Jump to content

har krasjet, trenger råd!


Guest ghia96

Recommended Posts

Guest ghia96

Jeg har krasjet bilen min for noen dager siden. I går fikk jeg beskjed om at jeg kunne bestemme om bilen skulle kondemneres eller ikke. Har bare det ene bildet. i tilleg er den oppskrapet av snø/is kant på venstre forskjerm og litt på førerdøren. Spørsmålet er egentlig hvor mye bør jeg prøve å forlange dersom den blir kondemnert?

listepris på verkstedet som jeg hadde bilen sa at listeprisen er 50-55tusen. det er en 96 mod, gått 184000, ikke rust, strøken i lakken. 2.0 16v, manuell gir. tittet litt på nettet etter en tilsvarende bil, og det er ikke akkurat veldig lett å finne noen billige. det kjipe om den skulle kondemneres er at det er ny clutch og den hydrauliske styringen til clutchen er nytt, og to dører og bakre støtfanger er lakket i fjor. det skal også nevnes at jeg ikke har skylden, klarte å stoppe, og vi har to forskjellige forsikringsselskap. og jeg har kasko forsikring, hvet ikke om det teller noe, men greit å ta med.

Link to comment
Share on other sites

Guest ghia96
ka ****.. behold bilen.. få nokke peng av forsikringen og fiks den..!! :blink: :)

 

Det blir nok kanskje til å rette den opp, men dersom de sier den skal kondemneres, hvor mye bør jeg kunne kreve?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville værtfall fått den fiksa. Det blir jo dekt av forsikringsselskapet til han/hun som kjørte på deg uansett så du taper jo ingenting der.

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ghia96

da fikk jeg den endelige taksten, ble på rett over 30 000, har hørt på pris på deler og lakkering, så det blir til at jeg tar ut pengene og fikser det selv. kommer da på rett over 10 000, så nå skal det senk, chip, k&n filter og litt penere felger tenker jeg. Etter eu kontrollen ryker katalysatoren også. den burde jo bli litt friskere da.

Link to comment
Share on other sites

da fikk jeg den endelige taksten, ble på rett over 30 000, har hørt på pris på deler og lakkering, så det blir til at jeg tar ut pengene og fikser det selv. kommer da på rett over 10 000, så nå skal det senk, chip, k&n filter og litt penere felger tenker jeg. Etter eu kontrollen ryker katalysatoren også. den burde jo bli litt friskere da.

 

Genialt ;) Blir vel bra det!

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest jeantea
Genialt ;) Blir vel bra det!

 

Ingen av dere som har en dårlig kamerat som kan kræsje inn i bilen min da? Trenger sårt litt penger til å få fiksa på denne kjærra!

Link to comment
Share on other sites

Ingen av dere som har en dårlig kamerat som kan kræsje inn i bilen min da? Trenger sårt litt penger til å få fiksa på denne kjærra!

Så du drar fram en tråd fra 2006 for og spørre om noen kan hjelpe deg med forsikringssvindel?

 

Gratulerer! :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Så du drar fram en tråd fra 2006 for og spørre om noen kan hjelpe deg med forsikringssvindel?

 

Gratulerer! :angry2:

Slapp nå av. Så ikke på datoen, det skal jeg ærlig innrømme. Og det var vel mest ment som en spøk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...