Jump to content

motortrøbbel...


frode

Recommended Posts

er jo kjempefornøyd med sierran, men har to motorproblemer:

 

det første er at motoren gir tikkelyder, selv om jeg ikke tror det er ventilene, siden både disse og kammene så helt fine ut når jeg plukket fra hverandre motoren i jula. hva kan det være. hørte noe snakk om at det kunne være at oljepumpa ikke leverte nok olje, men den virket da jeg satte sammen motoren, og den tikket da og. noen andre forslag?

 

det andre problemet er at motoren fjusker litt... det virker som at den bare går på 3 sylindre eller noe. den vil nesten ikke dra. dette skjer bare en sjelden gang iblant, men gir seg bare jeg tråkker gassen i bånn. da virker det som det løser seg, og motoren går som den skal. hva kan være feilen?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

snakka med en kar på ford om tikking i DOCH å han sa det var fordi jeg mest sansynlig hadde kjørt med feil olje. DOCH går vist best med full syntetisk castrol olje. å det som han så var at jeg skulle ta å bytte ut olja å filter kjøre bilen varm, sette den i fri å holde gassen inne på rundt 4 til 5 tusen omdreininger i ca 1 min da skulle det vist slutte å tikke, har ikke gjort det siden min tikking blei borte etter jeg bytte til castrol hel syntetisk olje bare av seg selv. men hvis det ikke gjør det skulle det være trikset.

MVH

Mr.President

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

Link to comment
Share on other sites

wingdude: jo, det kan være løfterne, men gamlingen sa når vi hadde fra hverandre motoren, at "alt så fint ut". tenningsanlegget er jeg temmelig sikker på at det ikke er, for det ble også sjekket gjennom da, og jeg byttet plugger samtidig, selv om det faktisk ikke hadde vært nødvendig. de gamle så "nye" ut.

 

mr.president: det har jeg også hørt at de ikke tåler alt av olje, så jeg byttet fra biltema-olje til bilxtra-olje (delvis pga at denne var billigere da:D), men tikkinga gav seg ikke. min far skyr all syntetisk olje, så han har frarådet meg det, men spørs om ikke jeg må prøve det nå...

 

har nettopp skiftet olje på bilen. ble Bilxtra-olje da, men tror du det kan hjelpe med det siste tipset om å holde gassen inne allikevel, eller hjelper det bare om jeg bytter til fullsyntetisk castrol???

 

ps. takk for tipsene så langt:)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

frode: Selv om oljepumpen fungerer så kan det være den gir for lite oljetrykk. Monter en oljetrykksmåler i bilen, så har du ihvertfall oversikt over oljetrykket til enhver tid...

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

litt tikking er jo normalt på sierra , velkjent det da?

du har kikket på pluggene sier du, men hva me kablane? like viktig at dem er nye og synes jeg ?

har det fenomet at når jeg skifta pluggene så slutta fjuskinga når jeg botna gassn, men når jeg skifta kablane så skifta fjuskinga når jeg slapp gassen plutselig på høyt turtal lissom..eller omvent..men var noe slikt:P

<_< lure på om jeg har tenkt rett no

Link to comment
Share on other sites

nei, det har du rett i. han mente at kammene var fine, så det kan godt være det er løfterne, men lurte bare på om noen hadde forslag til andre ting det kan være.

 

skal prøve det med olja først før jeg eventuelt skifter løftere tror jeg:)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...