Jump to content

Zetec Topp På Cvh Blokk?


Guest Escort_86

Recommended Posts

men så var det det med å kombinere de dårligste kvalitetene med de to motorene da.. :P er en grunn til at zvh motoren blir brukt.. der tar de det beste ved de to motorene og setter sammen.. cvh toppen og zetec blokka.. men skal du absolutt gjøre det er det jo som olek sier litt som må tilpasses...

Link to comment
Share on other sites

Guest Escort_86

ok

 

er det mye som må gjøres for å få oljekanalene til å passe så jeg får nok oljetrykk til løftere?

 

hvem toppakning er greiest å bruke?

 

tenkte det kunne vært moro å prøvd dette siden jeg har alt av deler.

Link to comment
Share on other sites

ikke for å kritisere men zvh er vel dritten av 2 motorer...

 

haha, du er en snedig skrue du Mr.Escort, ikke ta det personlig..

men syns du har en del snedige teorier om enkelte ting, og det skall du få lov til og, men og kall bunn delen fra en zetec for dritt, da har du missforstått... i såfall er alt av andre bunn deler også dritt, syns jeg ser for meg en motor ut`n blokk...

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

hehe...er kansje en snedig skrue...tar det ikke personlig men er vel ikke til å stikke under en stol at cvh toppen er noe dritt...egentlig burde jeg holde kjeft ang zetec da jeg ikke har prøvd noe prosjekt på den enda..men skal begynne så fort jeg får tak i en motor..ser egentlig for meg at cvh bunndelen er bedre...vet ikke helt hvorfor men er vel det eneste på en cvh motor jeg ikke har tatt knekken på uansett hvor mye jeg har prøvd...skal se når det kommer zetec om det ikke blir noe mer særiøs overladning enn hva jeg har ladet på en cvh tidligere...

Link to comment
Share on other sites

hehe...er kansje en snedig skrue...tar det ikke personlig men er vel ikke til å stikke under en stol at cvh toppen er noe dritt...egentlig burde jeg holde kjeft ang zetec da jeg ikke har prøvd noe prosjekt på den enda..men skal begynne så fort jeg får tak i en motor..ser egentlig for meg at cvh bunndelen er bedre...vet ikke helt hvorfor men er vel det eneste på en cvh motor jeg ikke har tatt knekken på uansett hvor mye jeg har prøvd...skal se når det kommer zetec om det ikke blir noe mer særiøs overladning enn hva jeg har ladet på en cvh tidligere...

 

 

ja, men da er vi litt mer enig..

zetec bunn delen er rett og slett skudd sikker sammen ligna med en cvh, nå vet ikke jeg hvor over lada den cvh`n din var, men det skall ikke være noe porblem visst du går inn for det ;)

 

zetec`n har jo for ikke og nevne underspyling, greit sterke råder,sterk veiv og generelt sterkt blokk..

Noe cvh`n ikke har :P eller blokka er i og forseg sterk, men innmat`n er ikke brukbar til noe over 250 visst du i d heletatt klarer og få det holdbart på 250, men zetec`n derimot, der takler rådene 270-290 hk så fort du har ARP bolter, da det er de orginale ford boltene som fokker seg som regel...

 

Det er jo folk som har kjørt 330 på orginal rådene, men på rulla small det...

Så jeg kan me honda på hjerte si at zetec bunndelen ikke er noe dritt sammen ligna me cvh`n, men at toppen på cvh`n er dritt d kan jeg være enig i, men på den sid`n så har jeg ikke erfaringer med 16 ventilers toppen til zetec`n heller... men jeg vet at det er folk i england som er meget fornøyd med den, og det tror jeg på...

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

i teorien er jo såklart 16 ventiler bedre enn 8...(sohc og ybd f.eks) må jo være en grunn til at cosworth er med 16 ventiler og ikke 8...vi deler nok samme meninga hårball...

Link to comment
Share on other sites

ja, det er nokke ikke helt uten grunn at det er 16ventiler på ybd contra ohc, men er jo egentlig 2 forskjellige motorer, en overlada kontra suge kan ikke sammen lignes, men det diskuterer vi ikke, det er rent bonde vett ;)

 

Men som du sier så vill nokk en 16v egne seg best, men det finnes sine plusser og minuser ang 8/16 ventiler... har sett det er flere i england som velger bort 16 ventileren for å få et økt moment med 8ventiler`n...

Så det kommer litt ann på smak og behag, men skulle jeg byggd helt fra scratch så hadde det nokk blitt 16ventileren, det er ikke og stikke under en stol, men aldrig verden om jeg hadde gått tilbake til cvh`n :P i såfall skulla det vært 1,9 liter`n, selv om den ikke kan sammenlignes me zetec`n..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...