Jump to content

Varmeapparatet


Guest Hooligan

Recommended Posts

Kan hende den varmereguleringsjusteringstingen hoppet av inne i dashen. Skjedde på min Saab i fjor sommer, da på maks varme .. festlig :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

tipper varmeapp registret er tett... ta av begge slangene og bruk hageslangen i det øverste.. til det kommer reint vann. også tar du i det nederste til det kommer reint.. da skal det være åpent og varme.. ;)

 

håper det blei bra nok forklart...

Link to comment
Share on other sites

hehe flere som har samme problem ja.. skifta termostat et par ganger nå å det er ikke den som er gåen hos meg ihvertfall, har prøvd å gjort rent registret men,ingen nytte så jeg antar at det ligger såpass mye fast inni registret som er rett å slett grodd fast inni der at siste utvei er vel å skifte registret

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Beklager at jeg bumper en såppass gammel tråd, men vinter'n setter inn for fullt og min sierra er som en trillende fryseboks. Har byttet termostat men ingen virkning.. Så derfor lurer jeg på hvor det hellige Registret som alle her snakket så varmt om sitter ? Er det en lett jobb som en nevenyttig fyr kan få til, eller må man ha ekstreme kunnskaper?

 

Jeg har en DOHC-motor

Mvh Espen

Edited by Espen-
Link to comment
Share on other sites

Varmeregisteret sitter under nedre del av dashen midt i bilen. De to slangene som går inn i torpedo veggen på bilen går til varmeregisteret. ER litt knot og få det ut, men det går.. Bruker nok en times tid på og bytte det. Det sitter i de to slangene og 2 13mm muttere inni bilen opp mot torpedo veggen, samt wirene til justering for varme og hvor det skal blåse hen. Så må boksen bare lirkes ut.. Inni den svæære svarte boksen siter varmeregisteret med 2 stjerne skruer.. når de er løsnet er det bare å dra det ut.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Sierra'n min ble heller ikke varm... Frøs som en neger på svelbard hele veien til jobb... Satte på ei papplate foran radiatoren, noe som resultrerte i full kokings (motor gått 310000) og dårlig gange... parkerte på jobben og fyra opp etter jobb, ble varm (skikkelig) med en gang og holdt seg slik... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter og med at det er dårlig varme med meg!

 

Når jeg kjøpte bilen for et år siden så var det kjempebra varme, det har gått gradvis nedover vil jeg påstå!

 

Jeg skifta termostat og kjørte en rens på hele systemet nylig, det hjalp ikke.

 

Det virker som om varmen kommer i det jeg ruser motoren...... dårlig sirkulasjon? vannpumpe?

Men motoren blir aldri for varm! Så det kan vel umulig være vannpumpa...

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter og med at det er dårlig varme med meg!

 

Når jeg kjøpte bilen for et år siden så var det kjempebra varme, det har gått gradvis nedover vil jeg påstå!

 

Jeg skifta termostat og kjørte en rens på hele systemet nylig, det hjalp ikke.

 

Det virker som om varmen kommer i det jeg ruser motoren...... dårlig sirkulasjon? vannpumpe?

Men motoren blir aldri for varm! Så det kan vel umulig være vannpumpa...

 

jeg har også det samme problemet.. står på tomgang så blåser det kaldluft og ruser litt så blir det varmt.. hva kan dette skyldes? også ryker det en del, lukter som vann fra eksosen :P

 

ps. min er dohc..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...