Jump to content

Yessss!

Recommended Posts

Guest jornhan
Posted

Var på eu-kontroll i dag og bilen gikk igjennom uten en eneste feil,hadde regnet med for mye Co siden jeg har 550ccm dyser og datasprut,men Co var kun på 0,10.Er dette høyt eller lavt?

Guest jornhan
Posted
utrolig magert...

Ok det var dette jenspeed også sa til meg når vi var ute og kjørte med lambda bla for justere turbotrykket,men han sa også til meg att det ikke var noe fare siden den fikk rikt med blanding når jeg fikk litt turtall på motoren(han så dette på inovative meteret sitt).

Posted

tomgangs blandinga har ingen ting med blandinga motoren får under kjøring\belastning

Posted

Det er godt mulig at mekanikern så an bilen og syntes den så såpass grei ut at han ga **** i å sjekke avgass. Sånt skjer innimellom. Smil og vær glad du :D

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

hadde 0,011 på scropelen ;)

øøørliten luftlekk ja :P mekanikeren klaga litt på høy tomgang men jeg spurte hvor i alle dager det var regler for hvor høy tomgangen kunne være og da måtte'n gi seg :)

Guest jornhan
Posted
Det er godt mulig at mekanikern så an bilen og syntes den så såpass grei ut at han ga **** i å sjekke avgass. Sånt skjer innimellom. Smil og vær glad du :D

Kan nok stemme det Leo,har hørt om slike tilfeller selv,men som du sier:jeg smiler og er glad :D.

det var veldig lite. husker at min co var 9,88 m grønne dyser.

hva slags datasprut hae du forresten?

Hei Åshøgda.Jeg kjører med autronic smc.

Guest jornhan
Posted
hadde 0,011 på scropelen ;)

øøørliten luftlekk ja :P mekanikeren klaga litt på høy tomgang men jeg spurte hvor i alle dager det var regler for hvor høy tomgangen kunne være og da måtte'n gi seg :)

Det med for høy tomgang har mekanikeren helt rett i siden de ikke får lest av riktig CO når tomgangen er for høy,men arrester meg gjærne hvis jeg tar feil :D.

Guest jornhan
Posted
med for høg tomgang får du låg co?

Nei,ved for høy tomgang vil CO bli for høy enn ved lav tomgang.Det er bla derfor jeg ikke fikk min 92 mod opel corsa 1,4i godkjent hos opel grunnet for høy tomgang.Holder også med ett hull i eksosanlegget for att de ikke måler CO.

Guest jornhan
Posted
Hvilke Lamda verdier har du på 0,10 i co?

Står ikke noe om det i godkjenningspapirene gitt :D.

Guest jornhan
Posted
Nei nei hehehe.. Men har du ikke bredbånnlamda i bilen?

Ikke akkurat nå,men dette blir snart kjøpt hos jenspeed.

Posted

Jeg har grønne dyser og S8 ecu "datasprut" og en 3 toms high flow katalysator !

Målte 0,000 i Co med lambda 1 og 1,1!!

Katalysatoren hjelper mye for Coen.....

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Guest jornhan
Posted
Jeg har grønne dyser og S8 ecu "datasprut" og en 3 toms high flow katalysator !

Målte 0,000 i Co med lambda 1 og 1,1!!

Katalysatoren hjelper mye for Coen.....

He he,da bør ikke CO være noen problem for deg heller når du skal på eu-kontroll med cossien :D.

Posted

Jepp , det er greit med en trimma bil som sklir lett gjennom Eu kontroll...

Kurt , jeg hadde 14,5 til 15 i AF.....

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted
Nei,ved for høy tomgang vil CO bli for høy enn ved lav tomgang.Det er bla derfor jeg ikke fikk min 92 mod opel corsa 1,4i godkjent hos opel grunnet for høy tomgang.Holder også med ett hull i eksosanlegget for att de ikke måler CO.

om høyere turtall er ene og alene pga mer luft (falskluft) så vil jo bilen forbrenne bedre og da få lavere CO.

var en 90 1,4i jeg hadde.