Guest Kevin Posted July 24, 2006 Posted July 24, 2006 (edited) Trenger noen tips til hvilken olje jeg burde har på bilen min.Tenker da på girkasse,fordelingskasse,front diff,bakdiff og servo olje...Men også motorolje,men her er det like mange meninger som det er bilmerker...Tenker da på merke,noen som har noen formening om Comma som Bilxtra fører? Edited July 24, 2006 by Kevin
mr.cossie Posted July 24, 2006 Posted July 24, 2006 bruk søke funksjonen.. skriv olje.. da har du lese stoff en go stund -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest Kevin Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 (edited) Har prøvd å søke men det gjør det bare værre..At det er mulig å ha så mange forskjellige meninger er utrolig! Jeg har tilgang til Valvoline på jobben,tenkte da å a å fylle som følger Valvoline Vr1 20/50 på motor,3,4literValvoline SynPower Gl-4/5 TDL på diffen foran og bak. Ca 1liter på hver? Edited July 25, 2006 by Kevin
Guest Boondocks Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 Det er i alle fall en olje jeg ikke ville bruke hvis det var litt kaldt en gang.. 20 er i tykkeste laget syns jeg, men nå som det er så varmt ute funker den nok helt greit. Den diff oljen er vel sikkert ok nok, hva er tallene på den?`burde vel bruke en som er rundt 75W/140 i alle fall.. det burde vel være GL 5.. 1 liter forann og 1,3 bak.. Husk å bytte ATF olje (dex 3) på fordelingskassa også..
Guest Kevin Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 (edited) 1) Vr1 Racing i 10/60 det er bedre vel? 2) Olja til diffene er 75/90w helsyntetisk 3) ATF Dexron III på fordelingskassa 4) Kan jeg bruke 75/90w helsyntetiske olja på girkassa også,eller en DuraBlend 75/90 ? eventuelt hvor mye? Dette ble mye gitt... Edited July 25, 2006 by Kevin
cossietbg Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 den beste olja for cosworth motoren er agip SAE 10W-60 Racing. ihvertfall i følge Julian i EnglandDiffen er GL-5 LS( limited slip) er sperre aksel vettu. Veldig viktigDextron 3 ATF i diffen foran 4x4 Sierra -91 cosworth 4x4 Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++
cosworth87 Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 den beste olja for cosworth motoren er agip SAE 10W-60 Racing. ihvertfall i følge Julian i EnglandDiffen er GL-5 LS( limited slip) er sperre aksel vettu. Veldig viktigDextron 3 ATF i diffen foran 4x4 men blir den originale cossiediffen påvirka av olja?
mr.cossie Posted July 25, 2006 Posted July 25, 2006 men blir den originale cossiediffen påvirka av olja? nej... !viskose diff i cossieakslingen -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
roadrunner Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 prøvde valvoline racing olje, 10/60 olje på min 4x4. men den fikk veldig ventiltikking. har bytta tilbake til synpower, det kom seg men jeg synest fortsatt den tikker for mye. hvilken olje går motoren stillest på? noen erfaringer?
Guest Kevin Posted July 26, 2006 Posted July 26, 2006 Hehe klart det,nå ar jo jeg nettopp brukt en hel liten formue på å kjøpe meg Valvoline 10/60 olje...
roadrunner Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 prøvde med mobil1 men tikkinga va der fortsatt, så jeg bestilte like godt nye løftere.... de kosta ca 600 pr løfter på ford, rundt 9600 for 16 stk. med mine rabatter ca 4500.face skulle ha 2300 for et sett. men jeg fant nye på ebay: 16 stk for 50 pund inkludert frakt som er 589kr det er 9000 kroner billigere en på ford det.... han som jeg kjøpte med har foresten flere sett om noen er interesert
bige Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 (edited) prøvde med mobil1 men tikkinga va der fortsatt, så jeg bestilte like godt nye løftere.... de kosta ca 600 pr løfter på ford, rundt 9600 for 16 stk. med mine rabatter ca 4500.face skulle ha 2300 for et sett. men jeg fant nye på ebay: 16 stk for 50 pund inkludert frakt som er 589kr det er 9000 kroner billigere en på ford det.... han som jeg kjøpte med har foresten flere sett om noen er interesertjeg fikk følgende tips fra motor bygger i england - det er meget sjelden løfterene er slitt , Gjør to ting - først kjøp innvendig motor vask følg bruksanvisningen . ( jeg fulgte den -og den gjørma som kom ut ved første skift burde jeg ha tatt bilde av-han annbefalte og bytte tilføsels slange turbo) virker ikke det - er det en større jobb - du må ta av reim hjulene til kammene , bak dem sitter unbrakoskruer som må skrues ut og da får du tilgang til oljekanalene i toppen . rens dem med gevær børste av messing . ta løfterene ut og "vask" dem i parafin / diesel - til slutt ta og pump dem opp med TYNN olje for så og montere alt . dette pga dårlig olje kvalitet - kokser ....På min 4x4 brukte jeg bare biltema helsynt byttet olje vær 1500km og filter vær 3000tkm og den summet som en katt . Edited August 1, 2006 by bige
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now