Jump to content

Forskjeller Volvo


Guest Helene

Recommended Posts

240 er for alle 242, 244 og 245

 

242 2dørs

 

244 4dørs

 

245 5 dørs (Stasjonsvogn)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Motor blir da L, DL, GL, GLT, 264 og Turbo.

Men bilen er produsert fra L B20 og 1.9L i begynnelsen senere DL B200=20L,

GL 2.3,

GLT 2.3 136hk,

264 2.7 Renault v6er derav betegnelsen264,

Turbo 2.1L 155hk,

Så er det en 2.1 uten turbo.

Akkurat som Fiesta XR2 :wink:

 

Fra 85 blir det bare brukt betegenelsen 240 om alle karosseriutgaver.

242 2dører opphører i 83.

 

Dette er fra hukommelsen i dette øyeblikk, og må tas som ca. opplysninger.

Forøvrig er 240 en digg bil med automat kombo. Lyst på en?

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

De modellan som e e.

L (gamle mod før 81)

DL=Forgasser (Kan hende æ missforsto, men DL ble ikke levert med gamle B200 etter 81 men med B21)

GL=Forgasser

GLE=Insprøytning

GLT=turbo

DL (DELUX) og GL (GRANDLUX) har ikke med motor og gjøre men litt utstyr, kan hende at man ikkje fikk DL me B23 (2,3l) uansett forsvant DL mitt i 80 talle.

Men den viktigste motorn e glemt. Tic 183 hk turbo intercooler. Med chip har du 220 hk til rådighet å detta e en motor som holder. Motorn t en kompis har rulla 330000 i 740'n hannes. den funke hest i 240'n.

Men den ultimate volvo for mæ e 850 T5R, 250 hk i en sjikkeli sleeper stasjonsvogn.

Link to comment
Share on other sites

Dere må jo ikke glemme 242GT rå bil.. finnes i kun en farge!!! Sølv med orange stripe :)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

ykarlsen:

850 T5R og 850R e de samme.

mann har en snillere verson som bare hete 850 T5

 

Ja glømte 242 GT. Va d i 78 dem laga den eller? huske ikkje...

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede

Kan ikke glemme 262 Bertone Coupe heller. Fet bil levert i kun sølv metallic med svart vinyltak og 2.7l V6'er, skinninteriør og nedlessa med utstyr ellers.... Denne var til og med taksenket(!) i forhold til original to dørs bil...... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke glemme 262 Bertone Coupe heller. Fet bil levert i kun sølv metallic med svart vinyltak og 2.7l V6'er, skinninteriør og nedlessa med utstyr ellers.... Denne var til og med taksenket(!) i forhold til original to dørs bil...... :shock:

 

Stemmer.. har kun sett en slik en gang... døts råe :D

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

jepp.. synes d e fett med biler som kun leveres i en farge.. litt spesielt.. :D

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

har seg sånn at interiørert lider av de samme fargene!! gjør jo ikke saken verre (setene e vel svart med orage stripe.. vist eg ikke tar helt feil)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest Helene
volvo er guffent uansett hvordan man vrir og vrenger på det! :wink:

 

Tja.. de har en egen stil på de eldre bilene.. Syns ikke de er guffne, men spesielle..

Link to comment
Share on other sites

Guest superpuma
volvo er guffent uansett hvordan man vrir og vrenger på det! :wink:

 

Etter å ha tilbrakt noen tusen kilometer bak rattet i en 240 med B23: Helt enig.

 

Og kvaliteten er langt fra så god som folk vil ha det til.

Link to comment
Share on other sites

volvo er guffent uansett hvordan man vrir og vrenger på det! :wink:

 

Etter å ha tilbrakt noen tusen kilometer bak rattet i en 240 med B23: Helt enig.

 

Og kvaliteten er langt fra så god som folk vil ha det til.

 

noen tusen kilometer blir mye bensin med en B23 :P

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2,0dohc

Min erfaring med 240 er at kvaliteten er suveren, rust er probleme før 86.

prøvde fortvilt og drepe min, men den overlevde d utruligste.

Klarte faktisk 195 på spedometre med min (B21) men da va d litt turtall. Kunne gjerne trengt 5 trins kassa eller overdrive da.

Skulle kunna gådd an å lagt ut filma hær, har et par burnout'a med volvoen min. 8)

Kunne trengt en girkasse vist d e nåen så har. D siste sette med bakdekk ble spølt bort uten olje på kassa :wink:

Link to comment
Share on other sites

DL=Forgasser (Kan hende æ missforsto, men DL ble ikke levert med gamle B200 etter 81 men med B21
B200 er ingen gammel motor. Sannsynligvis forveksler du med B20 75-76.

B200K og auto har jeg i en 85 som jeg kjører rundt i nå.

B21 og B23 ble B200K og B230. B200K var bare dette året 85*tror jeg*

GL=Forgasser.

GL ble injeksjon ca 87-88 så det er ikke bare forgasser.

GLT=turbo.
GLT er B23E 136hk ogB28E 6syl tidlig 80tall.

Turbo er Turbo.

DL (DELUX) og GL (GRANDLUX) har ikke med motor og gjøre men litt utstyr, kan hende at man ikkje fikk DL me B23 (2,3l) uansett forsvant DL mitt i 80 talle. .

Forenklet bare det hele for en som var totalt grønn på 240 he he... no diss. Eks. 85 DL har ikke servo :o . Min er ettermontert.

Annerledes med Ford.

*Kryss av så mye option som lommeboka tåler i uendelige kombinasjoner*

Volvo var så gjerrig på utstyr at det er ikke noe å snakke om før en når bokstavene GLE. På slutten av 80tallet er det bare igjen en motor B230 med F, K eller E.

Men den viktigste motorn e glemt. Tic 183 hk turbo intercooler. Med chip har du 220 hk til rådighet å detta e en motor som holder. Motorn t en kompis har rulla 330000 i 740'n hannes. den funke hest i 240'n.

Men den ultimate volvo for mæ e 850 T5R, 250 hk i en sjikkeli sleeper stasjonsvogn.

TIC 182hk var bare i 700serien, 240Turbo hadde bare B21ET og ikke B23ET, og 850 er emnekapring :lol:

 

Og kan også ta med 260 ble levert som 262, 264, 265, og som forlenget limo.

Fra 80 til ihvertfall 84 finnes en diesel D24 82hk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...