Jump to content

taunus


Guest Trond

Recommended Posts

Guest Trond

passer sierra 2,0 liter motor rett neri ein 82 taunus 2,0 automat, vist eg bruke innsug, forgassar, eksosmanfoild osv fra taunus?

han så eige bilen hadde snakt med ford, å dei sa det enklaste va å bruka ein taunus motor, for sierra motoren va ikkje heilt likt, men ka så ikkje va likt sa han ikkje. nåken så vett?

mvh trond

Edited by Trond
Link to comment
Share on other sites

passer sierra 2,0 liter motor rett neri ein 82 taunus 2,0 automat, vist eg bruke innsug, forgassar, eksosmanfoild osv fra taunus?

han så eige bilen hadde snakt med ford, å dei sa det enklaste va å bruka ein taunus motor, for sierra motoren va ikkje heilt likt, men ka så ikkje va likt sa han ikkje. nåken så vett?

mvh trond

 

så lenge du bruker manifoilene eksos å innsug fra taunus ikke noe problen med sierra motor

kun bunnpanna som er forskjell av betydning å mener det skal gå rett nedi :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Bytte svinghjul, pga automatkassa, gammel sierra motor er helt likt, nyere er det annen gasser og innsug(bør bruke 205motor med gammel weber etter min mening), eksosmanifolden må flyttes over.

Nix problem, kan også bruke i-motor med manifoldene dine, litt mere effekt.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Guest Trond
Bytte svinghjul, pga automatkassa, gammel sierra motor er helt likt, nyere er det annen gasser og innsug(bør bruke 205motor med gammel weber etter min mening), eksosmanifolden må flyttes over.

Nix problem, kan også bruke i-motor med manifoldene dine, litt mere effekt.

 

takk for informasjonen. har fått tak i ein 90 modell sierramotor med innsprøytning, passe innsuet fra taunusen på toppen med innsprøytning, eller må eg ha ein forgassar topp?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...