JHS Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 ffd er vel ikke sekvensiel. er h gir det med dogringer Ang det så passer ikke det i en gatebil i det hele tatt. De kassene skal jo ha overhalin g etter 150 mil ss. Det er sikkert rundt 5-10 000 km, bruker du bilen mye da så er det minimum 1 gang i året.Godt poeng... Liten bom der gitt, mer info her forresten...:http://www.totenauto.no/teknisk/Escort_RS_...up_A_Manual.pdf Side 10 og 11
Guest cossi Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 ffd er vel ikke sekvensiel. er h gir det med dogringer Ang det så passer ikke det i en gatebil i det hele tatt. De kassene skal jo ha overhalin g etter 150 mil ss. Det er sikkert rundt 5-10 000 km, bruker du bilen mye da så er det minimum 1 gang i året. Det er helt etter hvordan du bruker kassen. Klart, girer du uten å bruke clutch og bare engine cut, så trenger du å overhalle girkassen oftere. Bruker du clutchen, og girer riktig, så kan du nok bruke girkassen lenger før du bør åpne den. Men bygger man først en "værsting bil" så tror nok ikke jeg du kjører 10000-20000km i året, for det gidder du ikke. Alt er boltet i karosseriet,det bråker og rister. Tror nok ikke du tar med kjerringa og ungene på en lang tur i den bilen. En ting er sikkert, og det er att det er ikke melk i puppane till kjerringa når du kommer frem, men krem(eller i værste fall smør).
Guest VKH Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Drevene er dobbelt så grove ca. Pluss at de er mye mere "rettskårne" enn org. Det følger med nytt ingående lager i stål istedenfor det orginale som er i plast. Hva mener du med " til ordet rettskårne? Er alle drevene rettskårne på den drevsatsen?Bilen skal brukes en del på veien så kan ikke være så brutal, men er glad i banen og Hadde psset med rettskårne drev på 1. 2. og 3. og clutche 4. og 5. går vel ikkeNå er ikke min expertise girkasser heller så ikke mobb hvis jeg driter meg ut :/ Ellers takk for overveldende hjelp
rscosworth Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 rettskårne drev bråker mer - men tåler mer.
bige Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 her er jo en del ford motorsport deler til salgs :http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=166043 Escort Cosworth Gearbox PartsFront diff strengthening plate Kit ₤ 65GPN Centre VC pumped up ₤350 exchange909 GPN front diff complete 3.6 with plate £ 350909 GPN rear diff 7 “complete 3.6 £ 400NEW Rear diff 7.5 plated LSD complete 4.4 ratio £1250Lay shaft for sport gear box (new) £ 8505th gear for sport box (new) £ 1504th gear for sport box (new) £ 1501st gear for sport box (new) £ 150Twin paddle clutch 1”23 spline complete ₤ 200
bige Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 ATMsport LTD Now available developed in Sweden in conjunction with ATMsport / Fix-it the cosworth MT75 gearbox big tooth gear kit, Designed to transmit the high output of modern racing cosworth 4WD engine, these gear kits have semi straight gears with synchromesh engagement. Available in a variety of ratios making this gear kit suitable for any competition or road use. It uses standard casings with 'H' pattern quick shift gear change. And with a 12 month parts guarantee on all parts supplied ,you can just forget about having to keep replacing the so called strong GPN gear box’s that other companies supply, and just enjoy your driving ,The advantages of our gear kits and racing transmissions are now being realized by many teams. In the years to come, as the sport continues to evolve and grow ATMsport will help teams push the performance envelope in this exciting sport. Our longstanding working relationships with rally / race teams has enabled use to provide a gear kit for performance road vehicles and track day cars.Our customers compete in every form of motorsport, including:-• Circuit racing from club level to international• Rallying, from single venue events to the World Rally Championship• Rallycross, with 650 BHP• SprintingThis gear kit is rated and has been tested to 650BHP in European rally cross, Coming soon with be a heavy duty front and rear diff package, Contact Andrew: sales@atmsport.comTel + 44 1376 585125Fax + 44 1376 585524 price with motorsport bearings 2950 pounds
capri-rs Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 BIGE!! hvorfor gå over bekken etter vatn når denne girkassa blir laga i sverige?? blir samme prisen og er lettere å klage til en svenske enn andy thompson! kan ikkje sei eg har høyrt noko bra om det firmaet hans. på svenske ford forumet står det to fixit kasser tilsalgs ville kjøpt ein av dei hvis du skal kjøpe brukt altså "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
Guest Magnus Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Det er helt etter hvordan du bruker kassen. Klart, girer du uten å bruke clutch og bare engine cut, så trenger du å overhalle girkassen oftere. Bruker du clutchen, og girer riktig, så kan du nok bruke girkassen lenger før du bør åpne den. Men bygger man først en "værsting bil" så tror nok ikke jeg du kjører 10000-20000km i året, for det gidder du ikke. Alt er boltet i karosseriet,det bråker og rister. Tror nok ikke du tar med kjerringa og ungene på en lang tur i den bilen. En ting er sikkert, og det er att det er ikke melk i puppane till kjerringa når du kommer frem, men krem(eller i værste fall smør). Ser ikke vitsen med å ha dog kasse hvis en ikke skal bruke den til det den er tenkt til, nemlig gire fortere.Det er heller ikke gatebil i mine øyne hvis man ikke orker å ta seg en langtur i bilen, uten unger og kjerring da (ikke for det guttungen, snart 2, blir skikkelig sur da han ikke får være med). Skal man bygge raserbil kan man like godt konkurere synes jeg.
bige Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 det blir og kjøre alene - etter gir kasse havari i sommer i fart sitter ikke kona på lengre og sønn har egen bil og datter har begynt og se etter manne bein .
JHS Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 BIGE!! hvorfor gå over bekken etter vatn når denne girkassa blir laga i sverige?? blir samme prisen og er lettere å klage til en svenske enn andy thompson! kan ikkje sei eg har høyrt noko bra om det firmaet hans. på svenske ford forumet står det to fixit kasser tilsalgs ville kjøpt ein av dei hvis du skal kjøpe brukt altsåLink...?
mr.cossie Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 En kompis har 2 st kompletta Fixitlådor som ska säljas. Låda1: Gamla Fixitsatsen, nya lager. Fungerar 100%, kan provköras, sitter i bil. 26500:- Låda2: Nya Fixitsatsen, nya lager och synkringar. Hårdare(förstärkt) mellandiff.(Tror den är en 80nm:s, orig. sierra e 30nm och orig Escort 50nm).45000:- Båda lådorna har fungerat felfritt i en bil som bromsat 500+ hk på en rullade landsväg(TS-motor i Åstorp).Låda1 införhandlades eftersom Låda2 var nere pga service( ny bottenstock + kulbombat ettans drev och nya lager till bottenstocken.)Säljes pga byte till sek-låda. Säljarens mob. 0707142102 //Patrik En av kassene er solgt.. til Norge. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
mr.cossie Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Har du handla? Nei.... skulle ha gjort men.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Bdt Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 hvor i sverige får man kjøpt disse?noen som har en link? COS it`s WORTH it!
mr.cossie Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Nytt!! http://www.fixitsweden.com/ -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now