Guest Elling Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 En kamerat kjøpte seg sierra i går, så i dag skulle han ruse den å da skjedde det, når sperra slo inn så begynte den å tikke noe sinnsykt. Det hørtes nesten ut som at hele motoren skulle rase hehe. Hva kan det komme av? dette er DOHC
Guest epcz Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 ventilene som trenger en justering det tenker eg! ikke så lurt å ruse dochen til turtall sperra og leke seg slik. iom. at toppen er aluminium og veldig lett for å sprekke
Jensrud Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 Får ikke justert ventilene på dohcen. Samme skjedde med min bil ved forrige eier, dagen etter røyk kjedet.
Guest epcz Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 Får ikke justert ventilene på dohcen. Samme skjedde med min bil ved forrige eier, dagen etter røyk kjedet. oh den er lei! om kjedet ryker så ryker vell det meste? eller?
Guest Elling Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 Får ikke justert ventilene på dohcen. Samme skjedde med min bil ved forrige eier, dagen etter røyk kjedet. ok da får jeg si at han må være litt ops på at kjedet kan ryke da.. Takker for svar alle sammen
lyrix Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 dohc tåler å bli ruset.. ta av toppdekslet å se om det er noe som er defekt, 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
Guest Elling Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 I dag sluttet den plutselig å tikke, vi bare startet den opp å da var det vekk..
Guest zr50sl Posted June 17, 2006 Posted June 17, 2006 tikkinga er fordi at di hydrauliske ventil løfterne ikke var oljefylt, når dem går tørre fordi oljekanalen inn i dem blir tett så tikker d. men når di er fylt så blir d stille, er oljetrykket på motoren så fyller dem. men vil kanskje anbefale å kjøre en motor rens og skifte olje og filter, vet at produkter fra tunap eller noe slikt funker fint
Leo Posted June 17, 2006 Posted June 17, 2006 Har dere sjekka oljenivået på motoren? Sansynligvis har olja kavitert av en eller annen grunn slik at det har gått en luftblære i en av løfterne. Beste medisin da er å fylle til max-merket, la bilen stå ei stund og så kjøre en god tur og sørge for at motoren blir skikkelig varm. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Elling Posted June 17, 2006 Posted June 17, 2006 Han har skiftet olje å filter nå, så vi får se om noe raser
Recommended Posts