Jump to content

Forstilling


Gess

Recommended Posts

Jeg har en 99 Focus 1.6 og sliter med vanvittig klunking i forhjulsopphenget. Bilen har gått 89K. Noen som har forslag til hva det kan være, foringer, lager på fjørbein eller ? Leste noe om noen "kjøttbein", men disse så ut til å være nye når jeg kjøpte bilen i høst. Sliter litt med bykjøring i Bergen, mye brostein :)

Er takknemlig for alle svar.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips.

Det er vel bare å jekke bilen opp litt så belastningen på de minker og kjenne etter slark da vel. Har vert borti sånne på peugeot. Var redd for at det kunne være lagrene på toppen av fjørbeina, er litt mer plukk å skifte de. Foringene på staget så greie nok ut, men det går jo an å kikke litt til.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

jeg trøblet selv med det samme problemet... forsvannt når de byttet kjøttbeina...

kan kanskje hende at demperen er litt løs i toppen også. Da kommer det også enn lett klukke/knirke lyd.

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med klunkelyd når jeg gir gass spesielt i 1. og 2. gir. Kommer gjerne et par klunk når jeg slipper gassen kjapt og. Innbiller meg at lyden nesten forsvant da jeg strammet til hjulboltene på venstre side. EU oppdaget også slakk i hjullageret på venstre side. Kan dette ha sammenheng med lydene?

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Iallefall den ene lenkarmen så fin og ny ut, ikke så skitten og støvete som resten, men det er vel verdt en kikk. Er ikke slarken omtrent som i vanlige kulebolter/endeledd. Men det er vel litt kav å få de av uten å ødelegge. Tror ikke demperne er løse, hadde en som kikket på nettopp det. Minner mest om klunkingen jeg hadde i granadaen når stabstagforingene var et nummer og to for små.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...