Jump to content

Anngående oljerør over kamakslingen


Guest 2.0Fordsierra

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra

Vet ikke om det ligger en topic om dette, men skal forklare så godt som mulig:

for dere som har åpnet topplokket på ford 2liter motoren, så vet dere at dette oljerøret som skal fore kammen me olje for smørning ikke er verdens beste rør som tetter seg ganske lett?

jeg lurer på å borre opp de hølla som er på røret til litt større diameter? men jeg tviler litt, pga , større høl, mindre trykk, så kanskje den ikke "spruter" nok på kammen då? eller er der mer enn nok trykk på feks 4tusen rpm?

grunnet jeg spør om dette er at jeg har no etterstilt klaringen mellom kammen å ventilløftere 3 ganger, en gang når den var ny, og så den normale etterstillingen, og no har det gått ca 3-4 mnd og jeg såg små spor på kammen at den hadde slitt sg litt..og klaringa var heilt på trynet...og ja..jeg stramma de jævlane muttrane som **** under, og sjekka klaringa ETTER stramming men likevel klarer den å bruke sg opp.

Denne gangen har jeg latt klaringa være litt mindre, noe som gjor at den spant fint på andre giret :) ble litt tightere på gassen i forhold...men ja.. innvikla spørsmål..hva gjør man med saken? eller er kammene som er laget i dag fra kinas barn rett å slett piss?

vet at vag kammene har mye mer kvalitet.. de er belagt me noe dill eller laget av anna material.husker ikke..

ble langt dette :lol:

Edited by 2.0Fordsierra
Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det ligger en topic om dette, men skal forklare så godt som mulig:

for dere som har åpnet topplokket på ford 2liter motoren, så vet dere at dette oljerøret som skal fore kammen me olje for smørning ikke er verdens beste rør som tetter seg ganske lett?

jeg lurer på å borre opp de hølla som er på røret til litt større diameter? men jeg tviler litt, pga , større høl, mindre trykk, så kanskje den ikke "spruter" nok på kammen då? eller er der mer enn nok trykk på feks 4tusen rpm?

grunnet jeg spør om dette er at jeg har no etterstilt klaringen mellom kammen å ventilløftere 3 ganger, en gang når den var ny, og så den normale etterstillingen, og no har det gått ca 3-4 mnd og jeg såg små spor på kammen at den hadde slitt sg litt..og klaringa var heilt på trynet...og ja..jeg stramma de jævlane muttrane som **** under, og sjekka klaringa ETTER stramming men likevel klarer den å bruke sg opp.

Denne gangen har jeg latt klaringa være litt mindre, noe som gjor at den spant fint på andre giret :) ble litt tightere på gassen i forhold...men ja.. innvikla spørsmål..hva gjør man med saken? eller er kammene som er laget i dag fra kinas barn rett å slett piss?

vet at vag kammene har mye mer kvalitet.. de er belagt me noe dill eller laget av anna material.husker ikke..

ble langt dette :lol:

 

 

du må nok regne med å etter justere hvertfall en gang hvis kammen har vært montert ny å hvis

du har en topp uten herdet ventilseter så må det justeres av å til

når det gjelder slitasje av kam så er det ikke noe problem hvis du bruker skikkelig olje og skifter på foreksempel 5000 for mineral olje og 10000 syntetisk :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
du må nok regne med å etter justere hvertfall en gang hvis kammen har vært montert ny å hvis

du har en topp uten herdet ventilseter så må det justeres av å til

når det gjelder slitasje av kam så er det ikke noe problem hvis du bruker skikkelig olje og skifter på foreksempel 5000 for mineral olje og 10000 syntetisk :)

ja det å etter justere en gang visste jeg om, men dette er andre gangen...men ja oljen jeg har kjøpt ..hm..vet ikke hva den heter ærlig talt, det er brudern som kjøper dette ikke jeg, men bruker å være rundt 500kr for 4 liter..?

fyller ikke noe veldig billig iallefall..men ja..større oljerør eksisterer asså`? hva pris på dette er da ?

er ikke det samme som å borre opp det gammle ?

 

kollevold har større oljerør. ZirZ har kjøpt et derfra.. ;)

bestill deg trimkam fra enem, dem er bra.. eller kentcam..

oljerøret er jeg interessert i, trimkam? trengs ikke :) den går godt sånn som den er :) :P

nei har andre slitedeler som er mer prioritert desverre..dempere å foringer:(

Edited by 2.0Fordsierra
Link to comment
Share on other sites

du kan jo prøve å bore det opp da , er ikke mange kroner får et nytt på ford heller da

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
du kan jo prøve å bore det opp da , er ikke mange kroner får et nytt på ford heller da

nei trur heller jeg bestiller et fra kollevold om det er i en prisklasse som er normal:)

Link to comment
Share on other sites

du kunne også hæve dit olietryk!!!!! men jeg kan se det må være en OHC du har.. hvorfor køber du dyrt olie?? bare for at spørge frækt. ved du hvilken olie den forige ejer kørte på ???

 

men skal du tune en sierra eller andre biler så start ALTID med ekssost og filter og så en justering. der efter på en inj motor så skal man efter hånden skifte motorstyring til noget moderne og effektivt og hurtigt. derefter kan man gøre alt i denne verden.. bare et fif ;) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

korfor dyr olje? er ikke dyrt synes jeg, når man jobber så går det greit...men ja..hva olje forrige eiern kjørte med ? er ikke sikker, men vet at bilen er tatt vare på, og eiern er en ford frelst mekaniker..så..bilen har hatt det hardt, men godt:)

hva mener du med Så en justering ? av hva ? tenninga er fiksa på viss det er noe justering..

men hvordan kan jeg sjekke oljetrykket enkelt da ?det har jeg ikke vært borti før

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...