Jump to content

sierra motor


86cosworth

Recommended Posts

Hei.

 

Hva er best av dohc og is ?? Skal kjøpe meg en 87 sierra coupe, men trenger motor..

 

Å va er det mest ledninger på...? Is er jeg kjent med, men har aldri sett en dohc in real life.

 

er en 2,0 gasser motor som står i, men den er stoppa, og siden den er en gasser bytter jeg bare hele skiten!

Kommer til å bruke det ledningsnettet som er der til lys og alt annet el greie, så skal bare ha det som motoren trenger å en liten startknapp :)

 

Men spørsmålet er som sagt, hva er mest ledninger på av is og dohc, å vilken av desse to motorene er "best" som standar motor..?

 

Og har sett at eksosen og innsuget på dohc er motsatt av på en is motor.. ? Passer det for det??

 

 

 

takk på forhånd...

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

motoren skal ikke trimmes, skal bare bli en tøff A til B bil fram til cosworth'n er på veien :) Men det tar jo sin tid <_<

 

Men hva er enklest å bytte til? -minst ledninger osv.. Å hvilken av dem går best? :P

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

gå for OHC du, kan bruke den du har MEN da må du få tak i I topp FORDI d er ikke frest inn spor i toppen til dysene på en gasser topp,men ellers lik.

 

er lite med ledninger oxo, vet at IS'n er en kjappere motor enn DOHC'n og så som alle si her,er lett å vedlikeholde å billig

Link to comment
Share on other sites

gå for OHC du, kan bruke den du har MEN da må du få tak i I topp FORDI d er ikke frest inn spor i toppen til dysene på en gasser topp,men ellers lik.

 

er lite med ledninger oxo, vet at IS'n er en kjappere motor enn DOHC'n og så som alle si her,er lett å vedlikeholde å billig

 

 

 

Kan bruke gassertopp jo! Er ikke nødvendig å frese ut noen ting B)

Link to comment
Share on other sites

nå er jo saken sånn at motoren i bilen ikke starter.. så blir bytte uansett. Har en is motor liggende, men mangler litt forskjellig til den, bla. ledningsnett og hjerne + +

 

Så kjøper ny, mest lyst på dohc, men velger det som blir enklest og billigest denne gangen..

Men mye vil ha mer, så bør vel engentli satse på is..hehe :P

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Du trenger bensintank, bensinpumpe, gasspedal, motorstyring, lmm gasspedal og og gass wire for å bygge om.

 

Dette er gjort på noen timer, men skal du bygge om til doch må du jo bytte ut halle bilen...

 

gasspedal??! Du kødder..hehe! Aldri bytta gasspedal selv om jeg har bytta motor i noen biler..hehe! :lol:

Men men..ikke vet jeg..

 

Har jo som sagt den IS motoren liggende, men trenger ledningsnett m/hjerne, luftmengdemåler, bensintank, å da trenger jeg vel gasspedal også..hehe... å så trenger jeg gasswire og den så gasswiren festes i på motoren og sikkert noe annet knask også så jeg ikke kommer på nå..

 

 

Motoren har forresten ligget ute i godt å vel et år..hmm.. Burde kanskje satse på en ny og bruke min som dele motor...??

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
men 2,0 gasser kasse , er den lik som is kassen??

 

det er 4 gir på vandli 2 liter og 5 gir på IS, men trur de går an å bruke begge typane men det er ikkje lik utveksling på dei.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...