Jump to content

arreis 78

Klubbmedlem
  • Content Count

    142
  • Joined

  • Last visited

About arreis 78

  • Rank
    Ford
  • Birthday 07/11/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Aust agder
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Risør

Recent Profile Visitors

2012 profile views
  1. Fasit😊 Kan jeg få et svar på hva du tenker om hva som kan "strupe" litt av toppeffekten for resultatet til dohcworth22 over her?
  2. Ja, syykt mange hensyn å ta. Varm luft inn, varmt vann, varm eksos, varm bensin. Har streblet med alt det her sjøl, og det er fanken ikke alltid enkelt å bekjempe høye temperaturer.
  3. Kult, det blir spennede, jeg har trua på intern WG, kjører det selv med suksess. Jeg har en GT3071R Spesial😁 A/R0,63 turbinhus.
  4. Kanskje, det er ikke jeg rette personen til å svare på. Men hvor gjør du av wastegate eksosen da? Går den inn rett i down pipen etter turboen? Det med mottrykk er jo også en egen vitenskapelig utfordring. 3" eksos er allerde på 400 Whp målt at det er for lite, så.. Så det optimale er vel å kunne kjøre med ett 5" eksosanlegg, men hvordan få til det på en Cosworth? Hmm.. Kjører selv med dobbel down pipes som riktignok går inn sammen 1 meter etter turbo, planen er egentlig å kjøre separat wastgate eksos helt bak, men det har jeg ikke prioritert å lage enda. Har brems
  5. Jeg funderte litt på det her sjøl😊 Når vi er innom hp så klarer kanskje 7670 ærlige 550-600 hp på en riktig bygget cosworth motor på pumpebensin? Kan det være trang eksos, litt justering på kam/kammer eller evt. innsug eller eksos temp som blir høy? Igjen, artig å se gode resultater og prate litt rundt resultatet evt. diskusjoner rundt hva som kan forbedres hvis eiere er interessert i det da. Er jo ikke akkurat for mye trøkk her inne så gøy når det først skjer noe😊 Og ikke minst, det nærmer seg jo sesong, så..
  6. Jeg også hadde ett sånt Ebb innsug engang for noen år siden. Jeg var ikke helt fornøyd med hvordan motoren oppførte seg. Så var det en som sa at det er bare å kjøpe originalt fordi med det ladetrykket du skal kjøre med kommer det bare til å sprekke😁 Fikk jo ikke oppleve det, men.. Det har du gjort så da stemmer det også da. Hvem var nå det her igjen mån tro?? 😁
  7. Skjønner. Det er vel fasit på kammer tenker jeg til EFR7670😁
  8. Blir spennende å høre hva det innsuget forbedrer eller endrer😊 Hvilken diffutveksling kjører du? Og hvilken kammer?
  9. Herlig! Kult at flere deler erfaringer og resultater😊 Hva er det du har byttet av småting da? Hvor høyt ladetrykk peaket du?
  10. arreis 78

    Coil Pack

    Bra du har kjøpt deg sprut, men du kan vel fortsatt kjøre fordelertenning? Jeg gjør det med suksess. Hvor høyt ladetrykk skal denne motoren ha? Oppsett generelt? Ser du nevner noe om å forenkle? Er det enklere å bygge om topplokk etc, enn å bruke det du har, med en ny god coil?
  11. arreis 78

    Coil Pack

    Ja, får håpe eieren blir fornøyd da😊 Hva tror det ett slik system vil koste etter alt er gjort? Altså når alt er montert i bil og den faktisk går? Ser du nevner ett godt budsjett, derfor jeg er litt nysgjerrig.
  12. arreis 78

    Coil Pack

    Kan han ikke bare gjøre det enkelt å kjøre med en Inferno 2 coil? 😁 Eller hva tenker du @Afr? Kan du bruke fordelertenning?
  13. Kanskje dette hjelper. https://www.ebbt.no/cosworth-2wd-big-wing-bunnpanne/
  14. Ja, nå sammenlignet jeg to forskjellige rpm/sek tilfeller og de kan jo sammenlignes ganske godt. Effekten kommer så å si helt likt, den er ikke noe tidligere ute med 450 rpm/sek belastning. Dette er på svep. Jeg var bare nysgjerrig om det var fler her inne som har erfaring med EFR. Du har ikke prøvd disse turboene selv vel?
  15. Lærerikt å dele erfaringer her, derfor jeg byr opp til en liten diskusjon. Jeg har jo erfaring med begge deler da, siden jeg har bremset både hos Volden og RS Tuning Bergen. Jeg har klart over 300 ærlige hk på 4000 o/min begge steder, så har da klart det både på 600 rpm/sek (303 hk) og (310 hk) 450 rpm/sek belastning. Den store hovedsakelig forskjellen fra 2018 hos Volden til når jeg bremset i år, i Bergen, var med et annet kompressorhjul og med en bedre ladetrykkstyring. Siden du har ganske mye erfaring med Cosworth, tror du at det vil være forskjell på holdbarhet i fo
×
×
  • Create New...