Jump to content

Durer når jeg kjører


Guest dykker

Recommended Posts

Guest dykker

Når jeg kjører er det during/uling ifra drivverket i bilen (Granada 2,3 Jubileum med automatkasse 85 modell).

Kan dette være Hardykoplingen på mellomakselen, eller er det slitte hjullagre bak. Merker at ulingen kan bli borte når jeg svinger i lav fart.

 

Hvis det er hjullagrene bak, er disse vanskelig å skifte? Hvor får man i så fall tak i disse?

Link to comment
Share on other sites

During fra hjullagre pleier vel helst å komme når du svinger, ikke forsvinne. Men det er jo ganske enkelt å kontrollere. Sett bilen på flat mark uten brekket på, så tar du tak øverst på hjulet og drar ut og puffer inn. Dersom du kjenner at det dunker litt inni der et sted, og at det er litt slark, ja så er hjullagrene dine slitne. Disse går ikke an å stramme. Er det tight og fint, så er det sikkert mellomakslingen som uler, enten lageret på midten eller gummikoblingen som lageret sitter i. Disse har en tendens til å bli slitt, og eventuell ubalanse i akslingen vil gi uling i bilen. Kan selvfølgelig være Hardyplaten, men den gir vel mer vibrasjoner og klunking mener jeg.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...