Jump to content

Dette er vel sjeldent...


Anders_K

Recommended Posts

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....59325&username=

 

Satt og så litt på autodb og kom over disse.. Visste ikke at det var laget xr2 av mk1...

Går sikkert godt disse..........

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke den mest vanlige bilen på veiene nå lenger nei.:)

 

Ærlig talt så visste jeg ikke at det fantest xr utgave av mkI før jeg blei medlem her inne, så det er nok en bil for kjennere ja..

 

Er jo tøff da..En motor som er i stand, kan nok lure noen ja, veier vel en 750 - 850 kg tipper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fole_Gale

Skulle likt å pusse de opp jeg, men tid har vi for lite av her i verden. Håper noen kjøper de å tar vare på de, og ikke bruker de som jorde-bil eller noe. Det ville vært typisk..."Bastards"

"The "Super S" (Supersport in the UK) was, in fact, the forerunner of the first Fiesta XR2 – a 1.6 litre, 84PS version of the car introduced in 1981. With ride and handling neatly tweaked by Ford's Dunton-based Special Vehicle Engineering department, who had established a reputation for performance Ford cars like the Capri 2.8 Injection, the XR2 sewed the seeds of Ford's commitment to driving quality. Exterior cues signaled its enhanced performance – "pepper pot" alloy wheels, bumper mounted spot lamps, front and rear spoilers, and unique interior trim. The early XR2 is now a sought after classic." (www.fasterfords.com)

Edited by Fole_Gale
Link to comment
Share on other sites

Guest RakettenED

Sitter en 1600 kent maskin i dem orginalt. Tåler bøtter med hjuling før de gir opp i alle fall. Hadde 1300 selv en stund og der kvelda bilen før motoren. Men er stilige biler. Synd det er så langt unna :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

bilene er veldig skjeldne.men interessen er liten,har prøvd å selge min engen xr2 mk1 i 1 år..bilen går orginalt bedre enn xr3i til 100.kjøreegenskapene er ufattelig bra.ventilerte skiver stabstag bak forsterket karr osv.har fått mange pm .men bare skrivere virker det som..nå står bilen på låve i vente av bedre tider B)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
bilene er veldig skjeldne.men interessen er liten,har prøvd å selge min engen xr2 mk1 i 1 år..bilen går orginalt bedre enn xr3i til 100.kjøreegenskapene er ufattelig bra.ventilerte skiver stabstag bak forsterket karr osv.har fått mange pm .men bare skrivere virker det som..nå står bilen på låve i vente av bedre tider B)

 

Mk1 Xr2 er faktisk en av drømmebilene mine som jeg har lyst å eie. har lyst å restaurere en. Hadde 2 stk på hånden som sto i Florø, men manglet plass til de og hadde vanskeligheter for å få hentet de desverre. <<usikker på om han fyren har de enda. Det var en rød original en og en svart med xr3i motor. Var vel ikke disse bilene som var i annonsen? Sto lite der når jeg skjekket linken nå.

82 Mk1 Fiesta Xr2 prosjekt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...