Jump to content

Motor kutt


kimsa

Recommended Posts

En gang i blandt så slår min 1.8 mondeo 95 mod seg helt vrang. Plutselig så virker det som hele motoren kutter, da låser hjulene seg også kommer alt tilbake ca 1 sekund etter, da kan den spinne seg av gårde hvis jeg har høyt turtall.

 

Det har ingen innvirkning på fenomenet, uansett motor temperatur, gir, eller turtall.

 

Skjedde at for 1 måned siden, og før det hadde det ikke skjedd på 5 måneder. men på høsten 2005 var jeg kjempe plaget.

 

Hva skjer med min kjære bil?

Link to comment
Share on other sites

Guest ja9^

LÅSER dekka seg når den kutter? scary?!

min kutta sånn halvt sek i hytt å ver ei god stun for lenge siden.. da slet jeg og me at jeg kunne spinne ut igjen om jeg hadde høyt turtall.. farlig i svinger osv.

men om dekka låser seg hos dg så vet jeg ikke, kansje min kutt var såpass kort at jeg ikke merka dekka låste seg, uanz så virka d som hele motoren ble 100% dau i et halvt sek og så kom t 100% tilbake igjen..

ANER ikke hvorfor men fenomenet har ikke vist seg på veldig lenge..

:S

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det samme som skjer hos meg, men i vinter støttet jeg meg på en brøtekant fordi hjulene mistet taket. Er ikke noe serlig.

 

Har 225 dim på 8"x17" felg på bilen min (sommer) så egentlig er det godt gjort at de kan låses, er ikke sikkert de gjør det om sommeren, men i vinter, da gjorde de det

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha hørt om dette fenomenet tidligere mener ikke sikker på om hjulene låste seg hos dem eller hvordan det var. Men i det tilfellet så mener jeg å huske at ABS motoren som sitter plassert like ved påfyllinga til spylevæske var defekt.

Denne ABS motoren tåler visst nesten ikke vann eller annen fuktighet.

 

Vet ikke om dette gjelder dere men det var da i hvertfall et vellment lite tips uansett, for den ABS motoren er svindyr

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike
har ikke ABS så... men jeg har spylt motorrommet så ;p

 

Hehe, det må du ikke gjøre :P Husker faderen gjorde det samme med sin, og fikk en helvetes rykking ved uansett turtall, og bilen gikk ræv. Var visstnok vatn i hele systemet!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det må du ikke gjøre :P Husker faderen gjorde det samme med sin, og fikk en helvetes rykking ved uansett turtall, og bilen gikk ræv. Var visstnok vatn i hele systemet!

Hmm, jeg har ABS, kan egentlig virke logisk, fordi jeg har ikke registrert at turtallet har endret seg når rykkingen skjer.

 

Eneste jeg mener kan ha noe med det hele å gjøre er når det er veldig store temperatur forskjeller ute. Som i mai og slik, da hadde jeg mye problemer, bilen gikk helt fin til skolen med 1 grad eller noe ute, men på vei hjem, når bilen holdt 50 grader i kupeen og 26 grader eller liknende i luft temp, da lugga det som ****

Link to comment
Share on other sites

har ikke ABS så... men jeg har spylt motorrommet så ;p

 

Ta av plugghettene og kikk ned i plugghullene. Er det vann der ???

 

Jeg tok også motorvask en gang og fant ut at det faktisk er plass til noen liter nedi der :-(

Det ble overslag, det kan jeg love dere. Bilen gikk omtrent ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ta av plugghettene og kikk ned i plugghullene. Er det vann der ???

 

Jeg tok også motorvask en gang og fant ut at det faktisk er plass til noen liter nedi der :-(

Det ble overslag, det kan jeg love dere. Bilen gikk omtrent ikke.

 

 

har spylt motorrommet med høytrykk mange ganger og har aldrig fått noen problemer med det, alt har virket hele tiden så jeg finner det veldig rart at det skulle gjøre noe på deres biler

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest ja9^

haha, ja jeg har også funnet ut at det er plass til EN del vann nedi plugghulla, og JA jeg fikk overslag.. en LIIIIIITEN oppoverbakke og det bare smalt i eksosen ;p

fikk tørket det opp da.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...