Jump to content

Mondeo 2.0 (Zetec vs. dohc motorbytte)


Guest sierrano

Recommended Posts

Guest sierrano

Selv skulle jeg bare ha motoren over på min Mondeo 83 med doch motor, og siden den hatchback var en zetec så har jeg plukket det meste av deler for å være på den sikre siden.

 

vet noen forresten om jeg trenger å bytte noe spesielt om jeg putter den Zetec motor over der min doch motor satt før? er elektronikken det sammme borsett fra selve hjernen? kan jeg bare plugge i den hjernen til Zetec sammenn med zetc motoren? noen som vet helt sikker?

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

Salgsannonse lager du i Annonsemarked - for privatpersoner

Merkeforumet skal ikke brukes til kjøp og salg.

 

Overskriften på emne, og teksten i innlegget er redigert.

Edited by and
Link to comment
Share on other sites

 

 

etter det jeg har forstått så er jo zetec og dohc den samme motoren bare med forskjellig skrift på topplokkdekselet så jeg regner med at alt skal passe og at det er bare plug and play ( Drive )

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano

mener du det? det hadde vært toppers!! men jeg hørte at forjelleng mellom de dohc og zetec er selve hjernen, men skulle gjerne vist helt sikker...:( noen som har "kryssbyttet" og prøvd før eventuelt?? :)

 

ellers takker for svar ;)

Link to comment
Share on other sites

Tråden er renset for salgsaktivitet.

 

Merkesforumene er til for diskusjon, og ikke kjøp og salg.

Link to comment
Share on other sites

mener du det? det hadde vært toppers!! men jeg hørte at forjelleng mellom de dohc og zetec er selve hjernen, men skulle gjerne vist helt sikker...:( noen som har "kryssbyttet" og prøvd før eventuelt?? :)

 

ellers takker for svar ;)

 

 

det kan være at hjernen er forskellig men jeg tviler egentlig litt på det siden det er samme motor bare med forskjellig toppdeksel mener at forskellen er at det står bare dohc eller zetec på toppdekselet

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano
sierrano du har pm..

 

jada, den er notert! ;)

 

ellers hvor kan man bestille rimelig men bra deler til mondeo?

 

er det noe "spesiele" regler om jeg skulle bytte dashen som bare har airbag i rattet og setter inn et dash som har airbag på pasasjer siden også? kan den bare kobles ut? -vet hvordan de kobles ut- tenkte på forskrifter messig så det blir lovlig- men self vil helst at den skal fungere/være aktiv. Kommer til å bygge om dashen så jeg får plass til et 3 veis høytaler system ganske likt det jeg har i sierran.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...