Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Lånte noen 7x17" felger i helga og syntes de passet ganske bra på bilen, men bak blei det litt "tynt" med 7". Felgene er også å få i 8x17" med innpress 35, hvordan vil det bli bak på Sierra? En mellomting (7,5") er såklart ikke å få tak i. Burde jeg gå for 215-profil på 8" eller går det greit med 205? Foran passet det perfekt med 7" og 205-profil.

Edited by Sierra4x4
Guest Excaliburzz
Posted

Jeg har 7,5x17" med 225/45 profil og ET 40 bak på sierran min og da er det va 2cm klaring til demperen.

Posted
Lånte noen 7x17" felger i helga og syntes de passet ganske bra på bilen, men bak blei det litt "tynt" med 7". Felgene er også å få i 8x17" med innpress 35, hvordan vil det bli bak på Sierra? En mellomting (7,5") er såklart ikke å få tak i. Burde jeg gå for 215-profil på 8" eller går det greit med 205? Foran passet det perfekt med 7" og 205-profil.

Blir bra det :) Hehe.. Bare og bestille så skal jeg legge dem om..

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Posted (edited)

Nr 1

Nr 2

Denne har 8*17 et 35 bak... Trur han hadde gått for et 30, hvis han skulle kjøpt igjen !!

Men den har jo Hjulbuelister da... D kan jo ha noe å si !!

også er d jo Vingebil da, så d betyr vel også noe !!!

Edited by Cossi2wd
Posted
Blir bra det :) Hehe.. Bare og bestille så skal jeg legge dem om..

Ja, trur det skal bli ganske bra Frode :)

Hadde jo 8x16" ET25 før og det subba litt bak. Nå er jo innpresset mer riktig, men større felg. Burde jeg gå for 205- eller 215-profil på 8" brei felg? Har aldri hatt forskjellig bredde på fram og bakfelg, men det betyr kanskje ikke så mye, så lenge rulleomkretsen er lik?

Posted

jeg køre med 8x17 ET35 på min og der er INGEN porblemer plads. jeg vil dog gerne have 9x17 i bag. for det er der også plads til.

Guest mazdafun
Posted

bare en liten tanke med erfaring fra Audi sitt Quattro system.. de bilen er utrolig vare for forandringer i rulleomkrets pga fordelingskassa.. har INGEN anelse om det er slik på ford sitt system da.. men på Audi MÅ man bruke lik dekkdimensjon (les: rulleomkrets) så ikke det skal bli krøll med fordelingskassa..