Jump to content

Motorfester


Guest gbraen

Recommended Posts

Guest gbraen

Har kjøpt Vibratechnics fester, men du snakker om harde greier. Dashbordet rister så jeg skulle tro jeg har dieselmotor fra VW under panseret. Har en 4x4 så jeg ville ha fester som holder bra, men kan kanskje være nok med nye originale? Skulle tro dem originale blir slitte etter 14 år. Har jo senka bilen med Eibach, har ca 330 hk. Noen som er erfaring med originale og trimmet bil?

Link to comment
Share on other sites

er vist varmen som er problemet på høyre side ,,,,,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest rc51
er vist varmen som er problemet på høyre side ,,,,,

 

jeg har vibratec på høyre side og orginalt på v.side, det rister ikke mer enn orginalt.

 

skal skifte det på v.side også, men det ser ut som en drittjobb.

 

mvh pål

Link to comment
Share on other sites

jeg fikk bytta mine på verksted å det tok 2,5 timer .....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Originale koster 1200 kr stk, ringte Ford idag og spurte. Tror Vibra'ene blir byttet ut uansett, vibrerer for mye for min smak. Klart Ford sine ikke holder hvis man ikke har byttet dem ut siden bilen var ny.

 

Skal prøve, så får jeg se.

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen
jeg har vibratec på høyre side og orginalt på v.side, det rister ikke mer enn orginalt.

 

skal skifte det på v.side også, men det ser ut som en drittjobb.

 

mvh pål

 

Skiftet selv i forbindelse med at toppen var demontert for montering av grp A pakning, var trangt, ja.

 

Får vel se over at ikke motoren eller eksosen tar borti karosseri noen steder, helt utrolig hvor det durer i bilen.

Link to comment
Share on other sites

ha nå dt ene festet på høyre side i vibratec og orginalt på innsug siden, har kjørt slik leeenge jeg :D ,det rister ike så mye da, bedre enn en ødelagt drivaksling..

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest petter w

kikko:nei du trenger ikke å bytte ut nei :)

Vinge 87: ja du vet vel ka som skjer vis drivakslingen detter ut :)

eg har vibrateck motoerfester på min og syntes ikke det rister så mye eg,men noen liker jo at disse bilene skal være kull orginal,det hjelper jo sikkert å bytte nye orginale motoerfester,

 

GBRAEN:men du har jo gjort noe vesentlig nor du satt på grønniker på innsuget då e det plutselig ikke orginalt lenger og då bør andre ting og forsterkes mener eg

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Grønne? Neida, dysene er grå. Racefix sier de har fester som holder og ikke vibrerer så mye, kanskje man skulle prøve dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Joda, men er ikke så interessert i å skryte på meg hk jeg ikke kan dokumentere. Mange sier dem har 350 hk, og så får dem målt 300.

Link to comment
Share on other sites

Guest petter w

det e no veldiig lurt av deg,eg vet om en som der gamle eieren hadde målt bilen i benk rett før han fikk den,skulle være 450hk i den,så såg vi nor bilen kom,der stod det en orginal t3 turbo i obs, dette var ikke en cossie. :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nye motorfester til Escort'n når jeg hadde av toppen.

Kosta ca 600 for to stk.

Kjøpte på en jernvareforetning, passet rett på. :D

Flere som har prøvd det, uten stor suksess...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Vet om mange som har dette. Funker bra med meg. Fikk motoren litt laver å så akslingene ikke skall hoppe ut. :)

 

 

:blink:

 

Ta en titt på drivakslingene dine, så ser du at du _IKKE_ skal ha motorn enda lavere....

Link to comment
Share on other sites

har montert vibratech fester på begge sider på min 4x4 og det vibrerer ikke annet enn når jeg slipper ut clutchen og motorturtaller blir lavere enn normal tomgang. det venstre festet var litt knotete og skifte men gikk på ca en 3/4 time. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...