Jump to content

effektanlegg


rene`racing

Recommended Posts

holder på og skal bygge effektanlegg på min granada v6,skal bygge i 2,5" og vurderer å bygge det dobbelt

hele veien,eventuelt la det gå inn i en potte bak,vill eg tape mye effekt på å legge det i en potte bak vs to?

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

ikke merkbart vil eg tro, er ikke 2x2.5" litt i største laget?? får nok lyd da, men vil vel tape effekt, heller 2x2".. og 2 bakpotter, en på hver side :) samt lage en Y mitt på rørene, for å lage turbulens, skal vere bra effektmessig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også vurdert denne muligheten, men ga meg litt da jeg så under. Kan bli vanskelig å få til dobbelt, for bensintanken ligger i veien på andre siden. Da blir eksosen hengende alt for langt ned etter min smak hvertfall....

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

noen bilder av det som er klart til no..

 

Der har du endetuten jeg skal ha og :wub: Skal handle straks jeg får lønn. Noen som vet hvordan lyden blir hvis jeg erstatter den orginale lyddemperen med denne?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Går en Omega stasj med sånn her, rakrør å DTM-potte.. det bråker! Litt kult er det, men litt overdrevet.. Er ogdså kappa senkefjærer på den..

 

Ta bort en til å erstatt den med rakrør du ;)

 

Blir bra nok lyd, skal du se... B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

holder på og skal bygge effektanlegg på min granada v6,skal bygge i 2,5" og vurderer å bygge det dobbelt

hele veien,eventuelt la det gå inn i en potte bak,vill eg tape mye effekt på å legge det i en potte bak vs to?

 

Tusen takk for at du er så grei å legger ut bilder av hvordan eksosen ser ut når den passer perfekt ;)

 

Skal også legge opp i dobbel 2,5"

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

hehe den potta der tenker jeg brummer godt..

 

Husk på generell motorlære da..

 

Eksosen kan godt være 2" på enden, har ingen betyding effektmessig.. Ikke hvis man har normal+ effekt på motoren.

Dette fordi: Når eksosen kommer ut fra motoren er den varmest, og jo varmere luft er desto mer plass tar den. Derfor kan det være ok med store rør helt foran.

 

Jeg hadde en XR2, med 2" anlegg, og 3" enderør.. enderøret gav KUN lyd, ingen effekt.. Så ikke spesielt stilig ut heller.. Satte på et rett rør istedenfor.. Funka like godt, og var MYE stillere.

 

Y-rør?

Tenker dere på balanserør ? dvs et rør som skal balansere eksostrykket mellom høyre og venstre side.

Dette røret bør være relativt langt foran, gjerne ved girkasseflensen. For å få optimal effekt av det.

 

rene`racing. Tror du hadde hatt stor effekt/glede av grenrør.. originale manifolder pleier å være rimelig restriktive når det gjelder gjennomstrømningen.

Eller har du det allerede?

Link to comment
Share on other sites

I dag fiksa jeg meg defektanlegg :P Den bakerste lyddemperen har løsnet fra resten av eksosanlegget, så jeg tok det liksågodt av. Herlig lyd av 6'ern ja ;) Må vel investere i en slik endetut nå, så har jeg det bra ;)

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...