Jump to content

Fjusking/lugging på lett drag


92'RS-Cosworth

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Nå begynner det å melde seg for hver tur jeg er ute og kjører.. Bilen, som er en 1989 mod. 2.0i med OHC og kat, fjusker/lugger på "lett"drag. Dersom jeg trør gassen i bånn "våkner" den og går normalt en liten stund igjen.. Hva er dette? Den har rullet litt over 200' km. Er det en elektronisk feil, eller er det rett å slett på tide å bytte pluggledninger, rotor og fordeler? Dette må forøvrig være en av de absolutte siste med OHC siden den har kat også vel..? Kom vel med DOCH i 1989 også..

 

Håper noen gidder å svare :P

 

Takk på forhånd!

 

Frode ;)

Link to comment
Share on other sites

halla :)

 

har samme motor selv.. prøv å rengjøre dysene i forgasseren... de pleier av og til å gå seg tette...

da får du sånne symptomer..

 

p.s husk å sette dysene på riktig plass!!! ellers kan det oppstå problemer hehe :P :ph34r:

 

Det er en IS...

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

 

Er en insprøytningsmotor ja...hehe :P

 

Uansett; koblet fra lambdasonden i stad. Etter det var det ikke antydning til lugging eller fusking! Skal kjøre litt til uten lambdaen for å være sikker på at det er den. Får handle ny på Biltema tenker jeg. 398 kr; ett kupp! For det er vel slik at katten kan ta skade av å kjøre uten lambdasonde siden motoren kan gå med feil blanding i verste tilfelle.. Stemmer ikke det?

 

Frode

Link to comment
Share on other sites

Veit en som hadde en sierra DOHC som var noe feil med lambdasonden. Kunne trampe gassn i bånn såvidt det økte noe, men så var det nesten som en kraftig vindkule (hvis man går vell å merke) som tok tak i bilen og den skøt fart... :D

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

 

Er en insprøytningsmotor ja...hehe :P

 

Uansett; koblet fra lambdasonden i stad. Etter det var det ikke antydning til lugging eller fusking! Skal kjøre litt til uten lambdaen for å være sikker på at det er den. Får handle ny på Biltema tenker jeg. 398 kr; ett kupp! For det er vel slik at katten kan ta skade av å kjøre uten lambdasonde siden motoren kan gå med feil blanding i verste tilfelle.. Stemmer ikke det?

 

Frode

 

den stiller seg i nødmodus, så den vil nok ikke gå helt som den skal. men tror ikke den skal ta så stor skade av det. selvfølgelig er det jo best om du får satt inn en ny så fort som mulig, koble av batteriet over natta så hjernen nullstiller seg helt så tut og kjør i noen mil så er den fin som før :)

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...