Jump to content

hk i vente?


Guest max ladetrykk

Recommended Posts

Guest max ladetrykk

mye hk kan jeg forvente?

jeg vet att jeg får vite dette når jeg drar og benker biln, men vist noen har lyst å svare så er jeg taknemlig for det..:)

 

lettere portet topp

irx 450 tubo go for 486hk

gråe dyser

3"mongoose

gruppe a coil og ledninger

rs500 cooler

jeenspeed chip

3 bar map sensor

Edited by max ladetrykk
Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
dette blir jo lett. du mangler jo endel info som ladetrykk og hvilke kammer?

 

ja sjønner men vet liksom ikke va jeg kan kjøre i ladde trykk? men har 1,5 nå

orginal kammer på biln nå

Link to comment
Share on other sites

Spørs om ikke drivverket ditt takker for seg før du får dratt ut skikkelig med nm fra motorn. Men det får du alikevel ikke med org. kammer så disse bør nok også byttes når du først koster på så mye andre gromdeler. Vil nok bli flaskehalsen .. toppen generelt!

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet skal denne turboen ha bremset 478hk med standard topp. Uportet, med originale kammer og drev ja. Så hvis det stemmer så er ikke kammene noe flaskehals for god effekt. Jeg har ca samme oppsett på gang, dette vil det komme bremsepapirer på med tiden.

 

Du bør vel forresten vurdere større pumpe, eller to originale, og større rør om du skal få utnyttet det.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
Så vidt jeg vet skal denne turboen ha bremset 478hk med standard topp. Uportet, med originale kammer og drev ja. Så hvis det stemmer så er ikke kammene noe flaskehals for god effekt. Jeg har ca samme oppsett på gang, dette vil det komme bremsepapirer på med tiden.

 

Du bør vel forresten vurdere større pumpe, eller to originale, og større rør om du skal få utnyttet det.

 

ja de jeg ha tenkt å gjøte vidre er å bytte bensin pompe, har lyst på ett anna insug kansje, men er det nødvendig å bytte bensin røra da? brei bands lamda, hvem selger det?

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
ja de jeg ha tenkt å gjøte vidre er å bytte bensin pompe, har lyst på ett anna insug kansje, men er det nødvendig å bytte bensin røra da? brei bands lamda, hvem selger det?

vilket grunn trykk på bensin å turbo trykk ha dere villet brukt før benking,? hadde ikke tenkt å benke riktig enda....

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
vilket grunn trykk på bensin å turbo trykk ha dere villet brukt før benking,? hadde ikke tenkt å benke riktig enda....

ps jeg har ikke tenkt å ha 500 hk i biln, men 400hk har jeg lyst på... va treng jeg da? <_<

 

 

 

 

 

 

 

trur om di 40" hjula her da?hehe

Edited by max ladetrykk
Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
skal garantere deg at med 400+ hk og momentet som kommer med blir girkasse eller differ salat iløpet av de første par dagene du bruker bilen.

drivverket i beltevogna (les 4x4 cos) er laget av kjeks, sølvpapir og tyggis.

 

neida...;) garnes racing har 403,3 på hjula, går jo bra med han.... kjørt 20000 med så mye hk han

Link to comment
Share on other sites

neida...;) garnes racing har 403,3 på hjula, går jo bra med han.... kjørt 20000 med så mye hk han

 

 

Hvis han har 4x4 og ikke har bytta kasse, og har kjørt 20 000 km med 400 hk på hjula, da kjører han som ei kjerring.

Link to comment
Share on other sites

400hk på hjulene er nærmere 500hk i motoren. vet om quaife-kasser som har takket for seg på mindre effekt enn det. Effekten er nok sikkert i motoren, og da med ett oppsett med lavt dreiemoment vil nok kanskje dette kunne gå greit.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

mr.cossie: på 343hk hadde en 2wd cosworth 53hk i drivverkstap. nå vet vi at 4x4 har en del mer. om 100hk eller 70hk, så er det no uansett lite sannsynlig at kassen vil holde.

 

Max Ladetrykk: du kan jo nesten velge mellom disse tallene dine, bare justering som avgjør. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

mr.cossie: på 343hk hadde en 2wd cosworth 53hk i drivverkstap. nå vet vi at 4x4 har en del mer. om 100hk eller 70hk, så er det no uansett lite sannsynlig at kassen vil holde.

 

 

 

 

Driverktap og driverkstap..... en evig diskusjon..:)

Vært med og bremset et par biler jeg og da... en vingebil og min egen 4 wd..!!

I vingebilen var det ca 15 kw tap og i min 4 wd var det 22 kw i tap..

Vingebil(blåmed viperstriper) -358hk på hjula.grådyse +15kw tap 388hk i motor

min 4 wd -335hk på hjula. grønndyse+22kw tap 365hk i motor

Så den som kom,er og påstår det er 70+ hk tap i et 4wd driverk.. den tror jeg ikke noe på!!

Bilene er ikke bremset hos Bjørnstad bil som alltid regner 15% io drivtap :P

begge bilenene er Bremset hos TS motorteknikk, Roverud.

 

Men kassen holder jo, men hvor lenge??? har selv sett kjøringen til Garnes og den er Ganske aktiv..:)

 

Maxladetr. vil tippe du kommer nære 400hk i en ærlig benk, vis resten av motoren din er i toppform.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

en kompis av meg va på på bjørnstad bil og benket en escort cossi, ha hadde 75 hk i effekt tap på den.. hmmm

 

 

75 hk i tap.. tenk litt.. hvordan høres det ut i dine ører?? hehe.. for meg er det bare tull!! :lol:

Dytt i en fiesta1,1 liter motor. klarer da den ikke og dra 4wd cosw driverket rundt??.... hmmmmmmm

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Guest max ladetrykk
75 hk i tap.. tenk litt.. hvordan høres det ut i dine ører?? hehe.. for meg er det bare tull!! :lol:

Dytt i en fiesta1,1 liter motor. klarer da den ikke og dra 4wd cosw driverket rundt??.... hmmmmmmm

ja det er helt sjuke tall, men kofor bli det målt sånn da?

Link to comment
Share on other sites

girkassa er nå byttet;) den kommer aldri til å vare like lenge som den som sto dær!sikkert produksjons feil på den eller no...hehe

ble byttet nå pga synk på 3.giret.elles så er kassa like god!

ligger nytt oppsett her å venter på bli montert;)

så de blir vel girkasse bytte rimeligt snart tror jeg...

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

en kompis av meg va på på bjørnstad bil og benket en escort cossi, ha hadde 75 hk i effekt tap på den.. hmmm

 

 

Bjørnsatd Bil måler KUN hk og nm på HJULENE, så blir det opp til hver enkelt bileier å tippe hvor mye de har i motor! De har ikke utstyr til å måle noe drivverkstap!

 

Drivverkstapet øker i forhold til turtall og hester!

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...