Jump to content

Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted
når kommer det tråd m nye bilen din hovden? spent på å se den så pen ut vertfall

Kommer en tråd etter lakkering tenker jeg! Har noen riper på forskjermen...

Posted
Jeg har en sånn 480hk netics turbo, min BEGYNNNER å lade på 3500 å kommer for fullt ved 3900...

Jepp, det tror jeg på, for da er man over 90 km/t på 3. gear før det akser skikkelig. Litt FOR sent. :(

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Hovden Racing
Posted
Jepp, det tror jeg på, for da er man over 90 km/t på 3. gear før det akser skikkelig. Litt FOR sent. :(

Du mener vel SPINNER? :P

• 1 month later...
Posted (edited)

Jeg har korrigert litt her, siden dette viser hva en "480 HK :rolleyes: " T04E trim50 turbo kan klare:

Bilen min bremsa 448 hk og 531 nm idag,

Bilen skal justeres etter veien og litt mere i rulla senere. mp frese opp baklokke da det ble en del baktrykk

fullt ladetrykk ifra 3029 omd :DDDDD

turtall max 6500 omd

ble veldig bra kurve på den, sterk som **** i hele registre

Og her kan vi se hva "420 Hk :rolleyes: " turboen kan klare.

Dette til orientering så folk slipper å kjøpe turboner som ikke klarer det man gjerne vil tro.

Legg spesielt merke til 2 ting. Kammene og turboen med A/R 0,48 turbinhus.

http://www.cosworth.no/forum/index.php?showtopic=3517

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Larsern
Posted

Grattis! :)

Bremsepapir!!!! :D

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Dette er "mote" turboer. Mye brukt fordi de er billige og fordi det er "tøft" å ha turbonetics, ikke fordi de er så enormt bra.

For å si det på en annen måte. Jonus selger turbonetics, men gjett hvilken turbo han bremset den nye motoren sin med?

Jo, med en turbo fra Precision. B)

Posted
Grattis! :)

Bremsepapir!!!! :D

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Dette er "mote" turboer. Mye brukt fordi de er billige og fordi det er "tøft" å ha turbonetics, ikke fordi de er så enormt bra.

For å si det på en annen måte. Jonus selger turbonetics, men gjett hvilken turbo han bremset den nye motoren sin med?

Jo, med en turbo fra Precision. B)

Og begge deler er vel Garrett turboer?

Turbonetics er gamle Garrett og Precision er nye Garrett GT serien med noen endringer. HKS gjør det samme og dobbler prisen.

Guest Larsern
Posted

Jo, Precision plukker hjulene sine fra en hylle høyere opp hos garrett enn hva turbonetics gjør.

Uten at de er dyrere av den grunn.

Eneste negative er at garrett ikke tillater at Precision oppgir kompressorkart over turboene sine.

• 3 weeks later...
Posted
Jeg har korrigert litt her, siden dette viser hva en "480 HK :rolleyes: " T04E trim50 turbo kan klare:

Og her kan vi se hva "420 Hk :rolleyes: " turboen kan klare.

Dette til orientering så folk slipper å kjøpe turboner som ikke klarer det man gjerne vil tro.

Legg spesielt merke til 2 ting. Kammene og turboen med A/R 0,48 turbinhus.

http://www.cosworth.no/forum/index.php?showtopic=3517

trodde det stoppet på 360-370 hk med 48 eksos jeg... er jo 63 på dem turboene som faktisk leverer 420...

Guest Lille rudi
Posted

Funne ut hva som tar knekken på toppakningen?

Posted

-Turbonetic steg 5 420 hk med 48 hus ga 380 hk

er 48 eksoshus på den da,, 420 netics vi selger har 63 hus..

Krb sa max 450 hk på den turboen jeg har i motorn min, han tippa ganske bra :D

Guest Lille rudi
Posted

Tenningsbank som tok knekken på pakkninga da?