Jump to content

Skurring i høyttalere.


Guest Forconin

Recommended Posts

Guest Forconin

Heysann..

Nettopp kjøpt meg en pioneer 770MP-spiller.

 

Monterte den i bilen men har ikke skiftet høyttalere bak.

 

Men nå etter montering av den nye spilleren skurrer høyttalerne på "høy" lyd. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

 

Varierer litt når skurringen oppstår, men som oftest på lave toner som jeg kan merke iallefall.

 

Er orginalhøyttalere som sto i sierraen fra før av. Så skal bytte dem ut i dag og se om det hjelper. Andre forslag?

 

(Hadde gammel pioneer-spiller før. Kunne spille mye høyere uten støy da..

Link to comment
Share on other sites

Guest Forconin

Ja jøss. Bytter spiller når jeg fikk ny for 2 dager siden....

 

Tviler på at det er sprengte høyttalere egentlig da de fungerte helt fint før jeg satt i den nye spilleren... Og startet ikke på noe høyt volum. Menmen, bytter dem ut med et eller annet fra biltema tenker jeg. Mulig jeg tar turen innom lokale hi-fi-sjappa og kjøper noe med litt mer futt i.. Får se. Rapport kommer iallefall senere i dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Pioneer har ganske bra cd-spillere, så tviler på at det er spilleren.

Men alt kan jo ha fabrikasjonsfeil. Men ærlig talt tror jeg det er høyttalerene.

 

Det du kan prøve er å bytte om kontakten for fremme og bak på spilleren, og se om det fremdeles blir ulyd i bakhøyttalerene. Hvis det fremdeles er ulyd bak er det høyttalerene, hvis ulyden da bli fremme er det spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Guest Forconin

Kjøpte nettopp nye høyttalere. Samme problem. :/

 

****!

 

Kjett å sende spiller tilbake til USA. :/

 

Er forresten bare høyttalere bak...

 

Men kan jo prøve å bytte om kontakten og sjekke.

 

Edit: Håper jo på kontakten. Er jo mye mulig da vi måtte ta å kable litt for å få det til..

Link to comment
Share on other sites

Guest Forconin

Hm, Når jeg har fadinga helt mot høyre (dvs bare 1 høyttaler på) så funker det som ****.

 

Spilleren som er idiot da eller?

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som kortsluttning, sjekk høyttaler ledningene, og se at de ikke er borti noe... har du metall i hatthylla, så kan det kanskje komme borti kontakten til høyttalerene..?? Eller kanskje en koblingsfeil, har du pluss og minus feil på en høyttaler, så blir det ikke bra

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Høres ut som kortsluttning, sjekk høyttaler ledningene, og se at de ikke er borti noe... har du metall i hatthylla, så kan det kanskje komme borti kontakten til høyttalerene..?? Eller kanskje en koblingsfeil, har du pluss og minus feil på en høyttaler, så blir det ikke bra

 

 

Det høres ut som +/- feil dette her.. typisk at det lett vrenger seg da...

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Dette høres veldig ut som en jordingsfeil. i ditt tilfelle tror jeg faktisk er at du ikke har jordet spilleren din evt at det er brudd på lederen (altså jord lederen)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest El Chêfe

Er du sikker på at den stakkars spillern klarer å dra begge høyttalerne dine? Og som noen har nevnt, jordinga til spillern bør sjekkes også, samt om du har satt +/- riktig på høyttalerne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Unge_Lafton

Det høres mest sannsynlig ut at spileren ikke klarer å gi nokk effekt til høytalerne.

kjøp deg en forsterker, så blir det mye bedre :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...