbinhjul. Så har man vel gode turbinhus i Tial med intern WG som bør være gull. Ehh, skulle ikke du over på A/R0.48 huset nå?
  11. Kuult at du først av alt fikk tak i Norges råeste turbinhus til en gate Cosworth for mest mulig respons og bunndrag! EFR 7163 har 57mm inducer og 58mm turbinhjul, den kombinasjonen høres ikke helt magisk ut nei når det skal lades godt på en Cosworth motor.. Du mener sikkert EFR 7670 som har vist overbevisende egenskaper ja, vet ikke om noen her i Norge har bremset den med A/R0.63 turbinhus på en Cosworth motor, men har vel vist imponerende saker på en kjent Volvo motor🙂
  12. Heldigvis var det ingen som kjøpte bilen, så beholder den heller sjøl litt til. Kan slettes.
  13. Takker. Det er selvsagt trist å selge noe sånt syntes jeg når man vet hvor mange timer og dollar som er lagt ned. Og mest sannsynlig ikke for noe av det samme igjen..
  14. Hei. Har dessverre for min del tatt steget for å selge. Legger med finn annonse her. https://www.finn.no/226443642
  15. Har jo sett ett A/R0,63 turbinhus som skal passe rett på EFR7064, mener admiralen eller du har linket til noe sånt for ca 1,5 år siden😊 Når vi først er inne på manifolder så er det ganske fascinerende å kjøre med 4x4 manifolden. Den har gitt mye kjøreglede gitt😉 Klarer 4x4 manifolden ærlige 500 whp? Den har fått mye tyn opp gjennom årene, men den klarte lett 446 whp😃
×
×
  • Create New...