Jump to content

Hvilken felgdim er penest på Escort?


Guest Dynaamic

Recommended Posts

Guest Dynaamic

Jeg skal kanskje snart kjøpe meg en Escort mk4.. Hvilken felgdim tror dere vil bli penest? 16" eller 17"? passer 17" rett på uten å valse no hjulbuer ellerno?

NOen som kan legge ut bilder av bilene sine med 15", 16" og 17" felger? så jeg ser sånn ca hvor stort det er iforhold til bilen..

 

På Forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

Guest ruslebiffen
syns nå 19" til rsfreaken var sinnsykt pent jeg da.. :D

 

Juni2005037.jpg

 

Den der var really nice og den... Sjøl har jeg 17" rundt om på bilen min og 40mm senking... Sjå her!

Link to comment
Share on other sites

Guest Dynaamic

åkei, da satser jeg på noen 17" da.. på eiker, har de senkesett til 1000 kroner.. men ikke 40mm, med TÜV-papirer.. bare 60mm med TÜV.. 60 mm blir vel kanskje litt i laveste laget? Takker for alle svar hittil! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ruslebiffen
åkei, da satser jeg på noen 17" da.. på eiker, har de senkesett til 1000 kroner.. men ikke 40mm, med TÜV-papirer.. bare 60mm med TÜV.. 60 mm blir vel kanskje litt i laveste laget? Takker for alle svar hittil! :D

 

Ellers så har de jo endel utvalg av Cobra fjærer på www.autospar.no da

Link to comment
Share on other sites

Guest ruslebiffen

Jeg har Jamex fjærer som jeg kjøpte på Bilxtra. Du kan jo ta en tlf dit hvis du har en i nærheten da... Husker ikke hvor mye jeg ga men det var ikke så mye, men tror de du hadde på eiker var billigere....

Link to comment
Share on other sites

Guest Dynaamic

ok :) takk for hjelpen :) Er det stort problem å ikke ha TÜV på senkesettet? eller.. det er kanskje greit å ha sakene i orden.. så slipper man å styre og bytte når man skal på eu-kontorll og sånn.. Si ifra hvis dere finner ett rimelig 40mm senkesett på en nettbutikk da :)

Link to comment
Share on other sites

Be-4-you har spax 40mm komplett til rundt 6 lapper... hadde no byttet dempere og, men opp til deg.

legger med et bilde av min bil med 40mm senk og 205/45-16.. (Har fått på skjørter i ettertid...)

Edited by RedEscy

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

jeg har kjøpt et 40/40 mm senkesett med tuv fra eiker tidligere, så tror du skal ha en mulighet til å få tak i gjennom de.. :) dette senkesettet som jeg kjøpte er merket med 25/25 for rs turbo, men 25mm for rs turbo vil si 40mm for vanlige escorter, da rst er senket 15mm originalt i forhold til vanlig escort.. håper du forstår rabbelet.. :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Dynaamic

aha, sånn ja.. men blir det godkjent på en ikke-rs turbo escort da æ? På en helt normal 1,6 lissom..

Du som sa jeg burde bytte dempere og, hva oppnår jeg ved det, i forhold til å ikke gjøre det? Men døm hadde bare 40/30 der og..

Edited by Dynaamic
Link to comment
Share on other sites

er faktisk ikke sikker på hvordan det ligger an med tuv mellom modellene på den måten.. ta en telefon til biltrangsynet så finner du fort ut av det.. ;)

 

når det gjelder å bytte til komplett senkesett(dvs dempere og fjærer) får du bedre kjøreegenskaper.. dersom de gamle demperne dine er slitne burde du vurdere å sette på komplett senkesett.. det som har mye å si er at de originale demperne er laget for å brukes sammen med originale fjærer og når du setter på senkesett har originale dempere lett for å bånne.. hvis du ikke vet hva det betyr vil det si at fjærene er for lave og staget i demperen(den som står opp) slår nedi oljetetningene inni demperen og ødelegger dempeeffekten(dvs ødelegger demperen).. dempere som følger med i senkesett er laget for å brukes sammen med de fjærene som følger med.. :)

 

selv syns jeg det blir penest med 40/30 senking(helst 60mm), når du senker likt på escort har det lett for at hekken synker lavere ned enn fronten og jeg syns iallfall ikke det er pent.. dette skjedde på en escort jeg hadde tidligere og det var ikke mye pent..

 

her har du et par norske leverandører du kan kikke på, har ingen erfaring med noen av de..

 

http://www.autospar.no/

 

http://www.powerzone.no/produkter.php?bilm...produkt_id=3820

 

http://www.czt.no/catalog/product_info.php...roducts_id=2587

 

det siste der ser RÅTT ut på escort! :D kjøreegenskapene er noe helt annet da.. :P

Link to comment
Share on other sites

Gamlebilen min med 7x17" AEZ Icon 5 og med et Spax 40mm senkesett:

 

Utennavn3.jpg

 

Utennavn1.jpg

 

Er samme felgene jeg har på min nå, samme styling og.

Men har justerbare kule Koni dempere og et H&R 25mm senkesett.

Mye bedre dette senkesettet, skal mye mer til før bilen krenger etc...

Subber en god del pga. innpresset er ET25 istedefor ET35 som er orginalt, men med litt valsing bør det bli bra. Hjulbuene på gamlebilen var valset og der subbet det nesten ikke.

Når jeg passerte 140km/t ble bakenden presset så mye ned pga. downforcen til vinga, at det subbet MYE bak :)

 

RST'en jeg har nå :)

 

P1090007.jpg

 

P1090002.jpg

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Dynaamic

Blir kjøre-egenskapene dårlige med den siste linken der sa du? Regner med jeg kjøper med dempere ja.. like greit.. så slipper je gnoe videre problemer med å skifte dempere siden og sånn, så da gjør jeg fdet likesågodt i samma slengen lissom :)

Btw: Escort RST WRC, hvor har du fått tak i døm baklyktene du har der? er døm hjemmelaga? Likte døm! :D

Link to comment
Share on other sites

De er customlagde ja. Eneste i Norge :D

Har lett i blader og slikt fra england, og på nettet og ikke funnet en eneste escort med samme lyktene :D

Bare på demobilen som quadconversions har på nettsiden sin...

 

Med 75/50 senking tipper jeg at det er bortimot ubrukelig å kjøre bilen.

Må bli umulig å få hjulvinklene rette etc... :huh:

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...