Jump to content

Problem 2.0is 86


Guest 2.0Fordsierra

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra

Litt fakta så erfarne folk kan komme med en konklusjon på hva som kan være gale:

Motoren har gått 80tusen, stått stille i 5år.

Da jeg fikk den så fikk den full overhaling av simringer og pakkninger. Eneste som er gammelt på motoren er innsprøytningen og fordeler fra gamle motoren som hadde rundet 300tusen.

 

nytt på motoren i tillegg er kabler, plugger, fordelerlokk.

 

Så problemet:

Når du prøver å kjøre bilen i samme hva gir på turtall mellom 1000-2000 så lugger den, den klarer ikke å dra jevnt. Dette forekommer selvfølgelig i 50soner og det synes jeg blir irriterende i lengden.

 

Tenningen vet jeg at er i orden da den hverken fiser eller lugger ved skikkelig pådrag eller bremsing på gira.

Motoren hverken bruker olje eller vann.

 

Så her har jeg en strøken motor som til tider oppfører seg som ei gammel kjerring.

Alt over 2000 fungerer utmerket osv, er bare det lille registere der som symptomet forekommer på såvidt jeg vet.

 

 

jeg trudde eller kunne trudd at innsprøytningen bynner å bli gammel, dvs dysene, men da hadde jo den ikke dratt skikkeli på turtall heller regner jeg med.

Ja for å nevne sist, bensinfilter er nytt og slikt også.

 

hva er problemet? :(

Edited by 2.0Fordsierra
Link to comment
Share on other sites

har AKKURAT samme problemet på DOHC-en min av og til tror jeg..

 

el-feil?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
på min ohc motor, hadde eg samme symptomer, det viste seg at tenningen stod feil, løsnet 13mm og vridde pitte litt å¨fordeler, kjørte en tur og justerte mer om det fortsatte,

vel første gangene justerte jeg å høre etter, det funket ikke den lugget fordiom..men til å me de på ford prøvde å justere den me lampe, samme greiene :ph34r:

btw: hva kan jeg rense luftmengdemåleren med? diesel? er iallefall verdt et forsøk

var ute å testa igjen no..var litt korrosjon på fordelerlokket..bruket litt sandpapir og crc, men d vakje noe problem:(

den lugger mest på 2100rpm:(

Edited by 2.0Fordsierra
Link to comment
Share on other sites

Setter en stor finger på at det er falskluft eller LMM. Har en LMM til overs jeg :D

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Det problemet ser jeg ikke som et problem.. for det er 100% stander for pinto motoren at den funger meget dårlig under 2000.. ligg i 3 i 50 4 i 60 5 klarer du i 80 +. men det skal være mulig å få fikset.

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo

Jeg hadde et lignende problem på min is riktignok med turbo, der ble jeg kvitt det ved å justere tenninga..

 

Men LMM er nok kanskje en vinner her ja..

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

da fant jeg feilen min iallefall :blush:

Tok vekk luftmengdemåleren fra filteret og brukte crc på den lille føleren på filtersiden, og renset den godt, så lak visst også slangen som sitter rett under luftmengdemåleren for de som forstår..

no funker den som bare juling :lol:

Edited by 2.0Fordsierra
Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
Det problemet ser jeg ikke som et problem.. for det er 100% stander for pinto motoren at den funger meget dårlig under 2000.. ligg i 3 i 50 4 i 60 5 klarer du i 80 +. men det skal være mulig å få fikset.

fungerer fint no i 50 i 5giret ;) dog ikke så greit i oppoverbakker, men du vet hva jeg mener :lol:

Link to comment
Share on other sites

vist du tror det er bensinsparende i 5 gir i 50 tar du feil.

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
vist du tror det er bensinsparende i 5 gir i 50 tar du feil.

nei det trur ikke jeg, jeg prøver bare å få fram poenget at den ikke lugger :huh:

Link to comment
Share on other sites

da fant jeg feilen min iallefall :blush:

Tok vekk luftmengdemåleren fra filteret og brukte crc på den lille føleren på filtersiden, og renset den godt, så lak visst også slangen som sitter rett under luftmengdemåleren for de som forstår..

no funker den som bare juling :lol:

 

Der har du grunnen. Falskluft. Standard Sierra.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
Der har du grunnen. Falskluft. Standard Sierra.

ja no jager den ikke på tomgang heller..er ikke ofte jeg har opplevd med min sierra at den går jevnt på tomgang :P

menne..en ting jeg ikke skjønner, greit nok den trakk falskluft der, men burdde den dra på fullt pådrag uten problem da? for det gjorde den..var kunn lugginga ved lave turtall som føkka med meg..menmen..

kvitt problemet iallefall, så håper jeg andre som har samme problem går over den slangen å kikker litt:)

Edited by 2.0Fordsierra
Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
på full gass er ikke lmm koblet inn..

;) den står bare pip åpen da..

oi..så langt tenkte ikke jeg :blush: du har vel rett der:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

har et liknende problem på sierra'n min

men den lugger bare ved trilling på gira, f.eks 60km/t i 4. gir, men noen ganger er det veldig ille, andre ganger veldig lite eller ikke i det hele tatt.

har prøvd å teste uten tps, men ingen forskjell.

noen som har vært borti noe likende?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...