Jump to content

Borgen-Motorsport

Gjest
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Ålesund
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

2616 profile views

Borgen-Motorsport's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Finnest det ein eller annen plass på nettet, der det er mulig å laste ned manual på yb cosworth motor? Der det er mulig å finne tiltrekkingsmomenter å full pakke? Borgen
  2. Eg meiner å ha den liggende, kan prøve å få scannet den i løpet av helga hvis du ikke allerede har fått tak i den. Borgen
  3. Trur muligens den ventilen du snakker om er en tip over/roll over ventil. Denne fungerer slik at hvis du flipper bilen på taket så skal den hindre at bensinen lekker ut av tanken. Link til summit på tip over ventiler: www.summitracing.com/search/part-type/fuel-cell-tip-over-valves
  4. Kva med å tenke andre merker enn garrett?
  5. Bruker deler fra Peterson(pumpe og tank),bunnpanne og slikt lager eg sjølv. Mvh Borgen Motorsport
  6. Slipper vertfall å ha ein diff som river og sliter i motoren. Trur det blir trangt med bakdiff fremme.Har ikkje fått diffen i hus enda,men kan sikkert sende deg nokon bilder når jobben er gjordt. Mvh Borgen Motorsport
  7. Ville ha ringt bilsport forbundet å sjekket om hvis du bruker FIA homologert sikkerhetstank om du da slipper å tette. I Escorten som Hafsengen hadde var det vel åpent,å den var jo lisensert.Min Escort har også gått i rally og rallycross å den har også åpen kupe,men med FIA tank. Mvh Borgen Motorsport
  8. Valg av datasprut er ikkje alltid like lett,vertfall ikkje hvis du spør på eit forum. Grunnen til at eg seier dette er(å nå står eg sikkert godt i salaten)det er alltid godt over 1000 meininger og synsinger på dette med datasprut kontra chip osv. Min meining/synsing på dette er: Eit datasprut er ikkje bedre enn den som mapper motoren din,om du nå har Autronic,Haltech,Nira,Pectel,Motec,Vipac eller bruker A.Ringstad,VS Motor,KRB Trading,Es Tuning,Bjørnstad Bil osv osv. Å alle som selger datasprut meiner at det produktet dei selger,er heilt klart det beste for deg! Eg trur at datasprut er eit billigere alternativ kontra chip på sikt,vertfall hvis du skal gjere meir enn 1 oppgradering på motoren din.+ At du har mulighet til å gjere litt sjølv med eit datasprut,med chip er du rimelig låst. Sjølv har eg brukt både Haltech og Autronic,mitt valg har falt på Autronic SM4(Anbefalt av han som skulle mappe motoren)kjøpt hos Frode Jørgensen(Ar-Racing)for dette synest eg fungerer best for meg.Grunnen for det,er at det har brukervennlig meny er kompatibelt med sekvensiell tenning og fuel,har mange utganger og var lett å koble opp(å var det noko eg lurte på så tok eg ein telefon til han å fikk svar på spørsmålet med ei gang)dette var sikkert ikkje det billigste alternativet men tatt i betraktning all den gode hjelpa eg har fått i ettertid både med datasprutspørsmål og andre spørsmål ang bilbygging/tekniske løsninger så er det ikkje akkurat dyrt heller. Eg brukte VS-motor for bremsejobben på min motor,å den fungerte utmerket. Det viktiste er at du får den hjelpa du trenger for å få det beste resultatet,til den prisen du vil gje for ein slik jobb. Håper du blei litt klokere etter å ha lest min meining/synsing! Mvh Borgen Motorsport
  9. Holder akkurat på med det samme på Escorten min. Det eg kommer til å gjere er å sveise ein subframe til diffen forran med innfestinger i rammeverk og travers,diffen og opplagringa veit du jo kor den må stå pga lengder på drivaksler/mellom aksel fra kassa. Eineste du må tenke på er at du har klaring mellom bunnpanne og diff/diffakselen,og at drivakselene ikkje går i bunn eller får belastning utover ved inn og ut fjøring(Dette bruker ikkje vere noko problem på ein bil med asfalt oppsett der fjøringsvei stort sett ikkje er lenger enn 30-50mm ut fra normalstille på bilen). Mvh Borgen Motorsport
  10. Hvis dette skal godkjennes for vanlig gate kjøring,så ville eg tatt kontakt med det lokale biltilsyn å spurt dei kva som måtte gjeres for å få dette til på ein forsvarlig måte. Min erfaring med biltilsynet er at hvis du kommer med eit par gode grunner for å gjere endringer utover det orginale på ein bil,å dei har fått eit innspel i jobben som skal gjerast så er dei ikkje veldig vanskelige å ha med å gjere. Hvis dette er ein bil som skal lisenserest så står det spesifikt regelverk for kvar klasse korleis dette skal gjerast på Norges Bilsportforbund sine nettsider. Eksempel 1: Racing teknisk reglement for GT klasse 1 og 2 - 2010 4.4 Alle biler skal ha en utvendig og en innvendig hovedstrømsbryter som bryter alle strømforbindelser til batteriet. Batteriet skal være forsvarlig festet med en over og underamme forbundet med minimum 2 8mm bolter. Sitter batteriet i bilen skal det sitte i en væsketett beholder (gjelder batterier med batterisyre). 4.6 Bensintank: tanken må ikke sitte nærmere bilens bakplate en 20cm. Er tanken på mer en 30 liter må den være av sikkerhetstype. Tank og slanger må være isolert fra kupe slik at en lekkasje inn i kupeen Ikke kan oppstå. Påfyllingsmunstykker etc er frie, men må ikke stikke utenfor karroseriets begrensning. Eksempel 2: Racing teknisk reglement for GT klasse 3 og 4 - 2010 3.2 Drivstoffsystem Bilen skal ha sikkerhetstank ved deltakelse i nordiske konkurranser. Ved nasjonale konkurranser i.h.t. nasjonale tekniske regler. Drivstoff skal være i henhold til NSR § 307Q. Q. Drivstoff Drivstoffet skal være bensin som er i vanlig handel (ikke flybensin etc.). (Definert i ISR Till. J art.252.9). I klassene Supernasjonal og Rallycross nasjonal kan det benyttes E85 som drivstoff. Det anbefales montert FIA-homologert brannslukningsanlegg iht. FIA ISR tillegg J Art. 253.7 på biler som benytter E85. Bilene skal i tillegg merkes med egen oblat på venstre siderute bak. 3.5 Batteri og elektrisk Det elektriske system er fritt. Batteriet må være festet med en øvre og nedre ramme som er godt festet med bolter på min.8 mm og plater på undersiden av gulvet på min.20 cm2. Hvis batteriet er montert i kupeen skal det beskyttes med isolerende og væsketett deksel. Håper du blei litt klokere!! Mvh Borgen Motorsport
  11. Er det nokon ute i vårt langstrakte land som har liggende ein rattaksel til Escort Cosworth/eller noko som kan passe,akselen skal ikkje ha verken tilt eller nokon annen form for justerbarhet. Mvh Borgen Motorsport v/Jan Åge Borgen tlf.91843033 epost: borgen-motorsport@hotmail.com
  12. Karosseri er innkjøpt,tråden kan stenges.
  13. Er det noen plass det går å finne infoliste ang Escort wrc motorsport karosseri på nett? Kven som har bygget bilene osv.
  14. "Driver å leiter etter eit karosseri til Escort Cosworth",hvis nokon har eit til overs eller vet om eit ta kontakt da vel!!!!!! Alt av interesse,men må ha papirer! Mvh Borgen-Motorsport v/Jan Åge tlf.91843044 mail: borgen-motorsport@hotmail.com
×
×
  • Create New...