Jump to content

Dump Ventil


Guest Michal

Recommended Posts

jeg har tenk til å plugge hullet til dump ventilen og kjøre uten noe dump ventil.

 

det jeg lurer på er da, hva gjør man med den vakum slangen som går fra dump ventilen til innsuget? må man plugge den føleren på innsuget? eller er det bare å sette på vakumslangen til turbo trykksmåleren der?

Link to comment
Share on other sites

Er det ekko hær? :lol: :lol:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

ok, greit med litt ekko :lol: :lol:

noen som har noen erfaringer fra å kjøre uten ventilen på da??

har misstanke om at det suges falsk luft gjennom den. derfor jeg skal plugge den.

Link to comment
Share on other sites

ok, greit med litt ekko :lol: :lol:

noen som har noen erfaringer fra å kjøre uten ventilen på da??

har misstanke om at det suges falsk luft gjennom den. derfor jeg skal plugge den.

 

Suge luft gjennom en trykk av lastnings ventil ? Den sitter jo på trykk siden ikke suge siden ..

Eneste du oppnår med og fjerne den er og få en turbo som sliter . Og du får mye seinere lade trykk når du girer . Og tenker du på att styre slangen har vakum og holder den oppe , er det helt riktig , til du begynner og kjøre og vakumet i innsug blir så lite att fjæra inne i ventilen lukker den .

Link to comment
Share on other sites

Guest sedan88

jeg har og lyst og ta vekk min da den dumpen jeg har sitter på orginalplasseringa til orginaldumpen eller hva det er for noe, noen som har en sånn orginal dump liggende`?(den lille svarte)

 

er drit lei dump ventil lyden..

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
jeg har og lyst og ta vekk min da den dumpen jeg har sitter på orginalplasseringa til orginaldumpen eller hva det er for noe, noen som har en sånn orginal dump liggende`?(den lille svarte)

 

er drit lei dump ventil lyden..

 

sett heller inn en resirk dump !!! den dumper lufta inn i turboen igjen! (samme som originalt)

lyden du snakker om som, uten dump, det er turboen som ber om nåde :lol:

Edited by Komfort
Link to comment
Share on other sites

Det finnes oppgraderte resirkuleringsdumper å gå kjøpt. Vil du ha stille giringer er det stort sett eneste veien å gå. Kjører du uten dump vil turboen som tidligere nevnt, si høyt og tydelig fra hva den synes om det... :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest sedan88

på gamle wolfen min så det sånn ut : http://photobucket.com/albums/a300/sedan88...rent=wolf12.jpg

 

og den skulle det være 280gamper orgianalt i og skal vedde på etter og ha prøvd litt forskjellig at det var i overkant av 300gamp i hvertfall med oppsettet på den, og det var ikke noen rare lyder som kom fra turboen der, når jeg girte var det ikke sjangs og høre den en gang, kun et lite piff om jeg dro bilen skikkelig ut

 

på nye bilen min er det sånn http://photobucket.com/albums/a300/sedan88...nt=DSCF0020.jpg men mangler en sak på ic der ser jeg som var på wolfen

 

kan jeg ikke bare bytte ut dumpen min med en slik svart en som på wolfen og slippe plyssj lyden?

 

(sorry litt offtopic kansje) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

sedan88: hvis du bare setter på en org. dump vil du selvsagt fortsatt få lyd da den slipper ut i det fri. Du må bytte slange mellom turbo og luftfilter til en org. og så koble dumpen innpå der. Da vil du få ett lite pusj som du hadde i wolfen din.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

sedan88: jeg har den orginale retur dumpventilen du ser etter.

kunne byttet inn den med dump ventilen du vil kvitte deg med.

 

hvis du holder til i nærheten av oslo/akershus. orker ikke sende den norge rundt.

Link to comment
Share on other sites

hvis du vil kvitte deg med denn dump lyden så må du sette på orginal luftfilter boksen og sette på den orginale retur ventilen. da kommer det minimalt med lyd ved giring. hører bare litt at turboen bremser ned men ikke sånn som med dump ventilen.

Link to comment
Share on other sites

Guest chris_2wd

jeg har kjørt uten domp... funket fint d men 1.6 i lade trykk.. :) blir stili lyd da hehe :wub: men sliter en del på turbon ja.. men har ikke merka no betydelig enda... men kjøm ann på ladetrykke å turbon som står på bilen ville jeg tru..

Link to comment
Share on other sites

bilen min kjører på 1,1 til vanlig men bilen har bestemt seg for å lade 0,7 bar sånn plutselig så tror ikke belastningen på turboen er vel ikke så stor uten dump`en da ville jeg tro. :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...