Jump to content

Recommended Posts

Posted

bilen min ryker veldig mye blå røyk av og til.. og lukter fryktlig brent olje.. hva kan dette skyldes? er mest etter at jeg har stukket til den litt og slipper spiden ijenn.. da ser jeg bare blå røyk i speilen.. hender også det sjer når den står på tomgang

Posted

bytt ventiltettningene dine, spes om det lukter brent olje så tyder det på at olja renner med ventila ned og inn i brennkammeret.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Guest Coolnissen
Posted

er vel 2 måter å bytte ventil tetninger på den ene må du av me toppen. og den andre kjører du trykk i sylinderen med luft. og tar av ventilen på den måten sistnevnte har ikk eg prøvd enna men skal virke. sikkert noen her som har prøvd.

 

den bruker olje når ventiltetningene er gåen.

 

mye bensin kan den bruke ved tett luft filter, falsk luft , hull i eksosen har vel litt å si og. sikkert mer men kommer ikk på nokk no :blush:

Posted
den bruker også litt olje og mye mye bensin.. ligger på mellom 1,4 og 1,7 på mila på daffe kjøring.. over 2 l med litt kvass kjøring

 

Bruker ikke alle 740tic my bensin a? Ihvertfall etter hva jeg har hørt... En kompis av meg har en som bruker rundt 2,5 ved hard kjøring! Riktignok no trimma den da, ca 220 mener jeg å huske. Men uansett!

Posted

ja bensinen er ikke det værste problemet.. vet at de bruker mye bensin.. skal stille alt på den av tennings osv.. så satser på det hjelper.. men er det noen som kan si sånn ca helt sikkert hva som er glat..? er vell ikke så lett men:) den ryker veldig etter jeg har trødd til litt og slipper ijenn.. er ikke sikker, men virker som om den bremser litt på en måte på motoren når jeg trør til litt.. ikke helt bunn spid.. den tikker litt fra ventilene.. så kan vell kansje tyde på at det er noe muffins der, men turboen lager litt rar lyd når den er kald.. er vell bare å sjekke den om det er slark i den?

Posted

stili.. får sjekke det i mårra da:) noen som vet om en turbo som kan være morro på en 740? utenom orginal``? eller er det best å ha det orginalt.. tenker på motoren.. har gått nesten 300000 nå

Guest JvhCossie
Posted

Ta en komptest.... Kan være ringer også... da synker effektiviteten og forbruket stiger.... :)

Posted

visst du bremser på gira i en nedover bakke og gir på i bunnen av bakken og det ryker når du gir på så er det turboen...

 

en komp test forteller egentli ikke så mye da,vertfall ikke når han sier at han hører ventil kakling, da er det vell meget sannsynlig at ventilene ikke tetter helt og komp testen vill bli feil, men en sylinder lekasje test derimot.. Og er det ringene som er slitte så har du nokk en del sota plugger, event bensin lokt av oljen..

 

hadde det vært min bill ville jeg tatt av toppen og gitt den en full overhalling,muligens med porting og en kvassera kam da den orginale sikkert er godt nokk brukt ;) slipt inn ventiler,ny tettinger +++ trenger ikke koste allværden, vi på skolen driver og overhaller topper, tar 300-400kr for planing, og samma for sliping av ventiler og seter, pakninger cam og annet stasj koster jo det det koster selvfølgelig...

Posted

er riktig som du sier der.. bremser på¨gira og gir på ijenn så ryker det greit ja.. sikkert turboen da.. er automat gir i min forløbig,, det er en skam syns jeg..:)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...