komplisert Posted December 25, 2005 Posted December 25, 2005 hva er best av 2wd og 4wd eksos når en skal over 400hk
Fakeworth Posted December 25, 2005 Posted December 25, 2005 Turbo'n bruker litt mere tid på å spinne opp og lade fullt trykk.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Guest spartababe Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Noen som vet den fysiske forskjellen på disse eller?
Panza Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 4x4 er kortere enn 2wd. I tillegg er vel 2wd manifolden litt mer .. tja... lik en manifold en ville hatt på en bil uten turbo.
Guest ST200evil Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 4wd har en 90graders knekk som stopper luft strømmningen. denne gir bedre bunndrag men denne vil gi seg føre 2wd på høyere turtal. 2wd har en lengre vei men ikke så krapp sving så denne vil luften snurre mere "ergonomisk" enn på 4wd
Peet Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 korfor har 2wd og 4x4 forskjellige manifolder eegentlig?
Leo Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 Fordi en original cossie har mer nytte av 4x4-manifoldens raskere respons enn den tidligere 2wd-manifoldens potensial for høy effekt. Sistnevnte ble vel designet med tanke på høyeffekts asfaltracing. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now