Jump to content

rust hull fram skjerm


Guest Marius

Recommended Posts

Guest Marius

hei

jeg har ikke tid eller penger til å skaffe ny skjerm.

pict19200fq.th.jpg

det hullet der er på den høyre skjermen min. ser litt brutalt ut si det er vott og nå da.

men vis jeg går laus me negerkusa på drillen og pusser vekk chipsen får det blankt på fram og baksida av skjermen. så bruker jeg stålplast..maler på legger den duken over maler videre til det blir bra. så pusser jeg dette ned slik at det er plant og klar til primer.

 

har dere tro på dette? har ikke tilgang til sveise apparat og tror dette er en velsågod løsning. ?

stålplasten kjøper jeg på mekonomen

 

gjør det samme dette rustet!

pict19222qx.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

flere meninger. stålplasten blir jo knall hard og stiv pga den stål teppet som funker som armering..dessuten kan jeg ta flere omganger med stålplast. pusse ned å sparkle etter på. \ tectylere på baksiden.

Link to comment
Share on other sites

sikkert flere meninger, men stålplast blir ALDRI like godt som sveis.. funker sikkert som en midlertidig reperasjon, men det er ikke noe å satse på som en permanent løsning.. kan du få noen til å sveise det for deg er det en mye bedre løsning og da har du gjort det ordentlig med en gang..

Link to comment
Share on other sites

Guest pzycho

Stålplast = jallaløsninger..

 

sveis det sammen, sparkle opp, og grunne/techtylere godt!!.. DA er det skikkeligt utført

Link to comment
Share on other sites

Har ikke noe erfaringer med stålplast og så videre. Det kan kanskje høres ut som jallaløsning men; en bekjent av meg la på glassfiber(ville prøve dette), på en bil med hull i... Gjorde det nøye og lakket slik at det ble fint. Han fant igjen bilen på dumpen noen år senere og prøvde å ta det av... Satt faktisk enda!

Det beste uansett ville jeg tro er å sveise, hvis du tenker deg godt om kjenner du sikkert noen som har apparat... :wacko:

Edited by Capri_Loco

Ford Capri 2.0s 1977mod, ombygd til mk3(påventene prosjekt)
Ford Granada 2.0 1981mod, restaureringsobjekt.

Link to comment
Share on other sites

Det største problemet ditt her er vel helst måten skjermen er oppbygget på. Bak der det har rustet er det en forsterkning som er sveist fast i skjermen, den går helt opp til toppen av skjermen. Det er nok denne som har forårsaket rusten, det kommer fuktighet inn mellom platene der og så ruster det fra innsiden.

Skal du få vekk rusten må du nok kappe litt i denne også så du er sikker på at det ikke ligger rust igjen mellom platene.

Det er definitivt en fordel med sveising, men her du ikke mulighet til å få det sveist er jo sparkel etc en løsning. Uansett så er det viktig at du får vekk absolutt all rust, og at du har et tørt sted å jobbe. Bruk så tynt lag med finsparkel som mulig, den har en tendens til å sette seg/synke. Bruk grunning som er tett, Hagmans CA grunning f eks. Sparkel suger vann som en svamp nemlig.

Lykke til.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Skal vel godt gjøres å bruke 4500,- på sparkel og lakk. :)

Det er ikke billig med ny stålskjerm til Granada...

 

 

akkurat ! godt sagt :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...