Jump to content

Transit gløding


Guest TurboPower

Recommended Posts

Guest TurboPower

Heisann,

 

hvordan funker glødinga på transit 2.5 TD?

sitter det noe varmetråder i manifolden eller lignende?

 

Får ikke på glødelampa på før det er rundt -20 ute, ellers når bilen har stått ei natt ute i -10 er den idiotisk å starte!

 

forslag?

 

m.v.h

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6
Heisann,

 

hvordan funker glødinga på transit 2.5 TD?

sitter det noe varmetråder i manifolden eller lignende?

 

Får ikke på glødelampa på før det er rundt -20 ute, ellers når bilen har stått ei natt ute i -10 er den idiotisk å starte!

 

forslag?

 

m.v.h

 

 

Sjekk at føleren til glødereléet virker som den skal.

Kan jo hende at den er defekt.

 

Vet ikke hvor de sitter på såpass nye Transit'er, men på de gamle (opp til -83) er det 2stk etter hva jeg har fått med meg i allefall.

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

 

hvordan funker glødinga på transit 2.5 TD?

sitter det noe varmetråder i manifolden eller lignende?

 

Får ikke på glødelampa på før det er rundt -20 ute, ellers når bilen har stått ei natt ute i -10 er den idiotisk å starte!

 

forslag?

 

m.v.h

Tror det sitter en glødeplugg på innsuget,du ser den,er den med en kabel på,ganske langt frem.

Releet sitter som regel på innerskjermen, helt nederst/fremst på venstre side.Nesten helt inntil radiatoren. De pleier å irre opp under der som ledningene sitter. Koster en 7-800 kr, tror jeg.

Den "klumpen" ved siden av er(hvis det er en der)er motstanden til varmevifta.Hvis den er gåen så går vifta bare på fullt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg har en 93 mod 101 hk TDi, den har kun ETT glödstift som antänder drivstoff i insuget, eldkastare alltså. Vid start drar motorn i sig eld og starter så snillt även i -20. Lampan för att glödning er på tänder sig runt 0 grader.

Første gang jeg har hørt om att ikke diesel dysene sitter i toppen og sprøyter inn "på " stemplet eller i forkammer . Kansje noe svensk att den sprøyter i innsuget ???????? ( trodde den bare forvarmet luften )

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg har hørt om att ikke diesel dysene sitter i toppen og sprøyter inn "på " stemplet eller i forkammer . Kansje noe svensk att den sprøyter i innsuget ???????? ( trodde den bare forvarmet luften )

Dette gjelder vel bare ved kaldstart.

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

Ja, mi glødelampe kommer ikke på før det er rundt -20 ute.

 

må sjekke timinga på registeret muligens, går litt ujevnt også.

 

Noen som vet om diff.sperra/brems på en lang transit, passer oveer på en kort transit som ikke har sperre. tenker anngående mellomaksling.

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg har hørt om att ikke diesel dysene sitter i toppen og sprøyter inn "på " stemplet eller i forkammer . Kansje noe svensk att den sprøyter i innsuget ???????? ( trodde den bare forvarmet luften )

 

 

He he, nä, dyser til köring sitter allt i toppstycket som vanligt. Det er kun en dyse og en glödtråd som sitter i insuget. Dysa dimmar diesel og tråden tänder eld på det och motorn drar i sig elden och startar så snillt i -25.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
hei. vet dere om det er 1 eller 4 gløde plugger på en eldre 1,8 diesel transit,

78mod!

 

78 mod transit diesel har ikke 1,8 liter <_< men 2,4 L (York) og den har 4 glødeplugger

RS 2000 -76mod. ( under restaurering )

Mondeo Titanium tdci 2009

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...