Jump to content

overhalling av topp!


Guest Julle

Recommended Posts

Guest Julle

tenkte å få toppen overhallt nå da den høres ut som en diesel, hva av deler trengs? og hvor er det billigst å kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

Guest Julle

holder til i oslo/akershus så d blir litt i lengste laget å dra til stavanger.. :) noen flere steder å annbefale i nærheten?

Link to comment
Share on other sites

Guest bjørnstad
tenkte å få toppen overhallt nå da den høres ut som en diesel, hva av deler trengs? og hvor er det billigst å kjøpe?

205 blokk?? hvor langt har den gått?? kan være skjørte bank også.. min begynner i hvertfall å høressom en diesel, blir bedre når den blir varm da. blir din bedre da?u

Link to comment
Share on other sites

Guest Julle

205 jah.. blir mindre når den blir varm, men man hører at det tikker ikke banker.. litt usikker på hvor langt den har godt! hva er skjørte bank?

Edited by Julle
Link to comment
Share on other sites

det er når sylindrene er slitte og stempelskjørtene får rom nok til å banke fra side til side når stemplet går opp og ned.

 

bruk EBB eller Jenspeed. at det er langt til stavanger er ingen undskyldning da vi har både posten og SAS Cargo her til lands...

Link to comment
Share on other sites

Guest Julle

tenkte å få bort tikkinga bare, har ingen planer om å bygge no "værsting". å bytte det som trengs da..

Edited by Julle
Link to comment
Share on other sites

heisann! ring Ski Motorverksted - 64977333 - Tom Herskdal. han er flink og rask.. overhalte nylig min egen topp der for 4000+løftere+ventilsliping. plansliping, fresing av ventilseter, nye styringer(k-lines), glassblåsing osv.

heldigvis fikk jeg slipt ventiler og nye løftere billig et annet sted, så det vet jeg ikke pris på. men Tom er flink han.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

betalte 4500 for full jobb fra EBB på min.

 

demontering, full rengjøring, nøtteblåsing, porting av alle kanaler, forbedring av brennkammer, mira freste seter/ventiler, matching av innsug til kanaler - ser ut som innsuget og er litt porta.

 

monterte selvsagt alt igjen med nye tetninger og styringer (tillegg til prisen selvsagt - kjøpte i england)

 

fikk jo selvsagt med flowdata på før etter for toppen.

 

merkbart bedre respons og fantastisk bedre bunndrag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...