Jump to content

arreis 78

Klubbmedlem
  • Content Count

    111
  • Joined

  • Last visited

About arreis 78

  • Rank
    Ford
  • Birthday 07/11/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Aust agder
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Risør

Recent Profile Visitors

1899 profile views
  1. Da skal jeg ta en tur hvis været er på lag. Så lenge jeg får levert gasswiren tilbake til Stian så er han også klar😁
  2. Jeg kan gjerne være med på begge deler. Det på Hamresanden er det bare å dukke opp, eller må man booke tid etc? Så det lå noe kontakt info på face. Ser det var 11 stk som skal, så mulighet for plass til en Cosworth til kanskje..
  3. Dvs at Slåstad kan kan prøve å gjøre det ganske rimelig, og kanskje bli mer fornøyd med den turboen han har. Trykktestet systemet mitt i våres, igjen etter oppgraderinger og det lakk, igjen.. Det er faktisk den billigste oppgradering man kan gjøre. Jeg brukte sylinderlakkasje-testeren og brukte bare en av nipplene som følger med rett inn i en hullkopp som jeg endret gjengene på. https://imgur.com/a/ejxlUuG Som du og as. nevner her, god bleed ventil med en oppgradert actuator er veien til suksess.
  4. Samme sære krav som meg du ja. Oppdater da hvis, eller når du kjøper turbo. Det er jo en gammel 2,0l bensinmotor det her, så noen kameler må man dessverre svelge av og til.
  5. Takk for titten, det så strøkent ut! Funker vel fint denne, selv om du vil oppgradere litt på turbosiden. Du ønsker vel ikke lettere diffutveksling? Da hadde jo den i praksis orket mer i bunnen, men hvis du har som meg 0,82 på femte gir så blir de litt lettbeint på motorvei. Kjører selv med 3,91.
  6. Nei, det skal ikke være så enkelt det her. Noen kompremier må man alltid svelge.. Kan jeg spørre om hva slags "oppsett" du kjører med? Det jeg tenker på er om du egentlig klarer å hente så mye tidligere spool up pr. utlagt kr. for en ny Kinasnurre til ca. 10.000 kr med frakt og moms. Enn å kjøre videre med T3'en, eventuelt overhale den å lade 1,1-1.2 bar, eller mer.. Hvis du er på sørlandsferie i sommer så får du si ifra, så kan du teste min bil Drar helt greit fra 2000-7000 o/min
  7. Jeg er enig med deg, jeg også har sammlignet sterk dieselmotor mot Cosworth sjøl. Brutalt nedslående for en 2,0l å bli sammlignet med f, eks en 3,0l diesel. Så noe måtte gjøres ja. Jeg har jo en ganske mye større turbo enn den du linker til, men 7+7 blader kompressorhjul Billet Gen 2 som spooler som bare tusan.. Hvordan 46mm inducer GTX 11+0 blader kompressorhjul vil lade er jeg spent på. Hva tror du? Hvor høyt ladetrykk ser du for deg?
  8. Tusen takk. Nei, det ble brukt 450 rpm/sek.
  9. Nå har du sett dynopapirer på GT3071R, selv om det er 8 år etter. He, he.. Kan du ikke dele litt av det "nye" prosjektet du holder på med her da? Hvis du er åpen for mange meninger vel å merke
  10. Sikker på at ikke det er den til venstre på første bildet som egentlig skal selges? Den koster vel kanskje rundt 40 laken.. Eller?
  11. Siden det et min bil så får jeg bare si takk, takk. Det har vært 4 år med testing og oppgraderinger, myye frustrasjon og feiling. Men har har helt siden jeg kjøpte meg en Cosworth hatt ett mål om å få ett slik resultat som ble oppnådd denne gangen. Dette var egentlig begynnelsen med å kaste deler til å nedgradere til Cosworth original.
  12. Det ser jo ut som en løsning det turbinhuset der ja. Men det er jo med ekstern WG, kan det brukes for din del? Hvis du har lyst til å kjøre "litt" Cosworth i år kan du ikke bare bruke EFR7064 med A/R0,83 turbinhuset? Kan jo være du syntes det funker overraskende bra😁
  13. Enig med du. 10.000 kr på en Cosworth er dessverre ikke alltid dyrt, men kan være enig i at det er litt mye penger.. Jeg hadde også bare brukt t34 da. Virker som det rette valget i forhold til hva du ønsker å bruke av penger nå😊
  14. https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80323-turbovalg/ Det er vel ikke så langt unna det samme som du lurte på for ett par år siden😊 Eller denne: https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/62518-borg-warner-efr/page/16/#comments Kanskje denne.. http://xonarotor.com/product/xr-4951s-x2c-2/ Eller bruke den EFR7064 du har og montere f, eks dette turbinhuset. https://shop.grahamgoode.com/turbo-housing-55-ford-escort-rs-turbo-t35-4x4-ggr713-70642-p.asp
  15. Snakket med Morten, men som han sa så er ikke det en original Cosworth slange, den skal vel egentlig innom oljekjøleren før den går inn i toppen. Så han hadde ikke akkurat den der, men takk for tips.
×
×
  • Create New...