Jump to content

Problemmer med forsterkere


Guest HUGO

Recommended Posts

Lånte ut bilen min i helgen og nå funker ikke stereo'n som den skal! :( Nå er det kun lyd på høyre side av bilen. Har sjekka signal kabler og cd-spilleren og det er ok. Koblet en annen lydkilde på forsterkerene og på venstre siden får jeg ingen lyd/forsterkning. Hva kan ha skjedd her? Har begge forsterkerene blitt ødlagt samtidig? :(

 

Dette er 2 x 2 kanals fersterkere....boschmann eller no og har kun en sikering på hver forsterker. Begge disse forstererene får strøm fra en kondensator. Den ene forsterkeren er koblet til subben som er brokoblet og den andre forsterkeren brukes til høytalerene foran i dørene. Som sagt begge forsterkerene mangler lyd på venstre side!

 

post-3629-0-64730400-1513804984_thumb.jpg

 

Må vel ha ny forsterker nå da :o :( :)

Edited by HUGO
Link to comment
Share on other sites

Og det er det jo IKKE, så det er mye mulig de har tatt kvelden, men er vel skjelden 2stk tar kvelden samtidig....'

Har du sjekket om det er lyd i alle høyttaler utgangene på spilleren?? Har du prøvd med en ny phonokabel?? Brø å bytt om på høyre og venstre phonokabel og hør om du da bare har lyd på vestre side...

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke bort i fra at begge har tatt kvelden...er bare no billig greier. Har prøvd mp3 spilleren min (en sånn bærbar en altså) rett på forsterkerene...de funker bare på venstre kanal.

 

Er vel lite å fikse på dette....

Link to comment
Share on other sites

Dritt ja :lol: De har holdt noen år ihvertfall så jeg kan vel si at de var verdt penga...800kr pr stk tror jeg...kjøpt på clas ohlson :lol:

 

Noen som har forslag til en grei forsterker som er noenlunde bra og som ikke koster en halvstor skog og en trilebår med gull? :D Har 6x8" i fordørene. Blir vel det samme i bakdørene pluss 12" subber baki. Burde få en grei forsterker til rundt 3 lapper?

 

EDIT: Hva med en sånn en?

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1100

 

2500,- virker som en grei pris og tror den ville duge greit på mitt (lille) anlegg. Er Planet Audio noe bra merke?

Edited by HUGO
Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

-

Kan anbefale MDS på mange punkter..

Har hørt flere som er fornøyd med utbytte av pengene..

 

Har vurdert å kjøpe litt derfra selv neste gang..

 

Noen andre som har andre erfaringer derfra?

Link to comment
Share on other sites

Er Planet Audio noe bra merke?

Har hatt det selv og er kjempefornøyd.. :D

De leverer det de lover og ikke sånn fantasiwatt som det står på jallamerker.. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jbl og rockford Fosgate.. er veldig grådig og anbefale.. eller dynabel sine forsterkere er gull vært... =)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

MDS er ett kurrant merke jah. handla det forrige anlegget mitt derfra. da kjøpte jeg en jensen 2 kanals forsterker. som jeg forøvrig var godt fornøyd med.:)

er greie folk å handlemed og. varene kommer relativt kjapt. til avtalt pris.

Link to comment
Share on other sites

Guest Coolnissen

dynabel er billig og bra har dynabel bf1702 2*170 watt koster 2200 mener eg de har en 4 kanals og

 

www.dynabel.no

Edited by Coolnissen
Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano

tror ikke ampene er defekte... siden du har lyd på den ene kanalen -venstre- men ikke på høyre... det du skal gjøre er 2 ting for å skjekke det:

-bytt om signal kablene mellom venstre og høyre, både i frontsett og subb, hjelper ikke det og det er fremdels stille på høyre side så går du til neste punkt. (dette ser ut til å være ok siden du koblet en ekstern spiller og ikke ble noe bedre/forkjell)

-bytt om høytalerne på utgangene mellom høyre og venstre kanal, om du ikke får lyd her så har du enten brudd i kabelen mellom forsterkeren og elementene eller er elementen rett og slett defekte...

 

om ampen var defekt i bare den ene kanalen så vil beskytelses kretsene på power suply slå av hele forsterkeren.... da defekte utganger gir som regel DC spenning i høytaler utgangen... og begge kanalene blir stille selv om bare den ene er defekt.

 

siste mulighet er at siden det er så billige forsterkere så har disse innebygde sikringer som "DC beskytelse" for høytalerne og disse smelter når det går for mye strøm eller kommer DC på utgangene... du kan åpne ampen og se etter om det ikke er 2 stk glass sikringer -et for hver kanale- rundt 2,5-5Amper- om det er det så skylder du meg et øl minst... ;)

 

lykke til uansett!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest sierrano
Har samme forsterker til frontsettet, av og til funker ikke den ene kanalen, men kommer tilbake etter en halvtime ca :P

 

sier du det?? spørs om disse ikke har et relee i utgangene?? typisk feil i hjemme forsterkere med relee... bilder av innmaten?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...