spN Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 hallais Lurte på om det er noen her inne som vet hvordan jeg kan få fikset turteller på sierran min?Det er en Sierra 2.0CL, forgassermotor.. instrumentpanelet er uten turteller.. hååper det er noen som kan hjelpe! mvh Espen
morty999 Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 du må bytte instrumenter og bytte kontakta bak på instrumentet.. så du må ha instrument og kontakta med litt ledning på og skjøte inn i den du har nå.. den ene ledningen som er grønn som blir til overs skal på - på coilen..
Guest zr50sl Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 hehe høres ut så du ha gjort d der et par ganga før morten
Guest oddev Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Rekti som morty sier, bare å skjøte inn kontakten fra det nye instrumentet med turteller, men kan hende du må legge opp en ny leder frem til coilen..Alle fargekoder på lederne der du skal skjøte er helt like, så det er veldig, veldig enkelt Det kan faktisk hende at det passer rett på den gamle kontakten din og, for du får instrumenter med 2 forskjellige typer kontakter bak.
morty999 Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 på 90 ig nyere passer det om hverandre bak der.. ikke før-- ikke alle fargekodene på ledninga som er like gitt. så du må skjekke opp på inst og få det riktig.. har gjort det flere ganger selv.. funker fint bare du får alle ledninga riktig.....
Guest oddev Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 (edited) på 90 ig nyere passer det om hverandre bak der.. ikke før-- ikke alle fargekodene på ledninga som er like gitt. så du må skjekke opp på inst og få det riktig.. har gjort det flere ganger selv.. funker fint bare du får alle ledninga riktig..... Rekti, lederne mine var rettpå, alle fargekoder like. 89ohc med 92 instrument. Edited March 2, 2006 by oddev
morty999 Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 da jeg monterte så monterte jeg mk1 instrument.. så er nok derfor,..
Guest oddev Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 da jeg monterte så monterte jeg mk1 instrument.. så er nok derfor,.. Da har vi nok svaret
spN Posted March 5, 2006 Author Posted March 5, 2006 takker for alle svar skal skru løst og sjekke, vet ikke når det blir da men.. skriver sikkert inn en ny tråd hvis jeg plages mvh
Samatron Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 på en bil med orginal turteller, hvor går ledninga? svinghjulet eller coilen? min har kutta ut..
Guest zr50sl Posted March 6, 2006 Posted March 6, 2006 går nok til coilen, da viss dette er snakk om OHC motor da
morty999 Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 har den kutta ut er det nok selve intrumentet.. vanlig feil påsierra...
Guest Hooligan Posted March 10, 2006 Posted March 10, 2006 jeg har et instrument til deg hvis du er intr? Du ska få det billig.. er montert blå lysdioder inni den så det lyser blått. PM meg hvis du vil ha det.
Recommended Posts