Guest RSTurbo86 Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 (edited) Heisann!Jeg har nå overhalt motorn på RS Turboen. men har ikke byttet løftere og kam helt enda.. Kammen er nokså slitt og det er nok løfterne også.. Går dette å kjøre med? Er kun innkjøring av motor nå, så er minimalt med turtall ute og går.. Takke for svar Ruben Edited April 28, 2006 by RSTurbo86
Jensrud Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Går vel an å kjøre med, men bytt det først som sist..
hår ball Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 ikke no problem og kjøre med, tut og kjør.. og grattis med ny bygd motor
Guest RSTurbo86 Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 ikke no problem og kjøre med, tut og kjør.. og grattis med ny bygd motor Takker for det! Det ble visst ny kam på meg allikevel Blir original fra ford til å begynne med.. Løfterne var så fin sa de at de kunne brukes men blir nok nytt det å uansett
OleK Posted April 27, 2006 Posted April 27, 2006 bytt ALLTID nye kam og ny løftere, ALDRI blant nytt/gammel når det gjelder kam-styr. hvor mye koster en ny fra ford med løftere? er det ikke billigere å gå for f.eks. piper 285t2 med en gang? Cosworth!
Guest RSTurbo86 Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Er sikkert billigere det.. Men har kanskje fått tak i nye løftere fra privat person, og ny kam fra ford.. Den kostet 2000,-
Guest RSTurbo86 Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Har ett lite spørsmål til.. Hva tåler en rs turbo av turbotrykk/hestekrefter? Er nyborret blokk med nye stempel og ringer, nye rådelager,nye ventil tettinger,ny kam(original),nye løftere,ny toppakning(original),diverse tettering her og der på kam og veiv... Turbo er i meget god stand! original intercooler... MVH Ruben
d-link Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 org intercooler henger med opp til 200hk ca. Bytter du ut denne er det bensin og tenning som setter takhøyden på hvor mye du kan ta ut. Skal du over 200hk må du kjøre tilleggsprut og justere tenning. Clutchen må også byttes ut i noe bedre ved 200hk. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now