Guest hvolsdal Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Var ute og kjørte ista, puttslig sa det bang og når ej tok ut clutchn, så tok den heilt heilt ute..Slura som bare det.. Før var den veldig god.Noen som kan ha noen forklaring på hvorfor clutchn bære klikka?? Håper på svar av mysteriet... MVH
Guest Sierra_is Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Høres ut som at clutchen har tatt kveld, er den gått langt?Clutchen kjennes god ut helt til den plutselig er utslitt...
D.Toft Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 før den ryker helt, så skal du høre noen klikke lyder fra pedalen din, samt den skal være litt kødden å få i gir, er vel ikke bare kabelen din som har røket da?? hvordan er pedalen nå?? lenge siden clutshen ble byttet??
morty999 Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 høres veldig sånn ut ja.. samme skjedde med meg her forrie dagen.. måtte kjøre 5,5 mil uten clutch wire.. ikke morro..
Guest hvolsdal Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Den bare puttslig tok kvelden.Den er god clutchen, vaieren er hel, sjekket den akkurat..Frykter jeg må ned med girkassen, noen som har skiftet clutchpå en sierra før? 92mod dohc.Bilen har foresten gått 160`.Har en motor og girkasse på handen, er det bedre og skifte begge deler kansje?
Anders Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Den bare puttslig tok kvelden.Den er god clutchen, vaieren er hel, sjekket den akkurat..Frykter jeg må ned med girkassen, noen som har skiftet clutchpå en sierra før? 92mod dohc.Bilen har foresten gått 160`.Har en motor og girkasse på handen, er det bedre og skifte begge deler kansje? Ja.. og det er ikke kjekt.. ****** køddete forhold til andre merker.. men eg klarte det alene så.. gjort det 3 ganger nuh Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Peet Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 kanskje lettere md dochen.. siden eksosen e på venstre side... og går då kanskje rett bak. .men på ohc krysser jo eksosen girkassen,..
Guest Ford_V6 Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Før du begynner å demontere girkassa og det der, så syns jeg du skal sjekke den automatiske wire-strammeren...kan hende tenna på de to segmentene begynner å bli slitt. Bare et lite tips! Jeg syns det høres veldig rart ut at clutchen plutselig blir slitt, og i tillegg pga et smell...
morty999 Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 tipper lamelen har delt sev eller noe.. skjedde med meg og.. det HAGLA lamelbetar under bilen.. hehe
cosworth87 Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Clutchen på Dohc en min. så nå ikke pen ut da! halvparten av ene siden av lamellen var borte....
Guest hvolsdal Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 ene siden av lamellen var borte. så det var forklaringen på akutt ødelagt clutch Noen som vet hvorfor det skjedde?
D.Toft Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 dårlig kvalitet??? hvilken clutch var det du brukte??
Guest hvolsdal Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Vet ikke hvilken, tror den var original.Sikkert stått på siden den var ny bilen. hehe..Med det samme, vet du hva som kan lage lyd ved høgre side på bakhjulet? fortere jeg kjører jo bedre hører jeg lyden..tror ikke det er hjullageret siden lyden er samme uansett hvordan jeg svinger.
cosworth87 Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 på min forsvant halvparten av lamellen på dne ene siden
Recommended Posts