vegard2 Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 skal bygge om ein capri mk1 1600gt 1970 mod til 2,6v6 forgasser.har hørt at det er nokk å skifte til ventilerte skiver å bygge ut calipperene forran.er det noe mer som MÅ foandres for å få det godkjent?er det noen her som har papirer på dette,? mk1 ble jo levert orginalt med 2,6 liter som rs 2600. hadde sett stort pris på al denn hjelp eg kunne få! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Det er sikkert nokon på www.capri-club-norge.com/n/forum so kan hjelpe deg. Bygge om 2600en til RS:D Stå på Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 rs2600 er insprøytingmotor i. 2.6 forgasser er vel mindre hester i en rs 2600. den med forgasser heite vel gt trur eg. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Det stend ein del om 2600 rs motorn på capri clubens side.. Men det blir no bra med ein 2.6 med 3 gassera.. Har du bilde av bilen? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 var bare 2.8i som fikk ventilerte skiver foran.men du bør du ha deler fra en 2.3? 2.6 eller 3.0 som er beregnet for motoren du skal bruke det blir vel det meste i understell.bremser foran og bak, stabstag, bakaksel kanskje 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 har disverre ikkje bilder av bilen enda men skal prøve å få det til.eg skal ha vantilerte skjever fremme men eg håpet at de orginale 8" tromlene skal kunne brukes.forløpig så skal det vere 1600gt aksling men den kommer nok til å ryke.er det noen her som har noen av de delene eg trenger??det blir 2,8 forgasser på denne mottoren.. har fått tak i ein uten slark å går for den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hvitmk1 Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Du trenger:En oversikt over hva en 2,8 Capri har av -dimensjoner på bremserOppgradèr til de samme specs.-Du må ha 2,8 fjærbein-9 toms tromler bak .-Caprien com med litt forskjellige axlinger , har du en Banjo (ikke lokk i bakkant men bolter forran slik at du kan ta ut hele klumpen.) kan du bruke den.Rolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted April 26, 2006 Author Share Posted April 26, 2006 takker for savar! det er ein banjo eg har ja.er det noen her som har tromler eller fjærben til capri mk1 - 2 eller escort mk 2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alacapri Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 e da ikkje 9 tomms tromla på alle capriane då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted April 27, 2006 Author Share Posted April 27, 2006 er ikkje heilt sikker. tror eg har 8" tromler å skiver på bilen min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 da er proskjektet godt i gang. mottoren er snart ferdig skal berre sende toppene til vask etter porting å plansliping. alle pakninger å ringer er nytt, honet blokk, å porta innsug.da mangler eg bare trykkplate å clutch så berre skrik ut vist noen har!ny travers skal kjøpes inn med kortere styring å senkefjører.bilder kommer snart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 blir bra ditt her.. kom med bilder... Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 bilder kommer. hvordan legger eg bilder inn foresten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16021bruksanvisning Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 litt av maskineringa av toppene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 litt flere bilder av bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 takker for god hjelp Eirik Vestre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 den så jo ganske strøken ut flere som har RA registrert bil ser jeg 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cmito Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Sabla fin bil! Er du ifra Flekkefjordsområdet du også? Vet om en ganske strøken capri som står i container nede i byen, som jeg har lyst på.. 93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil) 00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc 86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 takker for god hjelp Eirik Vestre! null problem.. steike flott bil man.. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 holder til på bømlo/hordaland.har noen flere bilder her som kan slenges ut.litt bilder av resten av garasjen og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 den MB en er faktisk ein 100% orginal evo1.det er ikkje så mange av dei igjenn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegard2 Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 null problem.. steike flott bil man.. takker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 ka han heite fargen på mkI din? steike flott farge på ein mkI Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now