Jump to content

bilen kutter under piruetter...


rscosworth

Recommended Posts

spant ut restene av vinterdekka tidligere i uka og fant et problem jeg ikke visste jeg hadde...

 

etter en to tre runder så mister jeg motorkraft, turtallet ramler og spinninga slutter. hadde mellom kvart og halv tank bensin - sladda mot høyre.

steg1 chip og K&N57i ellers original. tvangskjørte viftene mens jeg tok rundinger så det var luftgjennomstrømning i motorrommet så vidt jeg vet.

 

prøvde med 10l til suppe på tanken - samme problem.

 

noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Guest jalla racing IST

min gjør ikke det.. hehe

 

er vist forskjell på bensintankene på vanlig sierra og cossie.. er vist noe skvalpekammer osv inne i cossie tanken.. jeg har tank fra sedan cossie i min og dne har ALDRI kuttet.. selv med lite bensin.. ;)

Edited by jalla racing IST
Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg at cosworth tanken er noen anderledes en vanlig sierra..

 

Skal være forskjell på Cosworth og vanlig Sierra.En kompis av meg hadde en vingebil,og den kuttet ved pådragg med lite bensin i tanken.Han hadde en vanlig IS tank på bilen,og da han byttet til Cosworth ble problemet løst.

Cosworth tanken er også meget dyr.En kompis som bygger en sedan fikk en pris på 3500 for Cosworth tank på Ford.

Link to comment
Share on other sites

stemmer det.

er forskjell på vanlig bensin tank og til cosworth.er ett skvulpe kammer som skal forhindre akurat det probleme som blir beskrevet ovenfor her på tråden.

har sjøl en kompis som har hatt uorginal bensin tank..fra en is tror jeg...og han hadde også samme probleme med bensin surge..som dem kaller det.

Link to comment
Share on other sites

is-tanken har også et skvulpekammer i bunnen i nærheten hvor den tykke tilførselsslangen til pumpa kommer ut av tanken. Du ser den tankmålerhullet, en hvit plastskål ca 18-20cm i diameter og kansje 5cm høy! :)

 

-Men tror det kan være et gjenganger-problem at dette kammeret løsner slik at det mister sin funksjon....

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest sedan88
spant ut restene av vinterdekka tidligere i uka og fant et problem jeg ikke visste jeg hadde...

 

etter en to tre runder så mister jeg motorkraft, turtallet ramler og spinninga slutter. hadde mellom kvart og halv tank bensin - sladda mot høyre.

steg1 chip og K&N57i ellers original. tvangskjørte viftene mens jeg tok rundinger så det var luftgjennomstrømning i motorrommet så vidt jeg vet.

 

prøvde med 10l til suppe på tanken - samme problem.

 

noen som har tips?

 

 

jeg har en 88mod cossie med steg 1 trim, og jeg merker at det samme skjer etter et par tre piruetter, den liksom orker ikke mer, men har funnet ut at når den begynner slik så er det bare og trykke klampen i bånn så er den ikke sein om og komme seg igjen, ellers på vandlig burning så er det ingen problemer så spørs om det ikke er i tanken det går litt vilt for seg ja..hmmm

 

(detta er da samme om jeg har full tank eller kvart/halv osv)

Edited by sedan88
Link to comment
Share on other sites

Bare å burne med full tank da :P

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

stemmer det.

er forskjell på vanlig bensin tank og til cosworth.er ett skvulpe kammer som skal forhindre akurat det probleme som blir beskrevet ovenfor her på tråden.

har sjøl en kompis som har hatt uorginal bensin tank..fra en is tror jeg...og han hadde også samme probleme med bensin surge..som dem kaller det.

 

is tank skal og ha skvulpe kammer men en ting er jo at det er gamle biler å de fleste is er har

nok fått byttet tank en gang da gjerne i en uorg til 1000 kr ikke alle uorg som

har skvulpe kammer som faktisk virker som det skal .. :huh:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

spant ut restene av vinterdekka tidligere i uka og fant et problem jeg ikke visste jeg hadde...

 

etter en to tre runder så mister jeg motorkraft, turtallet ramler og spinninga slutter. hadde mellom kvart og halv tank bensin - sladda mot høyre.

steg1 chip og K&N57i ellers original. tvangskjørte viftene mens jeg tok rundinger så det var luftgjennomstrømning i motorrommet så vidt jeg vet.

 

prøvde med 10l til suppe på tanken - samme problem.

 

noen som har tips?

 

 

kan være bensinkutteren du har i hjul brønnen, den skal slå ut når det blir mye g- krefter og når man krasjer. den kutter bensin tilførselen.

 

kan være det å...

Hans Erik Wien

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...