Jump to content

ombygging

Recommended Posts

Guest cosworth24v
Posted

har planer om å bygge en sierra cosworth 2wd

har en 90 mod sierra doch sedan å lurer på om alt passer over?eller er d bare å flytte alt over å kjøre på biltilsynet for godskjenning?trenger noen tips...

Posted

hør med BT først, så hiver du alt over, forstell og bakstell. så på forden for å få dokumentert at alt er fra cossi og gjerne om dem anbefaler at bilen blir godkjent, så må du kansje ha papirer på hvor mye effekt det er i motor (naf) så ut på BT..

Posted
har planer om å bygge en sierra cosworth 2wd

har en 90 mod sierra doch sedan å lurer på om alt passer over?eller er d bare å flytte alt over å kjøre på biltilsynet for godskjenning?trenger noen tips...

Min godgjent for 3 uker siden :D

Har byttet alt mellom skiltene,untatt dører,de skal byttes etterhvert.

Jeg viste for BT i oslo,(ombyggingsgruppa)og jeg måtte ha:

Kvit.for hvor delene kom fra,evt. hel donorbil,ABS må virke. Jeg kjører med 4wd forstilling,ble godkj.

Jeg måtte bremse den NED til org.eff.pga.for stor turbo,og dok.det.(0,6 bar=205 hk)

Gjør ombygginga ordentelig så går det bra.De sjekker/prøver bilen grundig.

Ta med papirer på evt.senkesett så får du det i vognkortet med det samme.

Koster bare 550 kr,men det var lang ventetid,ca 1,5 mnd.

Lykke til.

Guest Hogalia
Posted (edited)

Hva slags eksosanlegg hadde du da den ble godkjent?

Og hvordan testa de ABSen?

Hadde du vært hos ford og godkjent først eller dro du rett dit?

Edited by Hogalia
Posted

trudde eneste dokumentasjonen på hvor ting kom fra var motoren? hmm.. eneste den jeg har dokumentasjon på, men det er jo trosalt et par månder til min skal godkjennes, så får nok tak i no annen dokumentasjon:)

Posted (edited)
Hva slags eksosanlegg hadde du da den ble godkjent?

Og hvordan testa de ABSen?

Hadde du vært hos ford og godkjent først eller dro du rett dit?

Lånte meg et org.anl.for annledningen :D

ABS testes slik: de kjører rundt bygget å hogger inn full brems i sving,også rett frem.

Du behøver ikke dra på no Ford verksted først,de har greie på hva som skal være gjort på disse bilene,(på bilt.altså.)

Veldig grei han som jeg viste for,tror det var Torkildsen han het.Tror han egentlig jobber på Billingstad.

Vising på slike biler er kun på mandager,mulig tirsdager også.

Edited by Homemade
Guest cosworth24v
Posted

okay takker for tips

har godsjennt en scorpio cosworth,men måtte ikke ha dok om kor delan kom fra..

Posted

problemet du kommer til å få er utslipp. 2wd cosworth ble levert uten katalysator, og bare uten. ser at du har en 90mod - og kravet for alle biler etter 89 er at de skal ha katalysator.. jeg ville ringt å fått dette klart før du starter.. du må ha papirer på alle store deler du kjøper som understell, motor, interiør + du må få skriv om at dette er gjort riktig av et ford-verksted. tro meg, det vil lønne seg for deg å kjøpe en utolla bil i samme farge som din sedan. selv om du ikke tror det, så blir det billigere.

... mine 10øre bare..

2wd sierra cosworth

Posted

gjør som armani sier.kjøp en søple cossie fra utlandet og flytt dela over,er billigst.er jo i mot ombygging men får vel svare pent haha :D

COS it`s WORTH it!

Guest Hogalia
Posted
Min godgjent for 3 uker siden :D

Har byttet alt mellom skiltene,untatt dører,de skal byttes etterhvert.

Jeg viste for BT i oslo,(ombyggingsgruppa)og jeg måtte ha:

Kvit.for hvor delene kom fra,evt. hel donorbil,ABS må virke. Jeg kjører med 4wd forstilling,ble godkj.

Jeg måtte bremse den NED til org.eff.pga.for stor turbo,og dok.det.(0,6 bar=205 hk)

Gjør ombygginga ordentelig så går det bra.De sjekker/prøver bilen grundig.

Ta med papirer på evt.senkesett så får du det i vognkortet med det samme.

Koster bare 550 kr,men det var lang ventetid,ca 1,5 mnd.

Lykke til.

Hvor omfattende måtte dokumentasjon på delene være? Tenker på om de krever kvittering på f.eks understell og motor? Har jo navn og tlf nr til de jeg har handlet av men det var jo privatsalg så det ble

jo selvfølgelig ikke skrevet noen kvittering?

Posted
Hvor omfattende måtte dokumentasjon på delene være? Tenker på om de krever kvittering på f.eks understell og motor? Har jo navn og tlf nr til de jeg har handlet av men det var jo privatsalg så det ble

jo selvfølgelig ikke skrevet noen kvittering?

Ville tro at en privat kvit. er like god som fra et firma,de kan vel ikke kreve hans kvit. også ?

Må vel holde at selger skriver f.eks. ...har solgt motor til cosworth samt forstilling,og bare underskrive med dato og navn.

Ring bilts.til mandag og spør en på denne "ombyggingsgruppa"

Guest cosworth24v
Posted

hadde faktisk tenkt å kjøpe en bil fra utlandet å flytte alt over på min bil!!

noen her som har en til slags eller??kun 2wd som er aktuelt!eventuelt en interrnett adr??

ska ringe å høre anngående avgass i dag...