Jump to content

(Hvordan bytte bremseskiver?)


Guest Lone-wolf

Recommended Posts

Guest Lone-wolf

Korleis skifter eg bremse skive på sierra 91 doch? trenger eg noko spesial verktøy? vanskelig og få av skiva? ting eg må passe på?

Link to comment
Share on other sites

dette skifter du lett selv :) det du gjør er : 1.jekk opp bilen 2.ta av hjulet 3.skru av kalipern denne sitter skrudd med 2 17mm bolter bak på kalipern 4.ta av kalipern 5.ta av bremse skiva 6. sett på ny skive( husk å rengjør denne med bremserens) 7.sett på kalipern igjen her må du kanskje press inn stempel på kalipern før du klare å sette den på, dette gjøres enkelt ved å ta en stor rørtang å klemme den sammen 8. sett på hjulet 9. gjør hele prosessen på andre siden 10. FERDIG :D PS det lønner seg å bytte bremse belegg i sammen slenge.

Edited by cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

der denne prosessen til tider bruker å stoppe er :

når du skal skru av de skruene bak på kaliperene..så er der MASSE drit inne der ubrakoen skal inn..husk å rens skikkeli så du ikke ødelegge gjengene..det e da helvette er løs.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jaegermeistern

jeg rengjorde ikke skivene :P hehe bare satte de på og kjørte litt sakte rundt på garden mens jeg tråkket inn bremsen . .

hvordan er kvaliteten på biltemaskivene? kjøpte det her om dagen.. men når det er regn.. så bremser de dårligere med en gang.. hender jeg må tråkke hardt på bremsen for at de skal begynne og ta skikkelig... :(

Edited by Jaegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Guest Excaliburzz
jeg rengjorde ikke skivene :P hehe bare satte de på og kjørte litt sakte rundt på garden mens jeg tråkket inn bremsen . .

hvordan er kvaliteten på biltemaskivene? kjøpte det her om dagen.. men når det er regn.. så bremser de dårligere med en gang.. hender jeg må tråkke hardt på bremsen for at de skal begynne og ta skikkelig... :(

 

Slik er det nesten alltid i begynnelsen da alle bremseskiver må "kjøres inn" ca 0,1mm før de er helt bra. :)

Men skivene fra Biltema skal faktisk være bra de, men ikke klossene derimot, de har jeg dårlig erfaringer med.

Link to comment
Share on other sites

Slik er det nesten alltid i begynnelsen da alle bremseskiver må "kjøres inn" ca 0,1mm før de er helt bra. :)

Men skivene fra Biltema skal faktisk være bra de, men ikke klossene derimot, de har jeg dårlig erfaringer med.

syns bremse delene fra biltema er bra jeg har kjørt med det en stund nå og er fornøyd. Skivene er bedre enn de på ford for de blir det kast i før å vet ordet av det :D

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

kast får du også i alle andre skiver på dei bilene, men vis du sliter mye med kast bør du få tak i stivere foringer da dette hjelper på kastet.

er stivere foringer på denne bilen da <_<

Edited by cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

kast får du også i alle andre skiver på dei bilene, men vis du sliter mye med kast bør du få tak i stivere foringer da dette hjelper på kastet.

 

Foringer til selve bremsene eller til bilen generelt du tenker på? Sliter med det der..

Link to comment
Share on other sites

stabstag (casterstag) foringer, fåes kjøpt som forsterket sett på biltema til 110kr, har hatt dette på 2 biler, fett som snus..

det er de jeg har på bilen merket forskell

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
jeg rengjorde ikke skivene :P hehe bare satte de på og kjørte litt sakte rundt på garden mens jeg tråkket inn bremsen . .

hvordan er kvaliteten på biltemaskivene? kjøpte det her om dagen.. men når det er regn.. så bremser de dårligere med en gang.. hender jeg må tråkke hardt på bremsen for at de skal begynne og ta skikkelig... :(

 

du må BESTANDIG vaske skivene før motering - de er innsat med lagrings fett - får du det på klossene :blush: :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Jupp bige...jeg har prøv med og uten å rense.....STOR forskjell....he he

Bremserens eller sånn Powerclean...hvertfall noe kraftig noe.... Er vel noe som heter Breakclean på boks...fin fin

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...