Jump to content

differensial montering

Recommended Posts

Posted

Jeg sliter litt med å få differensialen på plass. Noen som har noe tips?

Guest zr50sl
Posted

på hvilken måte sliter du da? passform ? vanskelig å montere pga drivakslene?

Guest Erik Braseth
Posted

Da jeg bytta på bilen min for noen dager siden fant jeg ut at det beste var å bruke garasjejekken å bare jekke den oppi.

Jekk den opp og hekt innpå mellomakslingen (stikker vel ut en tapp i midten der)

Jekk litt til og sett i de to boltene foran på diffen

Jekk litt mer og sett i den lange bolten midt under

Jekk og røsk litt i diffen til den smetter på plass øverst i traversen og skru inn de siste boltene på oversiden i bakkant

Sikkert noe jeg har glemt... Er ingen fan av å bruke rå makt, men det måtte til :) Var en 7,5" diff

Guest zr50sl
Posted

en annen måte er å løfte opp diffen å feste di to fremste skruene,dem man skrur i selve diffen litte grann,så har du styring til di andre når du løfter opp diffen til di andre festene

Posted

Jeg fikk den på plass nå. Jeg brukte garasjejekk for å få den opp, men problemet var å få differensialen slik at jeg fikk boltene inn. Da jeg fikk hjelp av en medhjelper fikk vi det til ved å bruke kubein og presse den på plass.

• 2 weeks later...
Posted
Jeg fikk den på plass nå. Jeg brukte garasjejekk for å få den opp, men problemet var å få differensialen slik at jeg fikk boltene inn. Da jeg fikk hjelp av en medhjelper fikk vi det til ved å bruke kubein og presse den på plass.

Kubein? hva er det? :P

Da jeg monterte diff på en sierra, brukte jeg bare en elg for å holde oppe diffen, mens vi sto og drog og rikla litt slik at vi fikk inn boltene :lol:

mvh

Posted

den nemmeste måde at pille et diff af på og montere det er.

op med røven af bilen.

af med begge hjul og ud med begge trækaksler.

så er det igang med 2-3 forlængere fra et topnøglesæt, og så løsne med en luftnøgle.

så når møtriken er af, så er det om på den anden side og på med luftnøglen igen og arbejde med at få bolten af. (det tager lang tid)

så når begge af de lange bolte er ude, understøtter man diffén med en donkraft, og løsner de 2 små bolte og piller kardanakslen af.

når den nye skal på er modsat rækkefølge.

jeg har gjort det 4 gange på min.