Jump to content

Fordekkene slites veldig fort


Mk1-Sindre

Recommended Posts

På min mondeo kjøpte jeg inn noen brukte billigdekk som hadde greit med spor når jeg satte dem på i April en gang, nå er sporene foran omtrent helt blankslitte, mens bak er mønsterdybden ganske bra, over 5mm iallefall.. skal legge om fordekkene på fredag med noen Sava Intensa 195/60-15, noen som har noe erfaring med disse? Skulle visst være det beste av det billigeste eller noe :P

 

Og jeg er heller ikke den som spinner så mye, så jeg lurer på hva som egentlig gjør at dekkene foran slites mye mer enn de bak? kan de ha noe med at når jeg svinger og dekkene glir, så slites de fortere enn vanlig? eller kan det være noe med forstillingen? fattern prata noe om dette, skjønte det ikke helt jeg.. =P

 

Og forstillingskontroll kan bli litt i det dyreste laget for meg :blush:

 

Takker for svar... ;)

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

kommer jo ann på hvordan disse slites da.. er dem spesielt slitt i innerkant eller ytterkant kan dette tyde på skjev spissin evt camber, men er disse javnt slitt over hele så er dem nok bare sluttkjørte..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke gjøre det med en gang?

Er like greit å få det gjort så vet du at det er i orden ;)

Så slipper du å slite ut flere dekk vertfall

Av en enkel grunn.. Jeg har bare 473 kr på konto, og det skal rekke i bensin litt lenge.. Jeg er arbeidsløs, Så får ikke gjort så mye med bilen nå..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...