Guest Daim Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Jeg har et typisk Cossie trøstelager på min Sierra 4x4. Er det like greit å skifte hele klutcen når jeg først tar den av. Eller er det greit å skifte bare lageret?
mikke Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 spørs hvordan clutchen din ser ut det egentlig. men hvis den er sånn "halveis " er det like greit å bytte mens du har kassa nede.
Guest Daim Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Den har sitti der siden bilen var ny da. Det jeg tenkte på var om siden trøstelageret begynner å bli slitent, om det kanskje er greit å skifte hele greia. Og om det er mye jobb. Dersom det er det bytter jeg hele klutchen.
mikke Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 like greit å skifte da ja. trøsxtelageret er bare å vippe ut det. mesteparten av jobben er jo demonteringa før du kan plukke ned kassa
rscosworth Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 trøstelager? er ikke det lagerskivene som skal hindre aksiell bevegelse på veiva?
d-link Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 trøstelager? er ikke det lagerskivene som skal hindre aksiell bevegelse på veiva? Ja det mener jeg og det er .. mulig det er trøstelager i girkassa på 4x4 som ikke er meg bekjent. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
d-link Posted January 29, 2006 Posted January 29, 2006 Ja det må være noe sånt. Er ikke så mange lager som dukker opp når man tar ned kassa egentlig :s [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
rscosworth Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 nei det er utløserlager og nålelagret i enden av veiva..
bige Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 bytt komplett clutch og lageret i svinghjulet når alt er ute ....
Guest Daim Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 trøstelager? er ikke det lagerskivene som skal hindre aksiell bevegelse på veiva? Har aldri hørt noe annet enn at trøstelager sitter i klutchen eller eventuelt mellom klutch og kassa. Men mulig jeg er way off ... hehe Skifta det på is'n min. Lager skrikelyd når bilen står i fri, og skrangler når jeg stopper den. Også blir det borte når jeg tar klutchen inn. Minner mye o et trøstelager...
Guest Daim Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 han mener nok utløserlageet tror jeg.. Utløserlager ja! Takk! Er ikke en han...
rscosworth Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 bytt komplett clutch og lageret i svinghjulet når alt er ute .... er lagret i veiva vanskelig å få ut uten spesialverktøy?
Kimmi Posted April 12, 2006 Posted April 12, 2006 Lager skrikelyd når bilen står i fri, og skrangler når jeg stopper den. Også blir det borte når jeg tar klutchen inn. Minner mye o et trøstelager... Har samma problemet jeg også! Tenkte å kjøpe ny clutch, men hvor får jeg tak i litt rimeligere enn de dyreste stedene å hva lønner det seg å kjøpe?Bilen er Chippet steg 1.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now