Jump to content

Automat


Guest Kim A Moe

Recommended Posts

Guest Kim A Moe

Nå har jeg kjørt i stykker automatn min..finner ingen gir verken frem eller tilbake. Vil nå bygge om til manuell, noen som har en billig delebil me manuell kasse?

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hehe, min bil blir manuell til helga. Du kan jo få kjøpe automaten min? 165000km, må bytte simmering i forkant. 4. gir mangler (vet ikke om det er kontaktfeil eller bremsebånd)

 

Men har du sjekka oljenivået? Er det for lite olje/trykk så "forsvinner" gira

Link to comment
Share on other sites

Guest Kim A Moe

hmm, hvor mye skal du ha? tror hele greia har gått dundass, ble en smell og ei diger røyksky bak meg me d samme..men skal prøve å skjekke oljen i kveld. Vet du ikke av en grei delebil med alt jeg trenger for å bygge om?

Edited by Kim A Moe
Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Vet ikke om noe annet enn denne:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=14234

 

Hvis jeg forsto fordfolket rett så er det mulig å bruke 2.8 svinghjulet på 2.9 motoren. Men for alt jeg vet så kan den bilen der være vraket.

 

Røyken kommer nok av automatoljen som renner ned på eksosanlegget. Har kjørt rundt med ei tåke av svidd automatolje hengende etter bilen. Smellet kan være et bremsebånd som har gått av, kanskje

Link to comment
Share on other sites

Guest freddy reitan
Nå har jeg kjørt i stykker automatn min..finner ingen gir verken frem eller tilbake. Vil nå bygge om til manuell, noen som har en billig delebil me manuell kasse?

Jeg har ikke noe delebil,men jeg har en manuell kasse som er veldig bra.Den har sittet i en 93 modell scorpio.Kan selges for ca 1000 kroner.Jeg har en 1994 modell scorpio selv og elsker disse bilene.Har en del mere deler vist det skulle trenges.ring meg på tlf:90560075

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Offtopic:

 

Dette er en av de få plassene en A4LD hører hjemme, på henger'n ^_^

 

 

hei noen som vet ka som gjør at 3dje og 4rde ikke vill fungere??? har 1ste og 2ndre og ser ut til at det er nokk olje på kassen.... peilet den mens den var varm og gikk... fikk ny bil idag 2.9i GL autolat...

 

komm på en sak han eg byttet bil med sa at etter at det vare kjørt litt gris med fysisk giring så komm alle girene...

Edited by scorpio ghia

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Bremsebånd. Se i ei reprasjonshåndbok eller søk på forumet.

 

*edit: er det slik at hvis du girer manuelt fra 2. til 3. så skjer det ingen ting, eller slurer kassa veldig mye?

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Bremsebånd. Se i ei reprasjonshåndbok eller søk på forumet.

 

*edit: er det slik at hvis du girer manuelt fra 2. til 3. så skjer det ingen ting, eller slurer kassa veldig mye?

 

skjer ingenting.... helt dødt :huh:

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...