Homer1 Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 Nå har jeg handlet bil; 93 Sierra 2,0i CLX. Fikk opplyst at den lakk litt olje, fra et sted rundt innfestinga til dekselet over fordelerlokket, er det noen her som kan forklare meg hva dette er for en lekkasje? 94`Mondeo 2,0i GLX
Homer1 Posted May 16, 2006 Author Posted May 16, 2006 (edited) Nå har jeg fått sjekket litt, det er visstnok simmeringen på veivakslingen som er gåen. Er det en stor og dyr jobb å skifte denne? Noen som har erfaringer? Det er DOCH ja. Edited May 16, 2006 by Homer1 94`Mondeo 2,0i GLX
Homer1 Posted May 16, 2006 Author Posted May 16, 2006 Snakket med Ford, simmeringen + pakninger og deksler koster kr. 550. 94`Mondeo 2,0i GLX
Jensrud Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 (edited) "deksel over fordelerlokket". Fordeleren sitter øverst..Veiva er i bånn. Uansett, trenger ikke bytte dekselet? Så sant det ikke er sprekt da såklart. Edited May 16, 2006 by Jensrud
Homer1 Posted May 16, 2006 Author Posted May 16, 2006 Du har helt rett, dekselet sitter nedenfor fordeleren. Dekselet er sikkert like helt, men det blir visstnok solgt sammen med simmerring og pakning, så da kan man jo like godt bytte det. Forresten, noen som har noen erfaring med blårøyk fra Doch-motorer? Vet at ett eller annet er slitent i ventilene når dette inntreffer, ventiltettingene antageligvis. Hvor mye jobb er det å utbedre dette? Noen som tar oppdrag? 94`Mondeo 2,0i GLX
Ford Stv Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 Pen bil. Samme mod som meg. Er det lov å spørre hvor mye du ga? Noen rust? Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Guest rsdan Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 veiv pakningen skifter du på 20min med riktig verkstøy! lett som bare d. kjøp simringen med dekselet... bare husk at d nye dekselet er tynnere (ikke plast som orginalt) så de gammle skruene må skiftes rundt plata! bare av med reim hjulet og noen skruer så er d av.
Homer1 Posted May 21, 2006 Author Posted May 21, 2006 Går det an å bruke det gamle dekselet? Har kjøpt nytt men fikk ikke med skruer.. det er kanskje mulig å legge i mellom noen skiver? Forresten, hvor i Akershus er du fra rsdan? 94`Mondeo 2,0i GLX
Guest rsdan Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Går det an å bruke det gamle dekselet? Har kjøpt nytt men fikk ikke med skruer.. det er kanskje mulig å legge i mellom noen skiver? Forresten, hvor i Akershus er du fra rsdan?ja d går det tror jeg men ble ambefalt å kjøpe komplett av en for mekaniker. Ja du kan sikkert bruke skiver men husker ikke hvor stor forskjellen er... bedre med nye skruer. Ser d mye lettere når du får dekselet og sammenligner. Jeg bor like ved lillestøm.
Homer1 Posted May 21, 2006 Author Posted May 21, 2006 Har egentlig en som skal gjøre det for meg, er ikke noen stor mekaniker selv. Men det hadde vært moro å få det til.. Må vel av med reimhjulet, i Haynesmanualen står det at radiatoren bør fjernes men det høres tungvint ut. Har fått det nye dekselet men har ikke sett det gamle da det fortsatt sitter på bilen.. som står her og drypper olje Jeg kan vel uansett bruke det gamle dekselet? Jeg er fra Høland opprinnelig, det er derfor jeg spurte hvor du holder til 94`Mondeo 2,0i GLX
Guest rsdan Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Har egentlig en som skal gjøre det for meg, er ikke noen stor mekaniker selv. Men det hadde vært moro å få det til.. Må vel av med reimhjulet, i Haynesmanualen står det at radiatoren bør fjernes men det høres tungvint ut. Har fått det nye dekselet men har ikke sett det gamle da det fortsatt sitter på bilen.. som står her og drypper olje Jeg kan vel uansett bruke det gamle dekselet? Jeg er fra Høland opprinnelig, det er derfor jeg spurte hvor du holder til **** så mange biler du har hatt da! hehe. radiatoren neh.. ta av skruene til reimhjulet... bank på det med plast hammer og ta det av... har du det nye dekselet med simring så bruk den. ikke flytt over simringen da får du samme problem... smør også inn anleggsflata til simringen bittelitt med smøreolje og sett plata på plass. enkelt som bare d bare husk det med skruene ellers går det til "#¤% med registeret... håper ikke du gjør det samme som meg og finner en skrue inni der
Homer1 Posted May 21, 2006 Author Posted May 21, 2006 Har hatt noen biler ja Moro med noe nytt! har enda ikke eid en bil som har kostet mer en 14000, så det er ikke de store utgiftene å bytte iblant. Kan nok hende jeg får familiemekanikeren til å gjøre reparasjonen, særlig hvis det er fare for å miste noe inn i registreret Takk for hjelpen så langt, fint at noen kan DOCH her inne! 94`Mondeo 2,0i GLX
Guest rsdan Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Har hatt noen biler ja Moro med noe nytt! har enda ikke eid en bil som har kostet mer en 14000, så det er ikke de store utgiftene å bytte iblant. Kan nok hende jeg får familiemekanikeren til å gjøre reparasjonen, særlig hvis det er fare for å miste noe inn i registreret Takk for hjelpen så langt, fint at noen kan DOCH her inne!Du klarer nok ikke å miste 10mm pipa inn der liksom men orginalen er plast og på min sprakk den og datt noen deler inn ved registret... så når jeg skulle plukke ut det fant ejg en skrue som hadde liggi der lenge Enkel jobb!
Homer1 Posted May 21, 2006 Author Posted May 21, 2006 Skal studere litt senere i dag, kanskje jeg prøver meg. Skummelt når det er fare for å ødelegge mer enn man fikser 94`Mondeo 2,0i GLX
Recommended Posts