Jump to content

Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted

På sida mot turbon.. Er liksom en plate eller hva jeg skal kalle det der på 2wd...

Posted
Hvordan ser jeg hvilken topp jeg har?

Med eller uten "ører" for å støtte opp turbo?

2WD= med ører ved turbo

4WD=uten ører ved turbo.

Posted
Og sånn er det alltid?

Hvordan er det med oljen til turboen da?

Kommer ikke den fra bakkant av motor på 2wd, og fra siden, rett ved turbo på 4wd?

jepp

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted (edited)

javel?? og hva sier Rune? nei, hiv ut motoren, og nedi med den andre, da vet du hva du har.. ;)

Edited by Combatkit
Posted

men, står det ikke ett nr på toppen? skriv det ned, og kjør til Ford å få dem til å sjekke opp.. om ingen her inne vet det

Posted
Snakket med han, og de hadde vel egentlig funnet ut at det ikke var en 2wd topp, og ikke en 4wd topp :blink:

HVis det er olje nippel til turbo i topp, på eksos side er det en 4 wd topp!! hvis ikke er det 2 wd . og 2 wd toppen har et utbugd parti i høyde med toppdeksel pakningsflate..med et par gjengede hull i, der det orinalt sitter opplagring til turbo/manifold.,. (noe som ikke 4wd toppen har,behøvdes ikke pga annen manifold) værra er det ikke...:)

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted
HVis det er olje nippel til turbo i topp, på eksos side er det en 4 wd topp!! hvis ikke er det 2 wd . og 2 wd toppen har et utbugd parti i høyde med toppdeksel pakningsflate..med et par gjengede hull i, der det orinalt sitter opplagring til turbo/manifold.,. (noe som ikke 4wd toppen har,behøvdes ikke pga annen manifold) værra er det ikke...:)

Jippi, da løste jo du det :blink:

Som sagt: Oljeslangen kommer fra bakkant av motor, og der er ikke ører. Og da er det enkelt og greit hva?