Jump to content

Mast

Gjest
  • Posts

    45
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Oslo
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Oslo

Mast's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Ble det noen løsning på servo problemet, har fått det samme på min
  2. Har en ford focus 1.6 tdci 2006, har nettopp byttet bremseklosser og skiver. Nå lyser abs og esp lampa og forhjula går nesten ikke rund,det kommer en klonk lyd når man kjører litt, denne lyden var der også før jeg bytta bremsene. Har nå løfta opp bilen og det skraper når man snurrer på hjulene. det er også 1 bolt på vær side som går rundt og rundt så dekkene er festet på 4 bolter og ikke 5. høres ikke ut som at skrapelyden kommer fra drivkunta. litt kronglete skrevet, men noen som har en ide?
  3. Mast

    Focus-tanker?

    Hadde vibrasjoner i rattet selv men etter og ha byttet foringer forann så forsvant all vibrasjon hos meg. Min lugger også ved omtrent 1300 omdr. Men kun når det er under kvart tank igjenn og det blir jeg ikke klok på.
  4. Mast

    kupefilter....

    Hei folkens Etter 100 000 km service hos en autorisert Ford forhandler i oslo uten at de klarte og bytte kupe/pollenfilteret så tenkte jeg at det er likeså greit og bytte dette selv, men er det så at gasspedalen må av for og få inn dette eller kan man gå inn fra passasjersiden og bytte? noen som har erfaringer som kan hjelpe meg litt på vei så hadde jeg vært evig takknemlig Dette ble gjort på service: 1. utført service alt bra, bortsett fra pollenfilteret som ikke hadde blitt byttet da de ikke klarte og få løsnet gasspedalen....... 2. Lyspære borte i fra fotbrønn på sjåførside? Fungerte før service... 3. Ga beskjed om at jeg har problemer med diesel partikel filteret og at bil kan være tom for tilsetting stoff, ikke noe ble gjort på den ene eller andre måten. 4. Ga besjed om at slange fra dpf til trykksenor hadde røket og burde skiftes, Slangen som satt der nå kan jeg selv skaffe til 50 lappen. Noe dere skulle ha 167 kr for ikke galt i det hele tatt men 700 ,- for og sette den på...Orginal slangen så helt annerledes ut 5. Men fikk tilbud om bytte av fremmere foringer i bakstilling og bakre foringer i forstilling til kr 20 000, pluss at jeg kan komme tilbake i morgen og betale for feilsøking av hvorfor motorlampe lyser, Har forresten kjøpt inn foringer til ca 500,- spenn som jeg tenkte og bytte selv med hjelp av en kompis med bil-løfter.
  5. Takker fiksa mitt løse håndbrekk på ca 5 min.
  6. Hei Ok, så for og få dette inn med teskje så sitter det en del forann som du forklarte, og en del inne i katalysatoren? Og ja stemmer det er en 1.6 tdci 109 hk.
  7. Hei Folkens. Jeg hadde Focusen på bukk i dag for og bytte bremseskiver og klosser og tenkte da og se på DPFen samtidig, men den var ikke under bilen? Noen som vet litt mer nøyaktig plassering? Får opp feilmelding på dashen og obd leser sier at det er feil på DPFen. Har aldrig mekka noe særlig men lett og bytte bremseskiver i allefall.
  8. Mast

    Feilkode P2584

    Haha Batteri 10,2 volt. Vel og merke målt med en billig batteritester i fra biltema men svaret er nå ganske åpenlyst allikevel. I og med batteri er 2 år så bytter jeg likesågreit. Litt rart at et batteri lader seg ut på ca 6 timer men men..
  9. Mast

    Feilkode P2584

    Hmm, kanskje batteri er deffekt, fikk opp en spinning på batteriet noen dager før bilen ikke startet på 13.6 V skal måle det en gang til hvis det da viser lavere så må det være batteriet eller eller dynnamoen.
  10. Da har også jeg bestilt litt fra ebay og kan legge ut noen bilder etter landing i postkassa og montering. Men da kjærra ikke starter for øyeblikket så konentrerer jeg meg om og få start på Focusen.
  11. Mast

    Feilkode P2584

    Hei igjen Da starter ikke bilen, som har stått noen uker da jeg ikke har villet kjøre så mye med motor feil. Når jeg lukker opp døren og setter nøklen i tenninga og vrir om kommer det en hel masse knirking og spraking inne i dashbordet, vrir om og prøver og starte bilen men motoren drar ikke rundt, alt strøm skrur seg av og på flere ganger (avhening hvor lenge du prøver) men ikke noe liv i motoren. Kan selvfølgelig være at computeren i bilen leser av feil og at det er noe annet problem en DPF'en i bilen. Batteritet er ca 2 år gammelt, dynamoen ca 1 år, svinghjulet og drivreima ca 6 mnd. !! Ringte bilverkstedet og de var usikker på om man måtte bytte katalysatoren og DPF'en samtidig eller bare DPF'en,er det sånn at Dpf'en sitter sammen med katalysatoren? og må man bytte begge 2?? Hørtes litt rart ut. Noen som har en eller annen ide på hva jeg må gjøre der ute??
  12. Noen som har noen fler linker til morro ting til bilene våre på ebay, fått litt dilla Når det gjelder platidipp så kan det være litt kult og fjerne all krom
×
×
  • Create New...