!Cosworth! Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Har et problem at tempen varierer veldig mye.Ved kjøring er den stabil, men med en gang jeg slipper pådraget(ingen belastning) går tempen ned, så går den opp igjen ved pådrag. Lurer på om det kan vere termostaten? noen ideer? Så kaster den av seg vann ved "racer kjøring" av og til. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
!Cosworth! Posted October 31, 2005 Author Posted October 31, 2005 Dem som ha bilen før meg har visst skifta toppakning. Nå er det grA pakning.Mulig det kan vere luft ja, tror ikke viftene starter. men den blir ikke varm når den står å går på tomgang. Da ligger den stabilt midt i nomal feltet. Føleren til viftene, er det den som står nederst på venstre side på radiatorn? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Jonny.B Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Har et problem at tempen varierer veldig mye.Ved kjøring er den stabil, men med en gang jeg slipper pådraget(ingen belastning) går tempen ned, så går den opp igjen ved pådrag. Lurer på om det kan vere termostaten? noen ideer? Så kaster den av seg vann ved "racer kjøring" av og til. er det ALLE som har cosworth som har det problemet att vannspruten står oppover frontruta ved skikkelig pådrag?? ink.meg selv....du får helt sikkert trykk i vannet,er enten topp-pakning,sprikk i topp eller blokk.... Prosjekt Electric orange Cossie
!Cosworth! Posted October 31, 2005 Author Posted October 31, 2005 "Jepp:-) Er ein fordel å teste viftene og vist de ikke starter. vist eg ikke husker feil er det bare å kortslutte ledningene som går inn på føler. då skal de starte:-)" Ok. Da må jeg prøve det seinere i kveld. Kan det vere at det er luft som jør at tempen plutselig ramler rett i bunn når bilen triller å kommer opp igjen til normal ved belastning? Syntest å ha lest på forumet her at det kan vere mulig å settte inn termostaten feil vei.Skulle ikke tro det var mulig men I så fall hva er symptomene da. Kan jo vere mulig at de som har skifta toppakning kunna klart å klabba til noe sånt. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Jonny.B Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 årsaken til att tempen er så ustabil,er fordi du får komp.trykk i kjølevannet,så slipper toppa ut trykket,og da stiger tempen ,så bygger det seg opp trykk igjen,og da synker tempen....dette er noe dritt rett å slett... Prosjekt Electric orange Cossie
!Cosworth! Posted October 31, 2005 Author Posted October 31, 2005 årsaken til att tempen er så ustabil,er fordi du får komp.trykk i kjølevannet,så slipper toppa ut trykket,og da stiger tempen ,så bygger det seg opp trykk igjen,og da synker tempen....dette er noe dritt rett å slett... Så du mener toppakninga er gått til helvet?Eller bare er det sånn? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Jonny.B Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 noe er helt sikkert galt,mest trolig topp-pakning,har slitt med dette problemet i to år jeg nå,har byttet blokk,topp å pakninger i fleng,har planet topp å blokk også,men topp-pakningen ryker hele tiden,wrc pakningen er håpløs å få tett,så eneste løsningingen tror jeg er å frese spor i blokka å legge inn pianotråd....tipper att expansjons tanken din er som en ballong etter litt kjøring,stemmer,ikke sant? Prosjekt Electric orange Cossie
!Cosworth! Posted October 31, 2005 Author Posted October 31, 2005 Egentlig ikke, men så har jeg ikke kjørt så mye med den heller da.Blir ikke skilt før neste år, pga forsikringHar bare raskjørt et "par" ganger etter nattens mulm å mørke har kommet frem. Har skjedd ca 2-3 ganger at det spruta på ruta. Sist skjedde det i 100å helvet ,å da blei det skikkelig temp på kjølevannet. koka litt når jeg stoppa, men temp nåla var i underkant av rødmeket B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
!Cosworth! Posted October 31, 2005 Author Posted October 31, 2005 Kunna jo prøvd å skifta termostaten da. Det er jo enklest og billigest Får vel prøve litt lufting osv etterpå når det blir skikkelig mørkt B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Jonny.B Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 jepp,du kan prøve å bytte termostat først! vet det er mange som kjører med lite kjølevann på tanken,å lokket på tanken "blendet" ! problemet blir jo på en måte løst da,men det er ikke den rette måten å gjøre det på synes jeg.... Prosjekt Electric orange Cossie
!Cosworth! Posted October 31, 2005 Author Posted October 31, 2005 Har nå kjørt litt uten toppa på tanken for å få ut luft. Å så kjørte jeg litt med toppa på tanken. Ingen sprut i dag Tempen går ikke over midt på norm merket. men den varierer en del fra under der, ved variert belastning. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Ruudsengen Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Hadde samme problem for et år sia jeg også. Trodde det var toppakningen som var defekt, men da jeg fikk av toppen var det blokka som hadde sprekt. Hadde sprekt mellom bolthullene og kjølekanalene. Hadde skjedd på to steder.
Jonny.B Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Hadde samme problem for et år sia jeg også. Trodde det var toppakningen som var defekt, men da jeg fikk av toppen var det blokka som hadde sprekt. Hadde sprekt mellom bolthullene og kjølekanalene. Hadde skjedd på to steder. 200 blokk eller? Prosjekt Electric orange Cossie
mr.cossie Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 jeg har og slitt med det der.. forbannade dritt... hvorfor går det ikka og få dette i orden på disse bilene??!!!?jeg har og en sprekt 200 blokk.. fra bolt til kjølekanal. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
fordcosworth Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Har akkurat det samme problemet selv, hadde av toppen og byttet alt. Planet den og satte den på igjen kjørte litt og fikk et enormt trykk i tanken, korken spratt av. Har pianotråd i blokka da..., frykter det er blokka el toppen som er gåen, tror ikke det er pakningen. Blir motor i 1000biter for å finne feilen, bytter alt av lager osv samtidig. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Ruudsengen Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Hadde samme problem for et år sia jeg også. Trodde det var toppakningen som var defekt, men da jeg fikk av toppen var det blokka som hadde sprekt. Hadde sprekt mellom bolthullene og kjølekanalene. Hadde skjedd på to steder. 200 blokk eller? 200 blokk ja. Har vært bra etter rep, brukt bilen siden mai.Får håpe det ikke skjer igjen.Blir for dyrt med sånne reparasjoner hvert år...
bige Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 er det noen som har en sprekt blokk og gi bort ???
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now